Gå til innhold

Arsenal: Hvem er vår beste keeper?


Xanman

Anbefalte innlegg

Tror du overvurderer Szczesny. Klart han er et talent, men 99% av tilfellene er ikke en keeper på langt nær god nok i en alder av 21 år å være førstekeeper på et lag som kjemper for å vinne CL og PL.

 

Forøvrig, hvilke lag i PL vil bruke han som førstekeeper? Er ikke vits å låne ham ut til en PL klubb hvis han skal sitte på benken.

Det kan godt være at jeg overvurderer ham, men jeg tror hvertfall han er bedre om to år enn det Almunia ernå.

 

Jeg tror absolutt at han er god nok til å spille for et av bunnlagene i PL, evt. et av de som rykker opp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror du overvurderer Szczesny. Klart han er et talent, men 99% av tilfellene er ikke en keeper på langt nær god nok i en alder av 21 år å være førstekeeper på et lag som kjemper for å vinne CL og PL.

 

Forøvrig, hvilke lag i PL vil bruke han som førstekeeper? Er ikke vits å låne ham ut til en PL klubb hvis han skal sitte på benken.

Det kan godt være at jeg overvurderer ham, men jeg tror hvertfall han er bedre om to år enn det Almunia ernå.

 

Jeg tror absolutt at han er god nok til å spille for et av bunnlagene i PL, evt. et av de som rykker opp.

 

Vel, i følge noe statistikk har Almunia vært en av de dårligste keeperne i PL i år. Skal se om jeg kan finne frem den statistikken. Mulig det har bedret seg i det siste. Er en stund siden jeg så det. Men det er ikke bare bare og låne ut spillere til lag i PL

Lenke til kommentar

Tror du overvurderer Szczesny. Klart han er et talent, men 99% av tilfellene er ikke en keeper på langt nær god nok i en alder av 21 år å være førstekeeper på et lag som kjemper for å vinne CL og PL.

 

Forøvrig, hvilke lag i PL vil bruke han som førstekeeper? Er ikke vits å låne ham ut til en PL klubb hvis han skal sitte på benken.

Det kan godt være at jeg overvurderer ham, men jeg tror hvertfall han er bedre om to år enn det Almunia ernå.

 

Jeg tror absolutt at han er god nok til å spille for et av bunnlagene i PL, evt. et av de som rykker opp.

 

Vel, i følge noe statistikk har Almunia vært en av de dårligste keeperne i PL i år. Skal se om jeg kan finne frem den statistikken. Mulig det har bedret seg i det siste. Er en stund siden jeg så det. Men det er ikke bare bare og låne ut spillere til lag i PL

 

Ifølge Actim så har Almunia vært PL's 4 beste keeper. I know, wtf? :p

Lenke til kommentar

Tror du overvurderer Szczesny. Klart han er et talent, men 99% av tilfellene er ikke en keeper på langt nær god nok i en alder av 21 år å være førstekeeper på et lag som kjemper for å vinne CL og PL.

 

Forøvrig, hvilke lag i PL vil bruke han som førstekeeper? Er ikke vits å låne ham ut til en PL klubb hvis han skal sitte på benken.

Det kan godt være at jeg overvurderer ham, men jeg tror hvertfall han er bedre om to år enn det Almunia ernå.

 

Jeg tror absolutt at han er god nok til å spille for et av bunnlagene i PL, evt. et av de som rykker opp.

 

Vel, i følge noe statistikk har Almunia vært en av de dårligste keeperne i PL i år. Skal se om jeg kan finne frem den statistikken. Mulig det har bedret seg i det siste. Er en stund siden jeg så det. Men det er ikke bare bare og låne ut spillere til lag i PL

 

Ifølge Actim så har Almunia vært PL's 4 beste keeper. I know, wtf? :p

 

Høres rart ut. Muligens vi er litt farget med irritasjon, men før den siste måneden har han vært katastrofe...

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Fant en interessant statistikk her som tydelig viser hvor rævva Almunia er.

 

Slik statistikk sier ikke så mye. Er Cech også en ræva keeper?

 

Det er ikke det at Almunia redder lite, men at han roter det til slik at vi slipper inn unødvendige mål. Målet til Birmingham på overtid f.eks er han ene og alene skyld i. 99/100 keepere hadde holdt den ballen.

 

Også elendig opptreden i førstemålet til Ibra på Emirates. Hva gjør han ute på 10 meter der?

 

Også elendig på målet til Rose. Han blir jo stående på 10 meter etter han bokser ut ballen.

 

Han kødder det til i nesten hver eneste kamp. Er ikke alltid det blir mål av det, men det viser jo at han ikke er stabil.

Lenke til kommentar

faen så mange poeng som har blitt rota vekk pga udugelig keeper spill. Hvis ikke wenger handler inn ny keeper i sommer blir jeg rett og slett forbanna. Hvis ikke bør han heller satse på mannone eller fabianski. Er like skummelt med fabianski i mål som med almunia, men kanskje med et par kamper i strekk får han bygd opp ærfaring og selvtillit som gjør han til en dugelig keeper.

