Gå til innhold

Arsenal: Hvem er vår beste keeper?


Xanman

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...

På tide å bumpe denne igjen.

 

Manuel Almunia

Manuel Almunia er langt ifra god nok for å spille for en klubb for Arsenal, men jeg tror likevel vi burde bruke ham ut sesongen. Hver eneste av de resterende kampene er griseviktige, og vi har ikke råd til å gamble.

 

Lukasz Fabianski

Fabianski er per idag den beste keeperen vi har i stallen, men problemet er at han ikke får spille for reservelaget. Han blir bare kastet rett ut i viktige cupkamper uten noen form for kamptrening, og det er ikke heldig. Han viste alle hvor god han var da han spilte i Polen (ja, jeg vet at det er en lettere liga å spille i enn PL), og han har absolutt vist hva han er god for hos oss. Gi han pre-season til å trene seg opp, så tror jeg vi har en solid keeper til neste sesong.

 

Vito Mannone

Dessverre tror jeg ikke det blir noe av unge Vito. Hvertfall ikke i Arsenal-drakten. Hvorfor? På grunn av

 

Wojciech Szczesny

Wojciech har bare spilt en kamp for oss, men til gjengjeld holdt han nullen. Etter det ble han sendt til nedrykkstruede Brentford, for å så godt som EGENHENDIG redde dem. Han har vel sluppet inn noe så lite som 10 mål på 13 kamper, og han har hatt mangfoldige feberredninger.

 

Så jeg håper vi gjør noe slikt:

09/10: Bruk Almunia ut sesongen.

10/11: Bruk Fabianski og lån Szczesny ut til en PL-klubb.

11/12: Bruk Szczesny.

 

Szczesny er ung nok til å være førstelagskeeperen vår i 15 år.

Endret av GoreGalore
Lenke til kommentar

På tide å bumpe denne igjen.

 

Manuel Almunia

Manuel Almunia er langt ifra god nok for å spille for en klubb for Arsenal, men jeg tror likevel vi burde bruke ham ut sesongen. Hver eneste av de resterende kampene er griseviktige, og vi har ikke råd til å gamble.

 

Lukasz Fabianski

Fabianski er per idag den beste keeperen vi har i stallen, men problemet er at han ikke får spille for reservelaget. Han blir bare kastet rett ut i viktige cupkamper uten noen form for kamptrening, og det er ikke heldig. Han viste alle hvor god han var da han spilte i Polen (ja, jeg vet at det er en lettere liga å spille i enn PL), og han har absolutt vist hva han er god for hos oss. Gi han pre-season til å trene seg opp, så tror jeg vi har en solid keeper til neste sesong.

 

Vito Mannone

Dessverre tror jeg ikke det blir noe av unge Vito. Hvertfall ikke i Arsenal-drakten. Hvorfor? På grunn av

 

Wojciech Szczesny

Wojciech har bare spilt en kamp for oss, men til gjengjeld holdt han nullen. Etter det ble han sendt til nedrykkstruede Brentford, for å så godt som EGENHENDIG redde dem. Han har vel sluppet inn noe så lite som 10 mål på 13 kamper, og han har hatt mangfoldige feberredninger.

 

Så jeg håper vi gjør noe slikt:

09/10: Bruk Almunia ut sesongen.

10/11: Bruk Fabianski og lån Szczesny ut til en PL-klubb.

11/12: Bruk Szczesny.

 

Szczesny er ung nok til å være førstelagskeeperen vår i 15 år.

 

Delvis enig angående Almunia. Greit å la han spille de resterende kampene om han holder seg frisk. Synes han har vært grei de siste kampene. Noen små rare ting her og der, men så lenge han redder seg inn må dette være "greit".

 

Skal Almunia settes ut av laget må en ny keeper inn. Ikke Fabianski. Han er pdd dårligere enn Almunia og dessuten svakere mentalt. Dette er viktig. Selv om han varter opp med spektakulære redninger så gjør han for mye rart til at dette veier opp. Desverre ikke god nok når han roter det til ved store anledninger (mot Porto sist, Chelsea i semien i FA i fjor blant annet). Almunia har mer rutine og dette er viktig. Tror nok Almunia er vår førstekeeper i noen år til. Han blir 33 i år. Regner med at han står ut 11/12 sesongen og Fabianski tar over med mindre noe nytt handles.

