Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Når blir en jente tjukk?


Gjest Guest_Sex_*

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest LittleWoman
For meg blir en jente tjukk når ansiktet følger etter resten av kroppen.

Så lenge ansiktet ser pent og "slankt" ut er kroppen ikke så farlig, men når de ser tjukke ut i ansiktet er grensa nådd for min del.

 

De flestes fjes forandrer seg ikke mye uansett hvor mye vekta forandres. Den tynneste veninna mi for eksempel. Hun veier under 50 kg, men har store bollekinn. Eller en annen veninne av meg, som veier nesten 80 kg, men er radmager i fjeset. Bollekinn og dobbelthake kommer for det meste ann på arv, tror jeg. Det er hvert fall lite sammen heng med vekt. MEn selvsagt, jo tykkere kropp jo tykkere fjes. Men den viktigste faktoren er ikke kroppsvekt, så det så! ;P

Lenke til kommentar
For meg blir en jente tjukk når ansiktet følger etter resten av kroppen.

Så lenge ansiktet ser pent og "slankt" ut er kroppen ikke så farlig, men når de ser tjukke ut i ansiktet er grensa nådd for min del.

 

De flestes fjes forandrer seg ikke mye uansett hvor mye vekta forandres. Den tynneste veninna mi for eksempel. Hun veier under 50 kg, men har store bollekinn. Eller en annen veninne av meg, som veier nesten 80 kg, men er radmager i fjeset. Bollekinn og dobbelthake kommer for det meste ann på arv, tror jeg. Det er hvert fall lite sammen heng med vekt. MEn selvsagt, jo tykkere kropp jo tykkere fjes. Men den viktigste faktoren er ikke kroppsvekt, så det så! ;P

 

Akkurat, det er det som er poenget mitt.

At så lenge ansiktet er naturlig vil ikke kroppsvekt bety noen ting.

Men ett sted går den magiske grensa hvor halsen begynner å ville gå i ett med ansiktet, og formene i ansiktet virker å ha gitt opp for overmakten.

Det synes ikke jeg er pent, hverken på kvinner eller menn.

Men, så lenge alt ser naturlig ut er som sagt vekta ubetydelig for min del :)

Lenke til kommentar
Men man må huske at man kan være chubby mye sunnere enn en skinny-curvy. Sunnhet kommer ikke an på vekt, siden mange av dere ser på sunnhet som et kriterie for overvekt.

 

Dette er delvis sant. Noen jenter ligger på 2 som faktisk har fett, men er tynne fordi de nesten ikke har muskler i det heletatt. Det er et resultat av å spise lite for å slanke seg, i stedet for å trene. Det er ikke sunt, kanskje til og med mer usunt enn å være chubby (Avhengig av hvor ille det er). Jeg vil påstå at du tar feil når du sier at sunnhet ikke kommer an på vekt though. Er en sunn ligger en tvilsomt over 4, noe avhengig av høyde og om en har slanke eller kraftige muskler. Derimot vil jeg påstå at en kan være i god form selv om en ligger opp mot 5, men samtidig må det sies at en ville vært i enda bedre form hvis en lå på 2 eller 3.

 

Ellers er jeg enig med Mortania. Det gjør ingenting om ei jente ikke er radmager. Mer behagelig når man skal "humpe" på dem. ^^ Forøvrig tror jeg ikke vekt spiller så stor rolle når man har seg med noen man er glad i. Jeg bare tenker at hvis en er glad i noen så ønsker en dens beste, og hvis personen en er glad i er overvektig så ønsker en at personen hadde vært friskere/sunnere, ergo slankere.

Lenke til kommentar
Men man må huske at man kan være chubby mye sunnere enn en skinny-curvy. Sunnhet kommer ikke an på vekt, siden mange av dere ser på sunnhet som et kriterie for overvekt.

