Gå til innhold

Artikkel: Vi oppsummerer Linux-uken 49-09


Anbefalte innlegg

Kanskje for litt spesielt interesserte, men FreeBSD blir portet til MIPS:

http://www.enterprisenetworkingplanet.com/...h-MIPS-Port.htm

Vet også det er mange som stusser litt på at BSD lisensen kan benyttes til å la bedrifter bidra til fri programvare. Da er det kanskje verdt å se på hva BSD lisensen har gjort for forholdet mellom Juniper og BSD. Om en setter dette opp mot CISCO sine strabaser med GPL så blir det vel ikke mindre tydelig...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Videre har vel Android og Chrome OS (som kanskje blir til kun ett OS med tiden) noen nye løsninger her.
Det var snakk om at Chrome OS skulle få et flett nytt vindussystem, men da de slapp det viste deg seg at de fremdeles bruker X. Jeg mener også at jeg så noen som kunne vise at det var vanlig X.org de hadde brukt, men der er jeg ikke like sikker.
Lenke til kommentar

Tja... Bloggen som introduserte Chrome OS for 5 mnd siden var rimelig klar på et den skulle ha et flunkende nytt vindussystem.

Google Chrome OS will run on both x86 as well as ARM chips and we are working with multiple OEMs to bring a number of netbooks to market next year. The software architecture is simple — Google Chrome running within a new windowing system on top of a Linux kernel. For application developers, the web is the platform. All web-based applications will automatically work and new applications can be written using your favorite web technologies. And of course, these apps will run not only on Google Chrome OS, but on any standards-based browser on Windows, Mac and Linux thereby giving developers the largest user base of any platform.
Jeg trodde hele X var et vindussystem, og at de derfor skulle bytte det ut med noe annet.

 

Å bare bytte vindusbehandler er jo en smal sak med det mangfoldet som finnes i dag. Hvis de hadde gjort en jobb med å style *box på en pen måte, hadde de lett fått en velfungerende og lettkjørt vindusbehandler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...