Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Dårlig utvalg av adsl rutere på markedet?


Anbefalte innlegg

Jeg skal bytte ut min gamle 3Com OfficeConnect ADSL Wireless 11g Firewall Router

For det første pga dårlig dekning i gammelt hus.

Er det noe som har skjedd med betegnelsene på apparatene de siste årene?

Finner jo nesten ingen modem rutere på webshoppene rundt om.

Eller rene modem i den forstand.

Er det pga at bredbåndselskapene har egne "gode" modemer med rutere?

 

Ang mitt gamle modem/ruter, så sitter det skrudd fast 2 stk antenner.

Kan jeg sånn uten vidre skru av den ene, og koble på en slik : http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=302660

 

På forhånd takk!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er pga 99,9995% får dette av sin adsl-leverandør og er dum nok til å være fornøyd med den.

Ikke noe marked for dette i Norge.

Skal noe fikses krever selskapene at man har brukt/ bruker den de fikk, iallefall under reperasjonen.

 

Mpx har to. 2 år gamle og dårlige.

 

Jeg bruker også leverandør-modem fra canal-digital nå da jeg nettopp har byttet, men så setter jeg en egen router på den og aksesspunkt fra routeren igjen for å få trådløst.

Endret av War
Lenke til kommentar

Flesteparten av modem/router du får fra ISP, kan settes i bridge, så du kan bruke din egen router. Dog, om du foretrekker at begge skal være i en og samme boks, så er det nok meget begrenset utvalg.

 

Du kan riktignok kjøpe routere i bedriftsklasse, men de koster deretter.

Endret av jocke
Lenke til kommentar

Bestillte du en trådløs?

Isåfall kan du jo plassere denne nermere evt sendere eller kanskje den nye antennen/routeren fungerer bedre.

 

Skulle det fortsatt være dårlig med signalene neon steder blir det neste å kjøpe et aksesspunkt som du kobler i routeren og denne da står i et annet rom/nermere trådløse enheter.

Det er også løsningen for oss med router som ikke er trådløs.

Lenke til kommentar
Bestillte du en trådløs?

Isåfall kan du jo plassere denne nermere evt sendere eller kanskje den nye antennen/routeren fungerer bedre.

 

Skulle det fortsatt være dårlig med signalene neon steder blir det neste å kjøpe et aksesspunkt som du kobler i routeren og denne da står i et annet rom/nermere trådløse enheter.

Det er også løsningen for oss med router som ikke er trådløs.

 

Har kjøpt en slik: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=346149

Og jeg skal flytte ruteren opp i 2 etasje, for det er lettere å serve pc´ene nede 1 etasje tråløst.

Nå står den i kjelleren, med kabel opp til meg i 2 etasje.. og tråløst til 1 etasje.

Men de har kun minimalt med dekning selv om de har trapp fra kjeller og opp til stuen der pc´ene står.

 

Og jeg har hatt ruteren i 2 etasje før, og da fikk de bra signaler fra meg i 2 etasje.

Jeg har også bærbar og ps3 som jeg vil ha tråløst, så da ordner det seg.

 

Og med ny ruter og det gamle modemet oppkoblet igjen, håper jeg det ordner seg.

Skal gi beskjed om hvordan det går.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...