 

Dette er delvis sant. Noen jenter ligger på 2 som faktisk har fett, men er tynne fordi de nesten ikke har muskler i det heletatt. Det er et resultat av å spise lite for å slanke seg, i stedet for å trene. Det er ikke sunt, kanskje til og med mer usunt enn å være chubby (Avhengig av hvor ille det er). Jeg vil påstå at du tar feil når du sier at sunnhet ikke kommer an på vekt though. Er en sunn ligger en tvilsomt over 4, noe avhengig av høyde og om en har slanke eller kraftige muskler. Derimot vil jeg påstå at en kan være i god form selv om en ligger opp mot 5, men samtidig må det sies at en ville vært i enda bedre form hvis en lå på 2 eller 3.

 

Ellers er jeg enig med Mortania. Det gjør ingenting om ei jente ikke er radmager. Mer behagelig når man skal "humpe" på dem. ^^ Forøvrig tror jeg ikke vekt spiller så stor rolle når man har seg med noen man er glad i. Jeg bare tenker at hvis en er glad i noen så ønsker en dens beste, og hvis personen en er glad i er overvektig så ønsker en at personen hadde vært friskere/sunnere, ergo slankere.

 

Du har et veldig godt åpeng hva sunn\god form angår synes jeg

Lenke til kommentar
ALLE har appelsinhud.

 

en gang til?

 

Appelsinhud er et følge av underhudsfett, noe de fleste har, og fleste dermed får appelsinhud ;)

 

Han skriver Alle, du skriver de fleste, en av eksene mine var litt rund i kantene og hadde babyhud over hele, min nåværende kjærste har det heller ikke. Derfor skriver jeg "En gang til?" når han skriver ALLE har appelsinhud. Ja kanskje mora og den overvektige dama hans, men ikke alle..

Lenke til kommentar

Jeg vil tørre på stå at det har MYE med hvordan jenta bærer de ekstra kiloene x)

 

I fjor(ungdomsskolen) var det INGEN som så på meg som noe annet enn litt vel lubben. Da slet jeg med diverse komplekser og spiseforstyrrelser.

I år er det flere som har sagt at dem har lagt merke til meg pga utsende mitt (ikke negativt).

 

Eneste forandingen som har skjedd siden 10 er at jeg har gått ned 1-2 kg og blitt kvitt omtrent samtlige komplekser.

 

Så jenter, bær kiloene bra :D

Endret av LE0910A04
Lenke til kommentar
Men man må huske at man kan være chubby mye sunnere enn en skinny-curvy. Sunnhet kommer ikke an på vekt, siden mange av dere ser på sunnhet som et kriterie for overvekt.

 

Dette er delvis sant. Noen jenter ligger på 2 som faktisk har fett, men er tynne fordi de nesten ikke har muskler i det heletatt. Det er et resultat av å spise lite for å slanke seg, i stedet for å trene. Det er ikke sunt, kanskje til og med mer usunt enn å være chubby (Avhengig av hvor ille det er). Jeg vil påstå at du tar feil når du sier at sunnhet ikke kommer an på vekt though. Er en sunn ligger en tvilsomt over 4, noe avhengig av høyde og om en har slanke eller kraftige muskler. Derimot vil jeg påstå at en kan være i god form selv om en ligger opp mot 5, men samtidig må det sies at en ville vært i enda bedre form hvis en lå på 2 eller 3.

 

Ellers er jeg enig med Mortania. Det gjør ingenting om ei jente ikke er radmager. Mer behagelig når man skal "humpe" på dem. ^^ Forøvrig tror jeg ikke vekt spiller så stor rolle når man har seg med noen man er glad i. Jeg bare tenker at hvis en er glad i noen så ønsker en dens beste, og hvis personen en er glad i er overvektig så ønsker en at personen hadde vært friskere/sunnere, ergo slankere.

 

Alle har fett på kroppen. Så si at nr 2 har fett på kroppen skal jeg ikke si imot.

 

Sunnhet kommer mye ann på vekt også. Å si imot det er bare dumt. Jeg kan trygt si at de som er overvektige ikke har levd veldig sunt (da tenker jeg ikke på de med sykdom/medisiner som gjør at du blir sengeliggende eller at du legger på deg). Sunnhet handler kosthold og trening. Ei jente som har bra kosthold (spiser sunn og riktig mat) og trener regelmessig vil være slankere enn ei som gjør det motsatte. Så sunnhet har noe med vekt å gjøre.

