Gå til innhold

Hva syns Dere om Bærums-Sosser?


Anbefalte innlegg

Hva syns Dere om Bærums-Sosser?

 

Stort sett ok folk, men når et kjærestepar kommer gående er det vanskelig å se hvem som er gutt eller jente :D

er ikke værre enn å se hvem som har på seg det rosa pannebåndet, det er gutten.

jeg bor for tiden i Bærum, men er ikke akkurat det jeg skriker høyest om når jeg er på byen andre steder.

tjener en del mer enn gjennomsnittet også, holder enda mer kjeft om det, er bare så vidt foreldrene mine vet hva jeg faktisk tjener.

 

de jeg kjenner herifra er helt normale, det er oftest ungdommen(14-18år eller noe) som er standard bærum-sosser, med rosa pannebånd, 1cm med brunkrem og sokkene utenpå buksa(utrolig stygt). de som er litt mer voksne er stort sett helt normale selv om det alltid er unntak.

 

 

bærum-sosser er noe jeg ikke har noe som helst til overs for, de gir stedet ett ufortjent rykte...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
folk kan kle seg som de vil, bruke så mye penger de vil så lenge de ikke går rundt og skryter av det og er skikkelig overlegne, og tror at de eier hele verden. sånn folk spyr jeg av..

 

Folk kan kle seg som de vil ja, men jeg synes overpynta gutter med enorme mengder hårvoks, brunkrem, pannebånd, og muligens også "guttesminke" (nysnakk av verste sort) ser ut som en gjeng med kjerringer og generelt er til å bli kvalm av.

 

Det overrasker meg ikke om disse samme guttene/mennene er blant de som visstnok ifølge avisoppslag (aftenposten en tid tilbake om jeg husker rett) nå også begynner å møte opp i skjønnhetssalonger. :sick:

 

Når det kommer til jentene/damene er mine meninger nokså sammenfallende med Goldshotens sine før i tråden, dog er dette etter min mening en mer generell trend, noe som deler av den overnevnte oppførselen til det mannlige kjønn også i mindre grad er.

 

Jeg er forøvrig Ullerngutt og må desverre si at det er mye liknende her også, noe som i og for seg er lite overraskende med tanke på den korte geografiske avstanden.

 

Slike gutter du beskriver EKSISTERER ikke. Har som sagt vokst opp der og har aldri sett noen så ekstreme, med mindre det foreligger et sykt unntak.

kke pannebånd, men ellers:

280758-5-1260119040447.jpg

Lenke til kommentar
Et snedig fenomen.

 

Dette sossestempelet Bærum har fått, er jo noe relativt nytt. Mitt inntrykk er at "verstingene" i så måte i all hovedsak er tilflytta strebere.

 

Det er meget enkelt å se forskjell på dem som er "litt" rike og dem som virkelig har penger. De som er "litt" rike MÅ bare vise at de har penger. Dem som derimot virkelig har penger trenger ikke å vise noe og oppfører seg derfor normalt, de har ingenting å bevise.

 

Jeg har en kamerat som tror dem(hele familien) er rike. Kameraten min må hele tiden gå med merkeklær, har en klokke som ser dyr ut for de som ikke har peiling, men det er lett å se at den ikke koster mer enn maksimalt 1000kr.

 

Faren er ikke noe bedre, han går med en falsk rolex. Det er faktisk direkte flaut, man kan enkelt se at sekundviseren tikker istedenfor å ha jevn flyt uten tikking(de som har peiling vet hva jeg snakker om). Han har åpenbart en dress som ikke er skreder-syd eller laget av noe særlig finere stoff. De gir og uttrykk for å kjøre dyr bil, men dessverre viser det seg jo at de har liten motor og gammel årsmodell. Moren går kun med merkeklær.

 

De snakker og oppfører seg som om de har ett hav med penger, men dessverre for dem er det lett å se igjennom slikt. Samtidig kan man ikke ta fra noen livsløgnen ifølge Ibsen.

