Gå til innhold

Hvilke yrker er bra betalt uten høyere utdanning?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det første som detter ned i huet når folk spør om slikt er salg. Om du er god til å selge, kan du tjene meget godt.

Ellers har man jo fiske på større båter. En hard jobb med svært god lønn.

 

Håndverksyrker krever som regel fagbrev, men er du villig til å ta det, kan det jo være svært lukrativt. Spesielt innen fag hvor du kan jobbe selvstendig (rørlegger, elektriker, maler, snekker).

Lenke til kommentar
Lurer på hvilke yrker som er bra betalt uten at du må ha tatt høyere utdanning. Tenker da f.eks på ulike håndtverk yrker.

 

Hva har yrket i timen og i året ?

 

Hva gjør du?

 

Frynsegoder?

 

HÅPER PÅ SVAR! :D

Du kan tjene veldig bra hvis du jobber med rengjøring. Vasking av butikker og leiligheter osv. Da kan du tjene flere tusen i uka hvis du får rette jobben. Det er en drittjobb. Men som alle andre jobber så kommer du til å like den når du har jobbet en stund uansett hvor dritt den er.

 

Edit:

Ellers kan jeg nevne at lagerarbeid er den beste ufaglærte jobben du kan få. Du kan også tjene bra på lagerarbeid. Kommer an på hvor i landet du bor og hvem du jobber for. På små lagere så er du ikke så avhengig av å ha truckfører bevis da du går mest rundt med sekketralle og jekketralle når du legger inn eller plukker.

Endret av trespiser
Lenke til kommentar
Du kan tjene veldig bra hvis du jobber med rengjøring. Vasking av butikker og leiligheter osv. Da kan du tjene flere tusen i uka hvis du får rette jobben. 

Flere tusen i uka? Er det godt betalt? La oss ta fire tusen i uka som eksempel, det skulle bli ca 17 000 i måneden eller 204 000 i året. Ikke akkurat det jeg kaller en godt betalt jobb.

Lenke til kommentar
All utdanning på et høyere nivå enn videregående skole.

ok. Så om man går i lære og tar fagbrev er dette høyere utdanning?

 

Ellers ville jeg foreslått Dataelektronikerfaget. Går 2. året nå. Lønn for en dataelektroniker er bare oppgitt til 400k og oppover.

Endret av 2ball(s)
Lenke til kommentar
Du kan tjene veldig bra hvis du jobber med rengjøring. Vasking av butikker og leiligheter osv. Da kan du tjene flere tusen i uka hvis du får rette jobben. 

Flere tusen i uka? Er det godt betalt? La oss ta fire tusen i uka som eksempel, det skulle bli ca 17 000 i måneden eller 204 000 i året. Ikke akkurat det jeg kaller en godt betalt jobb.

ikke jeg heller men dette skulle være jobber du ikke trenger å ha utdannelse til

Lenke til kommentar
400k som startlønn må jo sies og være ganske ok betalt det da..

Er jo det, men om dette anses som høyere utdanning er det ikke relevant :(

 

Edit:

Eg definerar hvertfall godt betalt som oppimot 1 mill.

Etter endt høgare utdanning forventar eg 600k+ som begynnarløn.

Hvilke fag tenker du på, da?

 

Det som gjør at jeg anser Dataelektroniker faget som bra er at det ikke er noen spesiell øvre grense. Man kan ende opp med å tene rimelig mye.

 

Dette pga. at man kan få jobb på mange ulike områder.

Endret av 2ball(s)
Lenke til kommentar

Går psykologi på University of York.

Gj. snittleg nybegynnarløn for ein klinisk psykolog er 63 000 £. Men, det kjem til å ta mange år før eg er ferdig med utdanninga så det skulle strengt tatt bare mangle at løna er høg.

 

Edit: Inkluderar doktorgrad når eg sei utdanning sidan du ikkje kan få jobben du er ute etter uten.

Endret av HValder
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...