 

Mannone har vi sett i år at kan bli veldig god. Rotet det til mot Standard Liege, men stod en kongekamp mot Fulham. Gutten trenger kamptrening. Lån ham ut en stund for å gi litt kamptrening på nivå over Reservelaget og rutine.

 

Selv om Szczęsny viser mye promise så synes jeg det er overilt å kaste han inn i førstelaget i en alder av 21-22 år. Er redd at keepersituasjonen ikke blir noe bedre hvis det skjer enn den er nå. Husk at nivåforskjellen i Brentford kontra Arsenal er enorm. Forskjellen på spissene man møter er enorm.

 

Nei, jeg tror ikke vi vil få en keeper i verdensklasse på laget før vi handler inn noe (skjer ikke) eller Szczęsny/Mannone er 25 år+ (Dersom en av de faktisk blir gode nok). Tror nok vi må belage oss på å ha en middelmodig keeper i rundt 5 år til eller mer, desverre.

Endret av Benbjo
Lenke til kommentar

Må nok si meg enig med Benbjo. Så lenge Wenger er manager, vil vi ha en middelmådig keeper. Alle kan se at Almunia ikke er god nok for Arsenal, men han er så stabilt middelmådig at han ikke gjør mange ting til å bli fratatt plassen. Som du sier er ikke Wenger typen til å kaste ut spillere uten "grunn". Personlig håper jeg på et lite mirakel fra Mannone eller Szczesny, for jeg har ikke spesielt troen på Fabianski (eller Almunia, needless to say). Szczesny har vist gode ting i League 2, men jeg tror det er for tidlig å lansere ham som vår nye førstekeeper. Håper han blir lånt ut til en PL-klubb neste sesong, slik at vi kan se om han holder nivået. Først da kan vi se om han er god nok til å bli førstekeeper i en alder av 20-21-22.

Lenke til kommentar

Kanskje Almunia prøver å skjerpe seg virkelig nå? Så lenge han ikke roter for mye så er han en ganske god keeper. Kanskje ikke helt i verdesklasse, men så lenge resten av laget også spiller bra så kan Almunia være god nok og vi kan vinne viktige kamper.

Lenke til kommentar

Håper han blir lånt ut til en PL-klubb neste sesong, slik at vi kan se om han holder nivået. Først da kan vi se om han er god nok til å bli førstekeeper i en alder av 20-21-22.

Det var jo det jeg sa? ;)

 

Jeg tror ikke du skal avskrive Szczesny enda, Benjbo. Måten han har reddet Brentford på er helt sinnsyk. I tillegg sier mange Brentford-supportere at han er den beste keeperen klubben har hatt i sin historie.

 

Og selvsagt er det et helt annet nivå, men hvis du ser på redningene han har hatt ser du også hvor sinnsykt god han er. Han er bare 19 år, og som jeg sa tror jeg ikke han blir fast før 11/12-sesongen. Et års utlån til en PL-klubb burde gi han erfaringen som trengs.

 

Husk at keepere som Casillas, Kahn og Buffon alle begynte å spille fast da de var på hans alder.

Lenke til kommentar

Szczesny kommer ikke til og være første lag i 11/12 sesongen, det er jeg ganske sikker på. Du kan jo bare tenke forsjellene mellomg CL2 og PL. Håper han lånes ut til en Championship club. Føler det er litt for tidlig for PL enda. Selv om det er veldig tvilsomt håper jeg veldig på type keeper akinfeev/lloris. Kvitte seg med Al og Fabianski, selv om Al virker som og være en veldig viktig kar på treningene. Selv om mange har fått utrykket av at han kansje er en ganske stille og sjenert kar, så etter det jeg har sett og hørt, er han viktig på trening. Kamp er ikke alt.

 

Ps. unnskyld for eventuelle skriveleifer. Tastene på skole datan er fucked. Also... I'm drunk.

Endret av zlazor
Lenke til kommentar

Vil ikke selge Almunia. Ser ikke vitsen, han er nok godt likt rundt omkring i klubben. En veldig ok andrekeeper og vi får nok ikke så himmelk mye penger for han. Dessutem, om vi vinner noe i år, har han vært her igjennom en veldig tøff tid, og fortjener mer lojalitet enn så.

 

Håper vi kjøper en verdensklasse keeper i sommer, og beholder Almunia som andrekeeper.

