Gå til innhold

formatere harddisk uten å installere os


Anbefalte innlegg

Jeg har satt inn en tredje hdd i pcen via en ekstern sata kontroller. problemet er at den ikke dukker opp i windows, og jeg har av en eller annen merkelig grunn ikke tilgang til diskbehandling for å formatere og gjøre den synlig der.

 

trenger forslag til programmer som uavhengig av windows kan formater og gjøre klar hdd med ntfs..

 

noen forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uavhengig av Windows betyr å boote en CD / DVD.

Det spørs jo hva du har liggende. Windows, Linux, UBCD, Gparted ...

Du kan f.eks starte Windows installering og avbryte etter partisjonering.

 

Du bør koble vekk andre disker når du gjør dette, så du er sikker på ikke å ta feil disk. Mange som har brent seg på å tro at bokstavene er de samme uansett.

 

Men at Diskbehandling ikke fungerer er jo et tegn på at du har problemer, kanskje disken ikke dukker opp uansett.

Lenke til kommentar

Selv om den ikke dukker opp i utforsker, kan jeg se den som tilkoblede enheter i likhet med minnebrikker som kobles til gjennom usb porten o.l.. (nede ved klokka). Den vises også før pcen loader os.

 

Så den ligger der, men må sikkert behandles i form av formatering til ntfs. Jeg har prøvd både ubcd og erd, men fant ingen nyttige verktøy...

 

Om jeg ikke finner noen løsning så gjør jeg som det er foreslått at jeg tar ut de andre og bruker windows cden og formaterer gjennom den..

 

Men ville trodd det fantes noen lettere måte å gjøre det på...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...