Gå til innhold

Spillertråd - Thomas Vermaelen


Prinz Poldi

Anbefalte innlegg

Vis man ser denne sesongen alene så er Vermaelen ikke langt ifra PL's beste midtstopper, men vis man ser totalt så er førstevalgene til Utd og Chelsea bedre.

Men jeg tror Vermaelen kommer til å bli en av verdens beste stoppere, men per dags dato så er han ikke det.

Dessuten så har mål ingenting å si på om en midtstopper er god, det er bare en fin ekstra del.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At det er positivt er klart, men jeg sier at det ikke skal ha så mye å si. Klart, Thomas Vermalen har en sick venstrefot og scorer mål som andre midtstoppere kan drømme om, men dette gjør han da ikke til en bedre midtstopper? Han er en god midtstopper fordi han har forsvarskvalitetene på plass, målene er en bonus.

Lenke til kommentar
Vis man ser denne sesongen alene så er Vermaelen ikke langt ifra PL's beste midtstopper, men vis man ser totalt så er førstevalgene til Utd og Chelsea bedre.

Men jeg tror Vermaelen kommer til å bli en av verdens beste stoppere, men per dags dato så er han ikke det.

Dessuten så har mål ingenting å si på om en midtstopper er god, det er bare en fin ekstra del.

Hvis du kan velge mellom en midtstopper som scorer mål og er god i forsvar, og en midtstopper som scorer mål og er like god i forsvar, hvilken hadde du valgt?

Selvfølgelig har det noe å si at han scorer mål.

Lenke til kommentar
Selvfølgelig ikke. Men en Vermaelen som scorer mål er en bedre fotballspiller enn en Vermaelen som ikke sccorer mål. Sett at alt annet er likt, vil jeg heller ha en midtstopper med skuddfot enn en midtstopper uten.

Ja, men det er som sagt en bonus. Jeg påstår ikke at det er negativt, langt ifra. Men det gjør han ikke til PL's beste midtstopper, som var det vi egentlig diskuterte.

Lenke til kommentar

http://www.premierleague.com/page/Top10Def...,,12306,00.html

 

Bare for å ha noe å slå i bordet med :p

 

Er ingen tvil om at Vermaelen har vært en av de aller beste midtstopperne i PL i år, grunnen til at vi har sluppet inn såpass mange mål er fordi vi står veldig mye høyere oppe i banen enn hva Chelsea gjør, og dermed blir jobben mye vanskeligere enn hva det blir hvis man ligger såpass dypt som Chelsea gjør til tider.

Lenke til kommentar

Vermaelen har vært i knall god form denne sesongen, men han har bare spilt godt i en halv sesong. Terry, Vidic, Carvalho, Carragher, Ferdinand å Dunne har levert stabilt i flere år, jeg ranker de som bedre foreløpig. Men fortsetter Vermaelen slik, ser det ganske lyst ut. :)

 

Får å si det slik, Defoe har vært i kanon form denne sesongen, gjør det han til PL's beste spiss? (Satt på spissen, I know ;))

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...