 

Edit: poenget er at dem som er skikkelig rike ikke oppfører seg som det. Man kan se at de har en bil til en million, klokke til 100 000 og skredder-syd dress, men ellers merker man det ikke på dem. Etter mine erfaringer går de med helt normale klær. Dem som har litt penger derimot må bare vise det.

 

Hahaha, du er faen nøye på det. Ser på sekundviseren klokken, motoren til bilen, sømmene til dressen osv. Er du seriøs? Studerer du familien?

Lenke til kommentar

Syns det er sykt artig å lese noen av innleggene her. Hva dere sier viser så kraftig at dere aldri har vært i Bærum. Mange av dere har sikkert ikke vært i Oslo en gang.

 

Etterhvert som dere blir eldre og flytter ut samt opplever militæret vil dere skjønne realiteten.

 

Ingen bryr seg hvor du er fra eller hvor rik du er, er man høflig og tolerant vil det gå deg gått.

 

Fordommer et det værste jeg vet, særlig når de er bunnløse.

 

ps. Det at du poster et bilde av Lars Tangen, en homofil blogger på 15 år fra Molde, viser for ute på jordet dere er. Håper vitterlig det var en joke.

Endret av jayplay
Lenke til kommentar
Etterhvert som dere blir eldre og flytter ut samt opplever militæret vil dere skjønne realiteten.

 

?

 

I militæret blir du kjent med hele den norske befolkningen i et lite nøtteskall. Alt ifra alkoholiserte trøndere, til homofile, Pinsevenner, Smiths Venner, Muslimer, folk fra Harstad, Tromsø, Sogn, Sosser, kleptomane, nymfomane, psykopater, pasifister, rasister, politisk interesserte mennesker, idioter, smarte folk, dumme folk, normale folk, folk med Torshammer rundt hals, folk som hater folk med Torshammer rundt halsen. Folk med bling. Folk uten bling. Folk med brunkrem. Folk som hater folk med brunkrem, og folk som ikke hater folk med brunkrem, men hater folk som hater folk med brunkrem bare fordi de går med brunkrem.

 

Kort fortalt: I militæret møter du på det meste. Jeg fikk selv et lite kultursjokk der. Duden med sokkene utenpå buksen, rosa strikker, sleiken fra helvete og pannebånd viste seg å være jævlig kul - samt troppens beste skytter. Det er en grunn til at vi har lettere arkaiske ordtak som: "Sku ikke hunden på hårene", og "ikke døm en bok etter innfattningen".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Etterhvert som dere blir eldre og flytter ut samt opplever militæret vil dere skjønne realiteten.

 

?

 

I militæret blir du kjent med hele den norske befolkningen i et lite nøtteskall. Alt ifra alkoholiserte trøndere, til homofile, Pinsevenner, Smiths Venner, Muslimer, folk fra Harstad, Tromsø, Sogn, Sosser, kleptomane, nymfomane, psykopater, pasifister, rasister, politisk interesserte mennesker, idioter, smarte folk, dumme folk, normale folk, folk med Torshammer rundt hals, folk som hater folk med Torshammer rundt halsen. Folk med bling. Folk uten bling. Folk med brunkrem. Folk som hater folk med brunkrem, og folk som ikke hater folk med brunkrem, men hater folk som hater folk med brunkrem bare fordi de går med brunkrem.

 

Kort fortalt: I militæret møter du på det meste. Jeg fikk selv et lite kultursjokk der. Duden med sokkene utenpå buksen, rosa strikker, sleiken fra helvete og pannebånd viste seg å være jævlig kul - samt troppens beste skytter. Det er en grunn til at vi har lettere arkaiske ordtak som: "Sku ikke hunden på hårene", og "ikke døm en bok etter innfattningen".

 

 

Hehe! Bra sagt.:p Mye av det du sier der er jo veldig sant. i og med at alle løper rundt i like uniformer å har akkuratt like mye hår på hodet så er det ikke så lett og skille seg ut pga sosial status. Men selvfølgelig etterhvert, jo mer kjent man blir med folk jo lettere ser man helheten selvfølgelig :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...