Gå til innhold

Hvilket skjermkort? ny pc.


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg tenkte å bygge en pc på komplett med "pc bygger" alternativet.

 

Men hvilket av disse skjermkortene er det beste? Til spill osv?

 

Gainward GeForce 9800GT 512MB PhysX CUDA PCI-Express 2.0, "GS-Goes Like Hell", DVI, native-HDMI, Graphics Plus,

 

Gainward GeForce GTS 250 512MB PhysX PCI-Express 2.0, GDDR3, DVI, native-HDMI, HDCP, Graphics Plus, "Green version"

 

HIS Radeon HD 4850 512MB GDDR3 PCI-Express 2.0, DVI, native-HDMI, HDCP

 

MSI GeForce GTS 250 512MB PhysX CUDA PCI-Express 2.0, "OC" 2xDVI, HDCP, Graphics Plus, 3D Stereo

 

PowerColor Radeon HD 4670 "PCS" 512MB PCI-Express 2.0, GDDR4, DVI, HDMI, HDCP

 

PowerColor Radeon HD 4670"PCS" 1GB PCI-Express 2.0, GDDR3, DVI, HDMI, HDCP

 

PowerColor Radeon HD 4870 512MB GDDR5 PCI-Express 2.0, 2xDVI, HDCP

 

Sapphire Radeon HD 4670 512MB GDDR3 PCI-Express 2.0, DVI-I, native-HDMI, HDCP, Lite-Retail

 

Sapphire Radeon HD 4670 1GB GDDR3 PCI-Express 2.0, DVI-I, native-HDMI, HDCP, Lite-Retail

 

Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 PCI-Express 2.0, DVI, native-HDMI, HDCP, Lite-Retail

 

XFX Radeon HD 4770 512MB GDDR5 PCI-Express 2.0, 2xDVI-I, HDMI, HDCP, 750MHz

 

XFX GeForce 9800GT 550M 512MB PhysX CUDA PCI-Express 2.0, DVI, native-HDMI, HDCP, Graphics Plus, 3D Stereo, 550/1400MHz

 

XFX GeForce GTS 250 512MB PhysX CUDA PCI-Express 2.0, 2xDVI, Graphics Plus, 738/2200Mhz

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Av de i listen der, er det nok PowerColor Radeon HD 4870.

Neste på listen blir MSI GeForce GTS 250.

 

Deretter følger:

XFX GeForce GTS 250*

Gainward GeForce GTS 250*

HIS Radeon HD 4850 <> Sapphire Radeon HD 4850*

Gainward GeForce 9800GT 512MB "GS-Goes Like Hell"

XFX GeForce 9800GT 550M

XFX Radeon HD 4770

PowerColor Radeon HD 4670"PCS" 1GB

PowerColor Radeon HD 4670 "PCS" 512MB

Sapphire Radeon HD 4670 1GB

Sapphire Radeon HD 4670 512MB

 

* Forskjellen mellom Radeon HD 4850 og GTS 250 er nokså minimal. GTS 250 har derimot PhysX, som gjør at dette kortet kommer et hakk over HD 4850 kortet.

Lenke til kommentar

GTS 250 tilsvarer 9800 GTX+ så da kan du legge bort alle GT alternativene og Radon 46xx. Da står du igjen med raskeste GTS 250 og Radon 4870. I spill så varierer det vel hvilket kort som er best alt etter hvilket spill det er snakk om. Prismessig kommer de omtrent likt ut så valget er ditt! Personlig ville jeg valgt det raskeste GTS 250 kortet, som i dette tilfellet er MSI sitt.

Lenke til kommentar
Nei de er sikkert ikke noe KJEMPE noen av de, MEn de fungerer FETT på MW2 osv.. vil jeg tro..

