Gå til innhold

Kjøling av 9700 pro


Anbefalte innlegg

Har tenkt å skremme Crucial 9700pro kortet mitt litt. Når core clock er over 360MHz får jeg artifacts, memory på 310MHz. Vil bedre kjøling gjøre at jeg kan klokke høyere, i så fall hva ?

 

Vann kjøling er ikke aktuelt Vapochill blir det nok en gang i fremtiden hvis vi lager sveitserost av Barenthavet = mer penger i kassa til en fattig oljearbeider :lol:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel... nå kjører cpu'en på 12.5 mp x 100 fps. Hvis jeg skrur opp fps'en til 166, som den skal være, på klikker maskinen. Men det er fordi BIOS'en ikke takler mer enn 2500 Barton. Dette skal jeg fikse nå... *bare jeg kunne finne den fordømte disketten*

Lenke til kommentar
Shimmen hvor ?? Dette er nytt stoff serru.

 

Når du tar av kjøleribba så ser du den med en gang. Den alu-ramma som ligger der. Den er så høy at kjøler ikke får skikkelig kontakt med core.. og spesielt dårlig blir det når man fjerner den tykke thermal paden, og smører på goop.

Lenke til kommentar

Ja det kan virke sånn. Leste en test av Hercules 9700Pro. Hercules kortet har andre minne brikker enn mitt Crucial ( TSOP og BGA ). Var visst forskjell på varme utvikling på disse. Har festet noen Chip kjølere, som ble til overs fra min North Pole Power Pack, på opp siden av mine brikkene på skjermkortet. Kan hende det blir ny kjøler på skjermkortet hvis det ikke er for mye slit å feste den

Lenke til kommentar

Det der så svært avansert ut, men takk likevel. En dag *sukk* blir jeg å gjøre det der. Men først må jeg klare å passere 380 mhz.

 

Med hvilken kjøler kan jeg gjøre det uten å bruke vannavkjøling og finnes det et program som overvåker grfikkortet, varme og vifte rpm feks.?

 

 

 

Beklageligvis har jeg observert en del hetsing blant de som spør åpenlyse spørsmål derfor holder jeg en lav profil.

Lenke til kommentar
Det der så svært avansert ut, men takk likevel. En dag *sukk* blir jeg å gjøre det der. Men først må jeg klare å passere 380 mhz.

 

Med hvilken kjøler kan jeg gjøre det uten å bruke vannavkjøling og finnes det et program som overvåker grfikkortet, varme og vifte rpm feks.?

 

 

 

Beklageligvis har jeg observert en del hetsing blant de som spør åpenlyse spørsmål derfor holder jeg en lav profil.

 

Ved voltmod så trenger man ganske god kjøling. SKulle tro at en Zalman heatpipe løsning holder om man bruker en vifte på den i tillegg.. selv om vannkjøling er å foretrekke. En gammel CPU kjløler burde jo også kunne gjøre jobben bra.

 

BTW: Im noen skal montere vifte på en heatpipe løsning det så er det veldig viktig å sette viften på kortets bakside. Setter man den på forsiden så vil man kjøle ned selve heatpipen, og dermed hindre den i å overføre varmen til den store kjøleribben bak på kortet. Resultatet blir da et varmere skjermkort til tross for økt kjøling av den fremre ribben.

Lenke til kommentar
Håper jeg ikke plager med (i deres liga) tåpelige spørsmål, men, hvordan øker jeg spenningen til core?

 

ikke noe dumt spm i det heletatt, du kan øke vcore på agp settingen i biosen på hket ditt, ellers må du ta til voltmod :smile:

 

AGP Voltage har ingenting med Core på kortet å gjøre.

Lenke til kommentar

BTW; jeg tok av shimmen nå nettopp (nervepirrende prosess) og jeg merker at jeg ikke kan klokke noe særlig mer nå :roll: ser på mange her som har fått 9700np korta sine langt oppi 370 e.l mens mitt ikke går lengere enn til 345 på core :( noe jeg gjør feil eller? bruker pstrip. noe annet jeg kan gjøre for å oc mer? (ikke kom med forslag om vmod, skal kanskje gjøre dette etterhvert som jeg får råd) vil ekstra kjøling hjelpe??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...