Mannone var jo god den perioden han stod syntes jeg. Hadde et par skumle inngrep da, men han reddet Arsenal mot fulham

Lenke til kommentar

faen så mange poeng som har blitt rota vekk pga udugelig keeper spill. Hvis ikke wenger handler inn ny keeper i sommer blir jeg rett og slett forbanna. Hvis ikke bør han heller satse på mannone eller fabianski. Er like skummelt med fabianski i mål som med almunia, men kanskje med et par kamper i strekk får han bygd opp ærfaring og selvtillit som gjør han til en dugelig keeper.

Mannone var jo god den perioden han stod syntes jeg. Hadde et par skumle inngrep da, men han reddet Arsenal mot fulham

 

Man kan jo si at Almunia på et vis reddet oss mot Barca hjemme. Kunne fort blitt stygge sifre der.

 

Uansett så er jeg enig med deg, men Almunia er nok, desverre, førstekeeperen vår et par sesonger til. Klarer ikke å se for meg at Wenger plutselig vraker komiske Al. Det hadde vært fantastisk om det skjedde.

Lenke til kommentar

Wenger stands by error-prone 'keeper Fabianski

Wenger was asked whether Fabianski was too sensitive for the Premier League? "No," the manager replied. "You can turn sensitivity to an advantage because he can feel and see things that others don't see but, as well, when you have guilt, it can be a disadvantage confidence-wise. He is a top-class goalkeeper. I repeat that many times and you will see that one day, I am right."

Denne var også litt interessant:

The error [against Wigan] came on the Poland goalkeeper's 25th birthday and it brought back nightmarish memories of the day he turned 24, when a misjudgment allowed Chelsea's Didier Drogba to settle last season's FA Cup semi-final.

Han bør nok slutte å spille på bursdagen sin. Vanvittig kjedelig å ha en ekstremt crappy bursdag to år på rad.

Lenke til kommentar

Jeg tror Wenger har rett. Fabianski kommer til å bli en god keeper. Han er fortsatt relativt ung, og han har lite erfaring. Han har ofte vist gode ferdigheter, men problemet er at han sliter med det psykiske. Han er utrolig usikker og nervøs, noe som kommer av mangel på erfaring. Gi ham et par sesonger på utlån, og han kommer til å bli solid. Men per i dag er han alt for ujevn til å spille fast for en klubb som Arsenal. En annen viktig ting en må huske er at Fabianski knapt har fått spilletid i år. Hver gang han spiller er det en livsviktig kamp, og dermed får han utrolig mye press på seg. Han får av en eller annen grunn heller ikke spille reservekampene, og det er ikke lett for en keeper å spille kamper på et så høyt nivå uten kamptrening.

 

Men jeg mener likevel at vi burde kjøpe en ny keeper i sommer.

Lenke til kommentar

"Det er kanskje mer troverdig at Arsenal er interessert i å kjøpe målvakten Rene Adler fra Bayer Leverkusen. Manuel Almunia imponerer sjelden og Lukasz Fabianski grep heller ikke sjansen da han nylig fikk prøve seg på førstelaget. Dette ryktet, hentet fra imscouting.com, kan tyde på at Arsène Wenger fra neste sesong av vil stille med 11 mann på banen i stedet for 10, som det i praksis har vært i enkelte kamper denne sesongen. "

 

Nettavisen skriver dette. Litt morsomt synes jeg.

 

Er det ikke slik at man ikke kan spille for 1.laget dersom man har spilt for reservelaget samme uke? Er vel derfor Fabianski ikke har spilt.

Lenke til kommentar

Er det ikke slik at man ikke kan spille for 1.laget dersom man har spilt for reservelaget samme uke? Er vel derfor Fabianski ikke har spilt.

Det kan godt være. Men det forandrer ikke på poenget mitt; det er håpløst å bli kastet inn i livsviktige kamper når en ikke er i kampform. Jeg sa noe annet etter Wigan-kampen, men nå håper jeg Lukasz står ut sesongen.

Lenke til kommentar

For sås vidt enig. Han trenger kamper under beltet. Han er pdd like "ille" som Almunia, men har større potensiale. Når han blir litt sikker så tror jeg han kan bli god. Ikke verdensklasse, men god. Det som er viktig nå er å vinne minst en kamp til for å sikre tredjeplassen.

Lenke til kommentar

Jeg trur vi greier å holde 3 plassen uten noe problem denne sesongen.

Men vi må uten tvil kjøpe en ny keeper til neste sesong. Vi ser gang på gang at Almunia og Fabianski driter seg ut, men ut denne sesongen håper jeg at Wenger bruker Fabianski.

 

Edit: skriveleif

Endret av Ipwnju
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...