Gå til innhold

Hvilke yrker er bra betalt uten høyere utdanning?


Anbefalte innlegg

Da er jo det etterutdanning til en spesifik stilling?

 

Ikke et generelt yrke. eller? Da blir det noe annet. Defor mit godt brukte eksemper på dtataelektroniker ligger på 400k og oppover.

 

Edit: Dette blir skikkelig høy utanning i motsetning til det trådstarter er ute etter :p

Endret av 2ball(s)
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror ikke det har så mye og si hvilket yrke du har for og tjene godt. Heller hvilket firma du jobber for. Er du kokk på en restaurant tjener du ikke så bra. Men er du kokk offshore så tjener du over det dobbelte som på land. samme med vaskepersonell og alle andre yrker. I tillegg får du som regel en grei turnus offshore med 2 uker i jobb og 4 uker fri.

 

Så vil du tjene godt med lite utdanning må ta sikkerhets kurset og komme deg offshore

Lenke til kommentar
Definisjon på godt betalt?

Eg definerar hvertfall godt betalt som oppimot 1 mill.

Etter endt høgare utdanning forventar eg 600k+ som begynnarløn.

Det ville jo vært fint om du nevnte at dette var i Storbritannia. I Norge ligger nemlig begynnerlønnen for psykologer på under 400'000. En ganske betraktelig forskjell.

 

All utdanning på et høyere nivå enn videregående skole.

ok. Så om man går i lære og tar fagbrev er dette høyere utdanning?

Nei.

 

Det er en type trykker som kan tjene uhorvelige mengder, typgrafer, men så skal det sant sies at de har SVÆRT mange søknader, og de ser helst etter grafikere.

 

http://utdanning.no/yrker/beskrivelse/typograf#toc4

Typografer tjener uhorvelig mye penger? what?

Lenke til kommentar
All utdanning på et høyere nivå enn videregående skole.

ok. Så om man går i lære og tar fagbrev er dette høyere utdanning?

Nei.

Da var jeg vell nesten inne på det før jeg skiftet mening.. det kreves en viss etter utdanning(?).

Kan noen gjøre det helt klart for meg hva som kreves for at det skal være høyere utdanning? :p

Lenke til kommentar
Definisjon på godt betalt?

Eg definerar hvertfall godt betalt som oppimot 1 mill.

Etter endt høgare utdanning forventar eg 600k+ som begynnarløn.

Det ville jo vært fint om du nevnte at dette var i Storbritannia. I Norge ligger nemlig begynnerlønnen for psykologer på under 400'000. En ganske betraktelig forskjell.

Hvis du leser litt lenger ned i tråden så ser du at eg nevner det.

 

Eg spesifiserte også at eg anser endt utdanning som å ha fullført ein doktorgrad, først da du har moglegheit til å jobbe med det du har mest lyst til, i mitt tilfelle klinisk psykologi, som forøvrig er betre betalt enn fleire andre former for psykologi. Dei fleste psykologiyrkene i Storbritania byrjar på 300k+ og eg får sannsynlegvis ikkje jobbe som klinisk psykolog før eg har fullført ein doktorgrad.

 

2ball(s): Høgare utdanning er høgskule eller universitetsutdanning.

Endret av HValder
Lenke til kommentar
Det er en type trykker som kan tjene uhorvelige mengder, typgrafer, men så skal det sant sies at de har SVÆRT mange søknader, og de ser helst etter grafikere.

 

http://utdanning.no/yrker/beskrivelse/typograf#toc4

 

Du skriver mye merkelig du. Typograf er for det første ett yrke jeg aldri har hørt om før, så det kan umulig være mange søkere. Og for det andre er alt under 300 000 langt fra "uhorvelig mye penger".

Lenke til kommentar

De fleste skjønner vel at uansett hvor godt betalt man får etter endt doktorgrad så var det overhodet ikke det trådstarter spurte om ;)

Stikkord: Ikke høyere utdanning, så får man selv definere hva godt betalt er uten høyere utdanning :)

 

Vil påstå endel håndverksyrker er ganske ålreit betalt, når man tar læretiden i betraktning :) Klarer man å få startet eget firma og har en teft for ledelse kan det fort bli veldig bra!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Jeg er fersk elektrikker (tatt fagbrev for ikke så lenge siden), og tjener 210 kr/timen, 37,5 timer i uken. Ganske grei betaling, som ikke krever høyere utdanning, bare litt tålmodighet på skolen. På et år jobber jeg mellom 1800 og 1900 timer (hvis jeg ikke husker helt feil), noe som gir en årslønn på 378.000-399.000. Litt avhengig av hvilket firma du jobber i har du også mulighet til å jobbe en del overtid, som også er godt betalt :)

Lenke til kommentar

Går mykje på korleis du er som person også, har du det som trengs for å stige i gradene kan du fort tjene ein del utan nokon form for høgare utdanning.

 

Løna til sjefen min der eg jobba før ligg på ca. 1-1,2 mill i året, han byrja som lagerarbeider for 10 år sidan. Så vidt eg veit har han berre fullført ungdomsskulen.

Lenke til kommentar
Typografer tjener uhorvelig mye penger? what?

 

Vel, tro det eller ei.

 

Her kan du sen en typograf; http://skattelister.no/skatt/profil/berit-bjerg-8695257/

 

Gjerne søke på navnet om du er usikker.

 

Det er en type trykker som kan tjene uhorvelige mengder, typgrafer, men så skal det sant sies at de har SVÆRT mange søknader, og de ser helst etter grafikere.

 

http://utdanning.no/yrker/beskrivelse/typograf#toc4

 

Du skriver mye merkelig du. Typograf er for det første ett yrke jeg aldri har hørt om før, så det kan umulig være mange søkere. Og for det andre er alt under 300 000 langt fra "uhorvelig mye penger".

 

Som nevnt i posten min over.

 

Det er jo uhorvelig mye med 450k+ når du ikke har noen utdanning.

Endret av Teh WolF
Lenke til kommentar
Teh Wolf: Sjekk ut anekdotisk bevis@wikipedia.

 

Du får se på linken og dømme deretter. Trenger ikke å bevise én eneste ting overfor deg, og ikke tar jeg meg tid til det heller.

 

Du får søke på et par typografer og prove me wrong på PM. Melder meg ut av denne tråden, er jo bare diskusjon om høyere utdanning og hvor høy lønn du får av å ta en doktorgrad i England.

Lenke til kommentar
Teh Wolf: Sjekk ut anekdotisk bevis@wikipedia.

F. eks: Sjekk ut han her. Han er ufaglært og har mange milliarder i formue! For å bli rik bør du altså bli ufaglært!

 

Jaja, TS du får gjøre som Røkke. Du får få masse penger av foreldrene dine å starte trålerfirma, senke båtene dine og høste inn penger fra forsikringsselskaper og følge Herr Bruns glimrende råd om underverker og mirakler.

 

Du kan vel også ta deg stilling i lotto? Ta en tur innom kiwi hver lørdag og tipp tre fem ukers, er vel god lønn om du vinner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...