Gå til innhold

Snowboard eller twintip?


KKake

Anbefalte innlegg

Den største fordelen med snowboard er skoene.

 

Slalomsko er et rent helvette. :(

 

Forige snowboardskoene mine ødla foten min.. Mistet følelsen i halve foten i 5-6 måneder etter en uke i Val Thorens. Det var altså BOA system på skoene, anbefales IKKE! Vanelig snøring er best, men systemet som burton bruker på noen (husker ikke navnet) er også digg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Jeg anbefaler Twintip på det sterkeste.

Det er bare stress med snowboard, du må hele tiden løse opp bindingene, noe som i lengden tar mye tid.

Med twintip har du også større kontroll, både i heisen og i bakken.

Jeg har twintip, men før hadde jeg snowboard. Var dritvanskelig å komme opp i trekket :p

Twintip anbefales sterkt

Lenke til kommentar
Det er bare stress med snowboard, du må hele tiden løse opp bindingene, noe som i lengden tar mye tid.

 

Kjempe bra poeng. Man må ikke bare løse opp, men også stramme dem igjenn når man når toppen.

 

Med twintip har du også større kontroll, både i heisen og i bakken.

 

Helt klart. Den ene gangen jeg prøvde snowboard følte jeg meg ut som en hjelpeløs valp i verdensrommet. Vet at man ikke kan uttale seg når man bare har prøvd det en gang, men snowboard har mangel på kontroll kontra twintip.

Lenke til kommentar

Syns snowboard og telemark er like morro jeg. Startet med snowboard og gikk over til telemark.

Utrolig fett å kunne noe som stammer fra Norge.

 

Begge deler har sine fordeler/ulemper. Telemark kan du jo bruke til toppturer, det er litt mer fleksibelt og lettere å holde på med hvis du står steder der det er flatt.

Snowboard syns jeg, inntil videre, er fetere i puddersnø. Men også fett å stå i bakken.

 

Uansett anbefaler jeg å ta et nybegynnerkurs. Du lærer utrolig mye på kort tid. Instruktørene har ofte tips til hvordan du lettere skal bli bedre til å mestre, det du nå enn velger.

Lenke til kommentar

Jeg startet med Snowboard når jeg var 13 år. Tok meg ikke mange gangene i trekket før det gikk fint og mestre. Så etter 2 sessonger med brett skiftet jeg over til Twintip og har ikke angret. Hovedgrunnen var at så og si alle vennene mine stod på ski, så har du også stavene og tiden det tar og ta på seg brett hele tiden. Men følelsen av å stå på snowboard er sykt chill, mye fetere enn å bare stå på ski. Men så er det mye lettere å lære seg switch på ski, så man får variasjon her også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...