Gå til innhold

Overganger og øvrige spekulasjoner - Arsenal


invalid_user

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

arsenalfcblog.com har laget en kampanalyse av Chamakh mot Olympiacos og jeg har plukket ut et par ting derfra:

 

6′ – A nice touch and run there on the right, showing some good pace to nick past one defender before losing the ball to a second. He looks to be taking up a position on the right side of attack, even if he is technically supposed to be the focal point. Very Thierry Henry, that is.

 

9′ – Attempts a run behind the defence but the through-ball to him is cut out. That is quickly followed by another neat lay-off from a throw-in and a lovely header down off a long-ball to a supporting teammate. His touch is looking good so far.

 

19′ – …like that. Yet another excellent flick-on, but it comes to nothing. He has won everything in the air so far.

 

28′ – Almost a half-an-hour in here and the impression I get is that Chamakh is very much a one or two-touch player, a target man and a team player. All good signs, particularly because his touch is good and he has physical prowess to dominate the air.

 

33′ – Olof Mellberg, the man that Freddie Ljungberg once had the balls to pick, attempts to jump over Chamakh but literally bounces off the Moroccan. The ball goes out for a throw. How strong is this man!?

 

HALF TIME

 

58′ – He wins ANOTHER header, flicking on for Wendel who promptly gives away a foul. Chamakh gets involved again on the right side, exchanging a couple of passes.

 

73′ – A good hold-up there, under pressure from Mellberg. It was a long ball, casually chested down and the ball laid off. Flawless with a big man at his back.

 

75′ – Wendel breaks, gets tackled and the ball drops to Chamakh who shape to shoot but also gets tackled. Is it interesting that Chamakh is yet to have a shot on goal with just 15 minutes left? Or is he just a team player?

 

87′ – Our man makes his first really poor touch of the game, losing possession from a simple lofted pass. Bordeaux quickly regain the ball though.

 

FULL TIME

 

Virker ikke som at han fikk skutt i løpet av kampen, men han vant mye i lufta og hadde generelt gode touch og flikker. Det var heller ikke den type kamp hvor Bordeaux fikk masse sjanser og var ute etter å angripe hele tiden, så jeg tror ikke dette er svært representativt.

Lenke til kommentar

Kan ikke se for meg at Melo får spilt defensiv midtbane i Arsenal, men han kunne nok passet på midten sammen med Cesc og Song. Dog mener jeg at Diaby har gjort det utrolig bra der denne sesongen og at vi dermed ikke har bruk for Melo.

 

Dog hvis Denilson forsvinner i sommer f.eks. så kunne jeg gjerne sett Melo inn i laget. Vi trenger en backup på DM.

Endret av Mavado
Lenke til kommentar

Hvordan er egentlig Chamakh rent fysisk? Var ikke klar over at han var så sterk som det kampreferatet oppi her skulle tilsi.

 

Ser også at artikkelen om Chamakh sier at Arsenal sansynligvis kommer til å kjøpe to midtstoppere (en om Gallas får ny kontrakt). Hvor kommer dette fra? Med Vermaelen, Campbell, Djorou og muligens Gallas ser jeg ikke dette som et problem lenger...

Endret av Bushmann
Lenke til kommentar

Vil ikke si at dette ryktet er realistisk. Melo kostet vel Juventus noe rundt €25m, og det spørs hvor mange millioner styret til Juve ville akseptert å miste på denne spilleren. Jeg trenger ikke å fortelle dere at Wenger ikke er den som bruker £20m+ på én spiller. Men jeg er enig i at vi trenger en sentral spiller til som vi kan rotere på midten. Blir veldig tynt med en skadeskutt Diaby, Song (som får gult omtrent hver kamp) og en veldig varierende Denílson. Melo hadde passet veldig fint inn i troppen fordi han primært kunne vært en god partner til Cesc, men også vikarert som DM når Song er ute.

Lenke til kommentar

For meg virker det som det blir litt drøyt å si at han har floppet. Hadde han floppet hardt, hadde ikke Wenger vært interessert. Det er vel mer slik at hele Juve-laget har floppet denne sesongen. De klagene som har kommet på Melo har for det meste dreid seg om hans prislapp og at det var unødvendig å bruke så mye penger på en defensiv midtbanespiller (Juve hadde Sissoko og Poulsen fra før). Jeg vil tro at folk kommer til å klikke i vinkel dersom styret til Juventus selger han for mye mindre enn det han kostet.

Endret av iRoman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...