Gå til innhold

Spillertråd - Thomas Vermaelen


Prinz Poldi

Anbefalte innlegg

PL's beste spiss i denne sesongen, ja :) Det ville jeg ha påstått. Det er rimelig forskjell på PLs tidenens beste og PLs beste, og for i øyeblikket er Vermaelen PLs beste midtstopper. Carra er elendig, Rio er også elendig og de har ikke gjort seg fortjent til noe. Selv om de har vært gode før, men det er i gamle dager.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Denne sesongen har han vært best sammen med Dunne. Vidic har skuffet, Terry har skuffet.

 

EDIT: Og Rio burde jeg nok ikke nevne en gang...

Terry har skuffet? Kommunikasjonen der bake har vært dårlig, men det virker som at problemet er Cech. Som tidligere nevnt, 3 spillemål i PL er vanvittig bra. Terry har vært en klippe. Hele laget har spilt en del dårlige kamper i desember, men ellers har Terry og Carv vært et helt fantastisk midtstopperpar, som jeg ikke ville bytta ut med noen.

 

Og i mine øyne er det forskjell på "PLs beste midtstopper" og "PLs beste midtstopper for tiden". Drogba har vært PLs beste spiss i høst. Men er han PLs beste spiss? Jeg vil ikke påstå det.

 

Det er uansett flisespikking og pedanteri, og et spørsmål om hva man legger i ord og uttrykk.

Lenke til kommentar
man er jo vel en bedre midtstopper når man scorer mål og hjelper laget sitt til å vinne??

 

Vel vel, svært positivt at en midtstopper faktisk scorer et par mål gjennom sessongen. Men er trossalt ikke det som "definerer" en midtstopper. Så tror ikke det har så mye å si i en kåring.

 

Imo..

Lenke til kommentar
Håper Vermaelen overtar trøye nr 6 når Senderos drar. Jeg har lenge vært for en pensjonering av trøya, men det beste hadde vært å fått inn en verdig spiller som kan bære den legendariske trøya med stolthet. Imotsetning til det Senderos har gjort. Vår fremtidige kaptein, ingen tvil!

Ser ikke vitsen i dette. Vermaelen passer 5-eren utmerket og jeg ser ingen grunn til å bytte. Føler også at det er meningsløst å bytte når man har et godt nummer fra før. Jeg ser gjerne at #6 står ledig i et par år, men om den skal fylles kan Song gjerne få det.

Lenke til kommentar
Håper Vermaelen overtar trøye nr 6 når Senderos drar. Jeg har lenge vært for en pensjonering av trøya, men det beste hadde vært å fått inn en verdig spiller som kan bære den legendariske trøya med stolthet. Imotsetning til det Senderos har gjort. Vår fremtidige kaptein, ingen tvil!

Ser ikke vitsen i dette. Vermaelen passer 5-eren utmerket og jeg ser ingen grunn til å bytte. Føler også at det er meningsløst å bytte når man har et godt nummer fra før. Jeg ser gjerne at #6 står ledig i et par år, men om den skal fylles kan Song gjerne få det.

 

Song kan gjerne få den, eller så kan Nordtveit kanskje få nummer 6 neste sesong? ;)

 

Av en eller annen grunn så syntes jeg egentlig at Song burde beholde nummer 17, akkurat som TH14 kan han gjøre om nummer 17 til et spesielt nummer i Arsenal ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Gi denne mannen kapteinsbindet og fullmakt til å torturere spillere som ikke gjør jobben sin. Cesc er alt for feig. Hvis det å være kaptein er det eneste som holder han i klubben så kan han likegodt dra. I Vermaelen har vi ihvertfall en spiller med ryggrad og passion. Klarte ikke gå på torsdag, spiller på søndag, det kaller jeg innsats.

Lenke til kommentar
Wenger har selv sagt at "alle" på laget er på en måte kaptein.

Akkurat den bullshit-filosofien som gjør at vi ligger der vi ligger. Alle er kapteiner, hva faen er det? Høres ut som vi er på konfirmasjonsleir. Tony Adams og Patrick Vieira hadde satt skapet på plass, og rista litt mot inn i pinglene vi har på laget. Cesc gjør det ikke. Den eneste på laget som kan bli som dem er nettopp The Verminator. Ryktene sier at han har de siste fem årene vunnet denne konkurransen med god margin, men fikk ikke være med i år pga manglende spenning.

 

http://www.dagbladet.no/2010/01/31/magasin...ranse/10188961/

Lenke til kommentar
Wenger har selv sagt at "alle" på laget er på en måte kaptein.

Akkurat den bullshit-filosofien som gjør at vi ligger der vi ligger. Alle er kapteiner, hva faen er det? Høres ut som vi er på konfirmasjonsleir. Tony Adams og Patrick Vieira hadde satt skapet på plass, og rista litt mot inn i pinglene vi har på laget. Cesc gjør det ikke. Den eneste på laget som kan bli som dem er nettopp The Verminator. Ryktene sier at han har de siste fem årene vunnet denne konkurransen med god margin, men fikk ikke være med i år pga manglende spenning.

 

http://www.dagbladet.no/2010/01/31/magasin...ranse/10188961/

Så enig så enig! Men personlig driter jeg i om det er kapteinen som setter på plass spillerne enn om det er en utespiller. Er jo kapteinen sin jobb, men andre spillere kan også kjefte og styre. Det er helt klart at vi trenger flere med vinnervilje, og naturlige ledere. Det har vi alt for få av.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...