Gå til innhold

Hvem er regjeringens svakeste minister?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Personlig syns jeg at Tora Aasland muligens fremstår som et svakt ledd i regjeringen, men det må jo da også vedgis at hun styrer et departement/del av departement som ikke har blitt prioritert av sittende regjering. Dette gjør det nok også vanskelig å hevde seg. Halvorsen tror jeg det er for tidlig å bedømme, men hun fremstod sterk som finansminister.

 

Rigmor Aasrud er jeg heller ikke videre imponert med så langt, men FAD er jo et litt pekuliært departement.

 

Det moret meg forøvrig at kirken måtte legges under FAD fordi kulturminister Huitfeldt ikke var medlem av statskirken. Det fremstår umiddelbart for meg som at den som har ansvar for finansiering etc av en organisasjon er bedre skikket dersom han eller hun ikke er medlem selv, ikke dårligere.

 

Støre var vel også tidligere medlem av høyre (merk: er ikke sikker, vet bare at han søkte jobb hos dem en gang), og er uten tvil en dyktig diplomat. Hvilket nok er det vi trenger i UD.

 

Kan også bemerke at jeg er positivt overrasket over Audun Lysbakken etter de TV-debattene jeg har sett han i. Han virker avbalansert og fornuftig.

Lenke til kommentar

Altså, dreier denne debatten seg om de valgene en sittende regjering tar (som man da enten er enig i, eller uenig i), eller hvor sterk de statsrådene som styrer departementene er? Halvorsen er en glimrende partileder, og en dyktig statsråd. Lysbakken er en ung og talentfull politiker som snakker bra for seg, og gjør det han kan under de rammene de har forhandlet frem (pluss i boken for å være bergenser).

 

Er veldig uenig i mye av det Stoltenberg II holder på med, men for meg virker denne regjeringen mye mer solid enn Stoltenberg I. Forhåpentligvis fordi at den kommer til å kollapse før neste valg, og alle partiene vil ha sterke folk i posisjon slik at de kommer best mulig ut av det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...