 

Når du skriver chuppy så tenker du på f.eks nr 5 og når du skriver skinny-curvy tenker du på nr 0/1. Det blir jo litt feil. For nr 0/1 er jo det ekstreme når det kommer til "skinny-curvy". Så det beste hadde vært å sammenligne det med 6/7. Og da er det å være overvektig farligere enn det å være syl tynn. Er ikke sunt å være syl tynn, men er sunnere enn å være veldig overvektig.

Lenke til kommentar
ALLE har appelsinhud.

 

en gang til?

 

Appelsinhud er et følge av underhudsfett, noe de fleste har, og fleste dermed får appelsinhud ;)

 

Han skriver Alle, du skriver de fleste, en av eksene mine var litt rund i kantene og hadde babyhud over hele, min nåværende kjærste har det heller ikke. Derfor skriver jeg "En gang til?" når han skriver ALLE har appelsinhud. Ja kanskje mora og den overvektige dama hans, men ikke alle..

 

Jeg skriver de fleste av den grunn at noen mennesker ikke har noe særlig med underhudsfett, noe Frohman kanskje ikke tenkte på. Får de grunnlag til underhudsfett vil det oppstå appelsinhud. Barn har som regel ikke dette synlig, og det har ingenting med overvekt å gjøre. Et veldig tynt menneske vil kunne ha mye mer synlig appelsinhud enn meg, f eks. Jeg veier rundt 75 kg, er ikke mye synlig på meg, jeg er nødt til å sitte på noe hardt for at det kommer frem skikkelig, evt stramme rumpeballene mine så mye jeg orker :p Så at du forbinder appelsinhud med overvekt er BS.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Gjest Petter Falch Rasmussen

9 er nok min favoritt, gjerne enda mer muskler. Jeg liker kroppsbyggerdamer. Ellers tror jeg ikke det er en eneste av damene jeg ikke synes er kjempefin.

Lenke til kommentar
Noen konkrete turn-offs jeg kan nevne er dobbelthake og bilringer. Men da har det etter min smak allerede gått en god del over streken.

 

Jeg så at noen nevnte at egen vekt kan påvirke preferansene. Selv vil jeg også kalle meg sunt tynn, men jeg tror for å være ærlig ikke at egen vekt har alt å si for preferansene.

 

Om jeg skulle se på dette bildet, liker jeg kroppene 2 - 5, der curvy er favoritten. Dette er rent kroppslig, men som andre sier har utstråling også mye å si.

*bilde*

2 ser ut til å ha greie pupper, mens 3 til 4 (5) har kropp jeg liker. 4 med puppene til 2 hadde vært noe, men når jeg tenker litt nøyere på det, hadde det nok ikke passet.

1 er for tynn for min del, men så igjen ... Jeg har så lave kriterier at jeg hadde ikke hatt noe i mot verken 2 eller 6 heller, men feit kommer an på én ting i grunn. Om jeg får armene mine rundt henne for å gi a en klem. Det er omtrent det eneste kriteriet mitt på når ei jente blir for stor for meg.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg er jente, men tenker å svare alikevel :p

Jeg synes sunnt som regel er pent. På jenter synes jeg jeg en BMI på rundt 17-25 er finest. På menn liker jeg best 18-30 (men hvis de veier mye liker jeg at de er hårete og helst litt sterke).

 

Tenkte det kunne være morsomt for folk å se bilder av mennekser og hvor høy BMI de har.

 

http://www.flickr.com/photos/77367764@N00/...9008819/?page=2

Lenke til kommentar

Jeg veit at BMI kan være feil i mange tilfeller. De tallene jeg slenger ut er mer en pekepinn på hva jeg liker. En veltrent (men jeg liker ikke for veltrente ;P) mann med 32 i BMI kan se mye flottere ut enn en utrent mann med 28 i BMI.

 

Det er derfor jeg også sendte linken. Der ser man at BMIen ikke sier alt, men man får en følelse av hvor landet ligger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...