Og om jeg ikke gidder å sette den sammen selv, og bestiller en "PC-BYGGER" pc, er det kun de jeg kan velge mellom :p

Disse valgene du får i "PC-bygger"-delen hos feks. netshop.no er begrenset rett og slett for ikke og forvirre kundene med for mange deler, samt spare seg selv for lange telefonsamtaler.

 

Ta en telefon til dem å si at du vil bestille deg en pc, men at du vil ha noe annet enn det som står i listene, så hjelper dem deg på vei.

Jeg gjorde akkurat det samme her om dagen når jeg bestillte min pc.

 

Fikk mange gode råd og handlekurven min ble endret flere ganger før jeg var fornøyd.

 

Ta en telefon til dem...

Lenke til kommentar
MSI GeForce GTS 250 512MB PhysX CUDA PCI-Express 2.0, "OC" 2xDVI, HDCP, Graphics Plus, 3D Stereo ? :)

 

Ja! Dette er et undervurdert kort i forhold til prisen. Jeg er ingen spiller, men bruker 3 av disse til folding (se signaturlinja mi) som krever mye av kortene. Dette kortet er på høyde med et 8800 Ultra som er et råskinn i spill, uten sammenligning for øvrig. Kortet har svært god kjøling hvis du har et luftig kabinett.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar
F.eks hvis jeg vil ta vekk dvdbrenner, harddisk, osv? Og heller ta ett kraftigere skjermkort f.eks? :p

hehe

Funker det på komplett å?

Bare dem får testet pc'en, slik at de får slått den på før dem sender den til deg, så er det nok mulig.

 

Dem har nemmelig ikke lov til å sende en pc uten skjermkort feks.... men trenger man ingen cd-brenner, så fjerner man noe en pc kan klare seg uten...

 

Ta en telefon til dem, så fikser dem det sikkert... skulle da egentlig bare mangle...

Lenke til kommentar
GTS250 er vel teknisk sett et 8800?

GTS250 er teknisk sett (og helt nøyaktig) et 9800GTX+.

Vel, han spurte om hvilket kort som var best ut fra en liste, og jeg mener jeg besvarte spørsmålet. Det finnes selvsagt bedre spillkort enn MSI GTS, men ikke på den listen. Hadde han spurt om det beste spillkortet så hadde jeg svart GTX 295 eller HD 5870 som ennå finnes på lager, men da er vi på et helt annet nivå.

 

Edit: Må korrigere meg selv, 5870 finnes i prislistene men ikke på lager!

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Råskinn og fornuftig pris finner du ikke tror jeg. Mest for pengene får du med ett GTS 250 evt 260 kort. Disse spiller alle dagens spill, dog kanskje ikke på max oppløsning og "ultra" settings. Bare glem kort fra nvidia som ikke er i 2xx serien. De nye kortene er både billigere og bedre enn de gamle. ATI kan jeg ikke gi råd om.

Lenke til kommentar

I den pcen jeg har nå, har jeg ett Geforce 8800 GTS, og det kan kjøre f.eks MW2, på 16XXx1024 eller noe oppløsning, og ALT på full, uten degrann lagg, jeg har 2 gig med ram, og 2.3ghz prosessor,

:p Så.. :p Men den er helt gæen den jhævla pcen, derfor lurer jeg på å kjøpe meg ny, den restarter seg hele tida, og sånn, Tror det er fordi cpu blir varm eller noe. Er så fort jeg skal kjøre ett eller annen program etter oppstart, så restarter den.

Lenke til kommentar
I den pcen jeg har nå, har jeg ett Geforce 8800 GTS,

Da finner du deg et billig brukt tilsvarende 8800 GTS så setter du disse i SLI og har plutselig et system som er på høyde mad mange av dagens singel GPU kort. Jeg har testet 2 x XFX Geforce 8800 GTS i et system med Intel X2 E6850 og fikk vel 16K i 3DMark06 som er respektabelt. Et brukt 8800 GTS finner for noe hundrelappper på bruktmarkedet. Men, du trenger da et HK som støtter SLI.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...