Gå til innhold

Kjøling av 9700 pro


Anbefalte innlegg

Har tenkt å prøve med Peltier, er det mulig å bruke peltier med luftkjøling ? Har en Swiftec MCX370 montert på GPU nå med 60X60mm vifte. Noen som har prøvd.

Vurderer også å øke 5V linjen, har 4,89V på den nå. Leste i en voltmod artikkel at med å øke inn spenningen til 5,25V vil kortet kunne klokkes lenger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har tenkt å prøve med Peltier, er det mulig å bruke peltier med luftkjøling ? Har en Swiftec MCX370 montert på GPU nå med 60X60mm vifte. Noen som har prøvd.

Vurderer også å øke 5V linjen, har 4,89V på den nå. Leste i en voltmod artikkel at med å øke inn spenningen til 5,25V vil kortet kunne klokkes lenger.

 

Med den kjøleribba du har så er ikke et litet pelt noe problem.. et på 80watt burde være passe. Du må dog passe på å ha en relativt kraftig vifte. Øke spenningen på 5v railen vil nok hjelpe litt, men siden du har så "mye" som 4.49 så tror jeg ikke du vil merke allverdens forskjell. Har ikke prøvd dette selv, men kommer til å prøve etterhvert. Få tilbake mld på hvordan det gikk da :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Jeg har et vannkjølings sett, så lurer jeg på om man kan bruke et 85 Watts peltier, for å kjøle et Radeon 9700 PRO.

 

Man får kjøpt peltier elementet på 3dfxcool, det er egentlig beregnet på prossesorer under 1Ghz.

 

Har en AC 240 raddis.

 

Det er ikke noe problem å bruke dette til å kjøle ned GPU på et skjermkort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...