Det er antageligvis en våt drøm, spesielt med Wenger ved roret, men om Inter ikke får til noe ute i Europa i år, ser kansje Cesar etter en ny utfordring. Har vært noe rapporter om at han er utolig i Inter i de siste to sesongen. Jeg vet vi har penger nok om vi vil. Blir nok dyr, rundt £30 mill, men jeg ser ikke for meg Akinfeev eller noen andre i den klassen blir så mye billigere..

Lenke til kommentar

Håper han blir lånt ut til en PL-klubb neste sesong, slik at vi kan se om han holder nivået. Først da kan vi se om han er god nok til å bli førstekeeper i en alder av 20-21-22.

Det var jo det jeg sa? ;)

 

Jeg tror ikke du skal avskrive Szczesny enda, Benjbo. Måten han har reddet Brentford på er helt sinnsyk. I tillegg sier mange Brentford-supportere at han er den beste keeperen klubben har hatt i sin historie.

 

Og selvsagt er det et helt annet nivå, men hvis du ser på redningene han har hatt ser du også hvor sinnsykt god han er. Han er bare 19 år, og som jeg sa tror jeg ikke han blir fast før 11/12-sesongen. Et års utlån til en PL-klubb burde gi han erfaringen som trengs.

 

Husk at keepere som Casillas, Kahn og Buffon alle begynte å spille fast da de var på hans alder.

 

Hvor i mitt innlegg avskrev jeg Szczesny? Sier bare at han nok er for ung om 2 år til å være vår førstekeeper. Klar over at de du nevner var faste i ung alder, men de tilhører sjeldenhetene. Er klar over at han er et stort talent, men det er for tidlig enda.

Lenke til kommentar

Vil ikke selge Almunia. Ser ikke vitsen, han er nok godt likt rundt omkring i klubben. En veldig ok andrekeeper og vi får nok ikke så himmelk mye penger for han. Dessutem, om vi vinner noe i år, har han vært her igjennom en veldig tøff tid, og fortjener mer lojalitet enn så.

 

Håper vi kjøper en verdensklasse keeper i sommer, og beholder Almunia som andrekeeper.

Det er antageligvis en våt drøm, spesielt med Wenger ved roret, men om Inter ikke får til noe ute i Europa i år, ser kansje Cesar etter en ny utfordring. Har vært noe rapporter om at han er utolig i Inter i de siste to sesongen. Jeg vet vi har penger nok om vi vil. Blir nok dyr, rundt £30 mill, men jeg ser ikke for meg Akinfeev eller noen andre i den klassen blir så mye billigere..

Enig. Det hadde vært awesome med Cecar, men det er svært lite sannsynlig med Wenger som manager. Vi kommer nok til å ha Almunia som førstekeeper noen år til.. Viss det skjer, kan vi låne vekk Fabianski til en PL-klubb slik at han får kamptrening og ha Mannone/Szczesny på benken.

Lenke til kommentar

Hvor i mitt innlegg avskrev jeg Szczesny? Sier bare at han nok er for ung om 2 år til å være vår førstekeeper. Klar over at de du nevner var faste i ung alder, men de tilhører sjeldenhetene. Er klar over at han er et stort talent, men det er for tidlig enda.

Det jeg mente er at han er du ikke burde avskrive han med tanke på 11/12-sesongen. Han er jo bare 19 år, og spiller som en gud. Hvis han går på utlån til en PL-klubb kommer han til å utvikle seg kollossalt til neste år, og da ser jeg ingen grunn til at han ikke skal få sjansen til å kjempe om en plass på førstelaget.

Lenke til kommentar

Hvor i mitt innlegg avskrev jeg Szczesny? Sier bare at han nok er for ung om 2 år til å være vår førstekeeper. Klar over at de du nevner var faste i ung alder, men de tilhører sjeldenhetene. Er klar over at han er et stort talent, men det er for tidlig enda.

Det jeg mente er at han er du ikke burde avskrive han med tanke på 11/12-sesongen. Han er jo bare 19 år, og spiller som en gud. Hvis han går på utlån til en PL-klubb kommer han til å utvikle seg kollossalt til neste år, og da ser jeg ingen grunn til at han ikke skal få sjansen til å kjempe om en plass på førstelaget.

 

Tror du overvurderer Szczesny. Klart han er et talent, men 99% av tilfellene er ikke en keeper på langt nær god nok i en alder av 21 år å være førstekeeper på et lag som kjemper for å vinne CL og PL.

 

Forøvrig, hvilke lag i PL vil bruke han som førstekeeper? Er ikke vits å låne ham ut til en PL klubb hvis han skal sitte på benken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...