Gå til innhold

Svindlerkvinnen er løs igjen!


Robocoop

Anbefalte innlegg

En kvinne i 50-årene som har spesialisert seg på å svindle særlig kristne miljøer og personer med omtanke for andre, er i gang igjen. Nå på et krisesenter.

 

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_trondelag/1.6883816

 

 

Bildet, som mediene ikke vil trykke igjen:

*Navn og bilde sensurert*

 

2006: http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1576364.ece

 

 

Denne her tok kaka synes jeg:

 

<navn fjernet av moderator> ger sig aldrig tillkänna med sitt rätta jag. Under diskoteksbranden i Göteborg sa hon att hon var läkare och bodde gratis på hotell i två veckor.

En gång åkte hon likbil från Göteborg till Oslo för att hämta sin döde son... När hon kom dit försvann hon, men hade fått gratis skjuts.

– Det där har jag hört talas om, säger en begravningsentreprenör i Arvika.

Endret av ilpostino
Vi ønsker ingen navngivning i denne saken da ingen er offisielt mistenkt eller ingen navn er nevnt.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Videoannonse
Annonse

Gjelder å være på vakt ovenfor hun ja. Har selv møtt hun 2 ganger. Vært innom butikken jeg jobber i. Første gang med en lang historie om at et nært familiemedlem hadde død, derfor måtte hun komme seg til Steinkjær for begravelsen. Denne gangen spurte hun ikke om å låne noe, men stod inne i butikken i ca. en halvtime. Hun kom tilbake rundt 1.mnd senere. Denne gangen sa hun at hun drev et transportfirma, 30 av sjåførene skulle få nye telefoner. Endte med at hun la inn en bestilling på telefoner til rundt 150 000. Disse skulle betales ved avhenting. Til slutt ville hun låne 300kr for å komme seg hjem til Sandefjord. Gikk heldigvis ikke på. Hun la igjen et mobilnummer og et hjemmetelefonnummer. Bestillingen ble heldigvis lagt inn en fredag ettermiddag, snakket med en annen ansatt som jobber på samme senter. Hun hadde vært innom der også, ville bestille middag til 40 personer til et brylupp. Ringte nummrene hun hadde oppgitt, begge var falske. Rakk heldigvis å kanselere bestillingen før den ble semdt.

 

Håper hun blir tatt før hun rekker å lure flere.

Lenke til kommentar

Hva tjener hun på å bestille middager og telefoner som hun ikke skal ha?

Er vel muligens bare tørrtrening til det virkelig gjelder? :p

 

Forøvrig er jo dette en egen sjanger i forbryterverden. Var vel en fyr for noen år tilbake som reiste rundt med prestekjole, oberstuniform, og legefrakk/stetoskop i kofferten, og både spiste og bodde gratis på diverse hoteller, og fikk lurt til seg penger rundtomkring.

Lenke til kommentar

Men hva er det dette avskummet får ut av det egentlig? Hva tjener hun på å bestille middager og telefoner som hun ikke skal ha?

 

 

Regner med at dette var for å virke mer troverdig. Har vedkommenet akkurat lagt inn en bestilling på mange tusenkroner er kanskje terskelen for å si ja til å låne bort pengene lavere. Var nok kun kontantbeløpet hun var ute etter

Lenke til kommentar

Til orientering er dette vår føring i denne og lignende saker:

 

Når navnet er offentliggjort og politiet har gått ut med en etterlysning, er det ikke lenger noen grunn til å nekte våre brukere å referere til det. Da er navnet og anklagen på godt og vondt alt public domain. (Bildene som postes kan det fortsatt være copyright på, men det er en annen problemstilling.)

 

Vårt forum skal derimot ikke være stedet der gapestokken reises, det vil si der ellers saksløse privatpersoner utsettes for mistanke.

 

Men som sagt, når navnet først er offentlig, så er det ikke grunn til å sensurere det. Merk: Med offentlig mener jeg at det nevnes i pressen (etter antatt redaksjonell vurdering, god eller dårlig) eller av politiet, eller av gjerningsmannen/-kvinnen selv i offentlighet, ikke at det er postet på en eller annen obskur webside.

 

Edit: For ordens skyld: Den endelige vurderingen er redaksjonell hos oss som hos andre medier. Det vil si at i tvilstilfeller vil saken bli forelagt vår ansvarlige redaktør, og han bestemmer om offentliggjøring er greit hos oss.

 

I dette tilfellet er saken litt spesiell, fordi førsteposten er over et år gammel. Da kan navnet ennå ha vært en spekulasjon...

 

Geir :)

Lenke til kommentar

http://www.dagbladet.no/2011/01/11/nyheter/innenriks/svindelforsok/15028688/

 

Møtte til avhør IKKE pågrepet.

 

Hun svindler eller forsøker å svindle folk konstant og hun blir ikke pågrepet? Hva er det med politiet?

 

Nå skal jeg også begynne å svindle. Jeg skal begynne å syte om hvor synd det er på meg fordi jeg skal begrave en to-åring som døde av kreft og må låne penger til drosje til hjemstedet mitt fordi bilen ikke starter.

Lenke til kommentar

Selv om hun er frekk og et irritasjonsmoment for mange, er det jo nøkternt sett mye småtteri hun er skyldig i, og dessuten er det neppe fare for bevisforspillelse. Varetektsplasser er mangelvare nå tildags og politiet må prioritere strengt og ikke la seg styre av "folkemeninga" der ute.

 

Men jeg er rimelig sikker på at hun finner på mer fanteri i månedene fremover

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...