Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Chipping av Peugeot 206 1.4 m/Automat


bad__ip

Anbefalte innlegg

Min mor har en Peugeot 2002 206 1.4, den har ikke gått mer enn 35 000 km, og er i meget god stand, men motoren går ikke veldig bra, den er dævv og girkassa er likeså. Har ikke akkurat noe særlig peilig på bilmotorer, men lurer på om noen kan hjelpe meg med å finne ut følgende:

 

1. Vil motoren få noe mer effekt? Og hvor mye?

 

2. Vil motoren/automatkassa gå jevnere?

 

3. Vil jeg spare bensin på det?

 

4. Er det noe mer jeg burde vite om chipping, og passer det dårlig med de simple automatkassene fra Peugeot?

 

 

Håper jeg kan få noen svar, ønsker jeg kunne gi mor en fartsfylt julegave... Hohoho :xmas:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du ødelegger og romsterer mer enn du tjener noe på dette. Om du vil at din bensinbil skal gå bedre er løsningen de-cat, større rørdimm, optimalisere luftinntaket og datasprut.

Men uttrykket "wouldn't touch it with a 40ft pole" kommer greit inn her. Skal du ha en bil som går bedre, selg franskkassen og kjøp noe mer sportslig.

Hadde det vært en 1.9/2.0tdi med manuell er det ofte lett å hente 30hk eller mer, men det der er bare å drite i.

Lenke til kommentar

En annen ting er at chipping med biler med automat er generelt en dårlig idè da det går hardt på girkassa etter det jeg har skjønt.

 

Skal du ha en litt raskere bil i denne så ville jeg sjekket luftfilter, tennplugger, lufttrykk i dekk, olje (+ filter) og kanskje innvendig motorvask. Det er alle slike små ting som kan gjøres slik at bilen føles sprekere, noe det også står om i den fantastiske tråden om Micraen i post nummer to her. :)

Lenke til kommentar

TU3JP med 74hk er en gammel søpple I4 8v motor som de fortsatt setter i de bilene.

Eneste muligheten du har er å sette i en EW10J4S med 177hk. 2 liter NA 16v.

 

Ellers kan man sikkert få satt neddi en Mi16 Xu10 med 155hk. Fåes i fleng hos høggere for 4000,-.

 

Det er samme motorfester og ledningsnett :p. Problemet er vel egentlig Biltilsynet hvis du blir stoppet.

Endret av Virion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...