Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Ulovlig innførin av sprit


Bamsemumsen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vil ikke anbefale det. Siden du er for ung, blir spriten uansett inndratt. Hjelper ikke om du betaler avgiftene. Du vil også få en bot, er du heldig vil du bli politianmeldt også. =) Det er det som skjer i grove trekk. Nå kan vi vente på at noen med mer juss erfaring kommer med paragrafene for å understreke dette.(krikkert)

Endret av Algific
Lenke til kommentar

Noen kompiser av meg ble tatt med for mye sprit i bagasjen på Gardermoen, de måtte betale 300kr for den første literen så 600kr for den 2. og 900kr den 3. literen(etter det vet jeg ikke hva som er satsen da ingen hadde med mer) og spriten ble destruert.

 

Dvs med 5 liter over kvota(som er 0 hvis man er under 20) blir 300 + 600 + 900 + 900(?) + 900 (?) = 3 600 i bot og muligens en anmeldelse

Ikke verdt det spør du meg

Lenke til kommentar

18 år:

3 liter mellom 2,5% og 22 prosent + 2 liter mellom 2,5 og 4,7%

eller

5 liter mellom 2,5% og 4,7%

 

20 år:

1 liter brennevin (over 22% - max 60%), 1,5 liter mellom 2,5% og 22%, 2 liter mellom 2,5 og 4,7%

eller

3 liter mellom 2,5% og 22 prosent og 2 liter mellom 2,5 og 4,7%

eller

5 liter mellom 2,5% og 4,7%

 

For smugling av 5 liter sprit koster det 2600 kroner.

Endret av Eksentron
Lenke til kommentar
Er umyndig og forblir det inntil slutten av neste måned. La oss si at jeg drar på ferie med foreldre til utlandet i julen, type Canari-øyene. Hvis jeg smugler rundt 5 liter sprit og blir tatt, hvilke sanksjoner kan jeg da vente meg?

Alt blir iallefall tatt fra deg, du må være 20 år for å få lov til å innføre eller kjøpe sprit (altså sterkere enn vin)

 

Hva du får i bot, og om det kommer på rullebladet ditt vet jeg ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...