Gå til innhold

Uke 50mm 2009 - bareanton - 50mm f/1.4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tirsdag – Uke 50 mm

 

En del av oss synes det å kjøpe julegaver er som å lete etter en nål i en høystakk. Det er ikke så vanskelig hvis nålen er stor, høystakken liten og det finnes spor å gå etter. Dagens bilde vil jeg la være en påminnelse til alle jeg skal kjøpe gave til, GI MEG ET HINT! Det kan jo være en påminnelse til dere her på akam også som gidder lese dette, det går an å gjøre det litt letter for dem rundt dere.

 

Nålen i høystakken

735605891_hGFjp-S.jpg

 

 

Fra spøk til noe annet morsomt. Dagens motiv nålen i høystakken dumpet ned på pulten min i dag på jobb. Det var en brun kjedelig pakke fra Tyskland uten avsender. Inni fant jeg en fult av høy og en nål med plastlapp festet til med den blå tråden. På lappen stod det en internettadresse som innholdt mitt navn. Helt på bunn fant jeg en til lapp og da skjønte jeg hva det var. Pakken var en del av lanseringen av en søkemotor knyttet til et forretningssystem. Hvis vi går til anskaffelse av søkemotoren så skal vi klare å finne nålen i høystakken.

Det morsomste var jo lappen som lå på bunnen. PS! Firmaet som står bak er Amerikansk.

Slik lød lappen:

The content of this package is not edible and should be handled with caution. Lawson assumes no responsibility for any damage of any kind caused in connection whit any use of the content of this package.

 

Lenke til kommentar

Onsdag – Uke 50 mm

 

I dag var det vanskelig å velge. Jeg ble sittende igjen med tre bilder jeg likte etter jeg hadde prøvet å overføre ideen jeg i hodet mitt til et bilde. I grunnen er jeg ganske fornøyd med at jeg begynner få såpass kontroll på kamera at jeg faktisk klarer å gjennomføre en ide sånt cirka.

Valget endte på det midterste, men jeg sitter fortsatt å lurer på om ikke det er litt over the top og støyende.

 

Koppen kjenner kanskje noen av dere igjen fra et annet bilde. Denne gang var det ikke appelsinjuice, men yndlings te til min kjære. Yogi Tea Lime Mint som skal være organisk og laget på urter, krydder og frukt. Den er fra Amsterdam, så det er kanskje derfor bilde ble litt out there.

 

Yogi Tea

736534771_RcSxp-XL.jpg

f/1.4

iso100

1,3 sek

Blits

Etterbehandling, kun RAW konvertering

 

PS! Nå har jeg følget arnold_layne sin oppskrift på linking fra SmugMug. Er dere fornøyd med størrelsen og metoden nå?

 

Til slutt, takk for de hyggelige tilbakemeldingene!

:thumbup:

Lenke til kommentar
Heh - ser i bokehen at det dogger på frontlinsa! :D

 

Nja, jeg trodde jeg hadde klart å unngå akkurat det, men jeg må se litt nærmere. Det jeg så og likte er litt fuktighet på den svarte glassflaten som reflekter lyset, jeg hadde prøvet å tørke av den rett før jeg tok bilde.

 

Forresten så begynner jeg å se en rød tråd i bildene mine.

:roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...