Gå til innhold

Motorola Milestone / Droid


Apebein

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

@ confusus Ikon

Den fungerete ikke for meg.

 

 

Så man må flashe mobilen med uorginal rom for å få root?

 

 

 

yes prøv serrghi sin link den virker veldig lovende... ellers så er det en del youtube videoer ute... hvis du bestemmer deg for youtube så virker jkmobil sin lovende

Lenke til kommentar

Fikk innstalert den ny bootloadern og komemr inn i recovery screen men det neste steget sliter jeg med:

Press volume up and the camera button a couple of times until a list pops up

får ikke opp denna lista :(

 

EDIT: fikk til må ta ut usb cabelen ;)

Endret av lilfire
Lenke til kommentar

@sinnabrus

 

Måtte gjøre noe spesielt for å få dette til? hos meg frysser applikasjonen hver gang jeg prøver og trykke "apply". får opp superuser og velger ja men så står alt stille

 

EDIT: lukka lle kjørende programmer slo av bluetooth og wifi så gikk det greit

Endret av lilfire
Lenke til kommentar

Nei du bare flasher en bootloader som er åpen for root hacken. Følg alle instruksene som jeg ga i linken, da vil det fungere. Det tar toppen 10min om du føler punktene som står :) (var slik jeg gjorde det sist)

Har lasted ned og installert de tingene du nevner, men Start knappen er grået ut hos meg i RSD Lite, vet du hva dette skyldes?

Lenke til kommentar

Det er fordi RSD ikke finner telefonen din. Kjører du 32bit eller 64bit windows? og hvilken windows versjon kjører du? RSD er veldig kresen.

You will need Windows to do this, preferably XP, but in any case it has to be 32-bit as the 64-bit isn't very cooperative (It couldn't even find my phone..)
Lenke til kommentar

Dere som er usikker på om froyo kommer til vår kjære milrstone les her :D

 

http://blogs.adobe.com/flashplayer/2010/05/engineering_flash_player.html

 

 

det er altså snakk om android 2.2

 

her det jeg ville vise dere :D

 

Smartphones in market today that will be able to run Flash Player 10.1 include the Nexus One, DROID by Motorola, HTC Evo, HTC Incredible, HTC Desire, Samsung Galaxy S, Motorola Milestone and others, but will depend on FroYo availability for a given device. Upgrade mechanisms and timing will vary by device and device manufacturer. To make it as easy as possible to install Flash Player, we are enabling over-the-air downloads which include content-initiated downloads, system software updates, and on-device app catalogs. Over time, a number of new phones are planned to ship with Flash Player 10.1 preinstalled. We're thrilled to take the first step today and can't wait to see how millions of Flash developers will innovate for mobile devices.

Endret av confusus
Lenke til kommentar

Dere som er usikker på om froyo kommer til vår kjære milrstone les her inv_biggrin.gif

 

http://blogs.adobe.c...ash_player.html

 

 

det er altså snakk om android 2.2

 

her det jeg ville vise dere inv_biggrin.gif

 

Smartphones in market today that will be able to run Flash Player 10.1 include the Nexus One, DROID by Motorola, HTC Evo, HTC Incredible, HTC Desire, Samsung Galaxy S, Motorola Milestone and others, but will depend on FroYo availability for a given device. Upgrade mechanisms and timing will vary by device and device manufacturer. To make it as easy as possible to install Flash Player, we are enabling over-the-air downloads which include content-initiated downloads, system software updates, and on-device app catalogs. Over time, a number of new phones are planned to ship with Flash Player 10.1 preinstalled. We're thrilled to take the first step today and can't wait to see how millions of Flash developers will innovate for mobile devices.

 

but will depend on FroYo availability for a given device. Mao det kan ta sin tid, eventuelt ikke sikkert at det kommer engang. Selv om Flash er støttet til telefonen når den får Froyo, så betyr ikke det at den faktisk får froyo.. Men jeg lever i håpet :) Var en fin artikkel forøvrig også.

Lenke til kommentar

Ja men vi for håpe på Custom ROM da hehe :p men tipper den kommer til Milestone/droid grunnet det er trossalt Flagskipet til Motorola når det gjelder Android så ville tro de holder den så oppdatert som mulig, men står på den del sider at nexus one og droid skal få... så droid får. får vel milestone også... ta at søk på will android 2.2 come to the milestone så for du en del info også

Lenke til kommentar

Det er fordi RSD ikke finner telefonen din. Kjører du 32bit eller 64bit windows? og hvilken windows versjon kjører du? RSD er veldig kresen.

You will need Windows to do this, preferably XP, but in any case it has to be 32-bit as the 64-bit isn't very cooperative (It couldn't even find my phone..)

Kjører Windows 7 Ultimate, 64-bit.

Før prøve på min søsters 32-bit senere, kanskje det hjelper :)

Lenke til kommentar

Det er fordi RSD ikke finner telefonen din. Kjører du 32bit eller 64bit windows? og hvilken windows versjon kjører du? RSD er veldig kresen.

You will need Windows to do this, preferably XP, but in any case it has to be 32-bit as the 64-bit isn't very cooperative (It couldn't even find my phone..)

Kjører Windows 7 Ultimate, 64-bit.

Før prøve på min søsters 32-bit senere, kanskje det hjelper smile.gif

 

Og der ligger problemet.. :) det funker garantert i 32bit.

Lenke til kommentar

Japp. De to første her og. Men det med mikrofonen hadde jeg før oppdateringen, så det er ikke noe nytt... Trodde det var hardware feil egentlig...

 

Den andre er er kjip bug. Jeg ignorerer det bare ved å ta volumet helt ned. Gidder ikke gå inn i begge music playerene for å slå de av. De går av etter kort tid av seg selv uansett.

 

Spotify feilen kan du nok fikse ved å slette cashe (fra spotify), og reinstallere spotify. Eventuelt reformatere minnekortet.

 

 

 

Må trekke frem noe som tidligere nevnt her. Etter å ha oppdatert til 2.1 merker jeg også disse bugs'ene som mange andre også ser ut til å slite med.

 

Spesielt dette med at musikkspilleren starter opp etter å trekt ut minijack, det er usannsynlig irriterende. Når dette skjer, og jeg går inn i musikkspilleren, står fortsatt den sist hørte sangen på pause! Må da starte sangen for så å pause den for å bli kvitt lyden..

Har også erfart at vekkerklokke-funksjonen ikke alltid er stabil etter oppdatering til 2.1. Noen ganger starter ikke alarmen, til tross for at vekkerklokke symbolet er markert som aktivt øverst på "statuslinjen".

 

Litt skuffende at etter å ha oppdatert til 2.1 så virker milestone'n mer ustabil og mindre til å stole på enn hva den gjorde med android 2.0.

Noen som har funnet en vei for å unngå disse bugsene evt. opplever andre små-feil etter oppdatering?

Bare å smøre seg med tålmodighet og vente på ny update kanskje?

Lenke til kommentar

Er det egentlig verdt å oppdatere til 2.1 da? Hva vinner man på å ha 2.1?

 

Jasså, så docking-funksjonene er ikke helt gode etter update heller? Nok en ting altså...

 

Tja, er jo noen fordeler ved å oppdatere til 2.1 også da:

 

- du kan velge mellom 3,5,7 og 9 "homescreens"

- ny facebook applikasjon og widget

- ny kamera app

- quick office

 

+ sikkert noe mer som jeg ikke kommer på i farten...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...