Gå til innhold

Motorola Milestone / Droid


Apebein

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå etter 7 måneder har displayet (touchscreen) begynnt å tulle seg og gjort mobilen ubrukelig. Har formataert, downgradet, uname it. Anywho ser ut som jeg må sende den på reperasjon. Noen som vet hvordan jeg skal gå frem? På expansys sier de at jeg må ta kontakt med Motorola, og hos Motorola sier de at jeg må kontakte operatøren, eventuelt bruke online rekvireringsskjema men det er kun for britiske og irske kunder. Noen ideer?

Lenke til kommentar

Håper det ordner seg for deg over her.

 

Jeg har et spørsmål.

 

Går det an å gjøre at det bare kommer opp ÆØÅ på Qwerty tastaturet? Altså, hvis du holder inne O f. eks. så kommer Ø opp etter et sekund eller to. Uten at du må legge inn en "ok" eller "enter" for å registrere at du vil ha en Ø. Det burde jo kunne gjøres med noe software? Hadde vært helt kanon i hvert fall.

Lenke til kommentar

ja holde inn a for å få å og æ, holde inn o for å få opp ø ;) funker greit synes jeg

Trodde jeg formulerte meg godt nok, men kanskje ikke :p Jeg veit at de kommer opp, og at du må bla i et antall bokstaver for der etter trykke "ok" eller "enter". Poenget mitt er om det er mulig at de kommer og legger seg direkte inn etter et par sekunder. Uten å bla og trykke enter.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg skal etter sommeren (midten av august engang) kjøpe meg en ny telefon og da jeg tidligere har prøvd Iphone og kommet fram til at den ikke er noe særlig for meg har vaglte falt på Motorola Droid eller Milestone om du vil..

 

Det jeg lurer på er om det er noen vits i å kjøpe denne telefonen nå? Ryktene sier jo at Droid II er rett rundt hjørnet.. Men hva menes med rett rundt hjørnet? Septemer ? Slutten av august? Og lanseres den kanskje kun i Usa i starten og det tar en stund før den kommer hit til Europa?

 

Spørsmålet mitt er vel om jeg skal bestille Droid eller vente på 2'ern ?

Lenke til kommentar

Jeg hadde samme problemstilling for noen uker siden. Jeg valgte milestone. Det er en knakende god telefon, stabil og brukervennlig. Jeg digger den. Tenkte litt på at droid 2 kommer sikkert til å ha en stiv pris i starten også. Jeg er ikke helt inn i det, men tror droid 2 er mye den samme telefonen som droid x, minus noen egenskaper som hdmi, 720p video og 8 mpix kamera. Dog, den får Qwerty tastatur. Skulle visst være 4 ganger så kraftig som dagens droid, som jeg synes er meget god og rask. Så det lander vel egentlig på deg om hva du vil. Droid 2 er ikke offisielt lansert, og har da selvfølgelig ikke noen dato for release. Dog, det sies at den skal komme ut i høst. Da sikkert litt senere i Europa.

Lenke til kommentar

Jeg hadde samme problemstilling for noen uker siden. Jeg valgte milestone. Det er en knakende god telefon, stabil og brukervennlig. Jeg digger den. Tenkte litt på at droid 2 kommer sikkert til å ha en stiv pris i starten også. Jeg er ikke helt inn i det, men tror droid 2 er mye den samme telefonen som droid x, minus noen egenskaper som hdmi, 720p video og 8 mpix kamera. Dog, den får Qwerty tastatur. Skulle visst være 4 ganger så kraftig som dagens droid, som jeg synes er meget god og rask. Så det lander vel egentlig på deg om hva du vil. Droid 2 er ikke offisielt lansert, og har da selvfølgelig ikke noen dato for release. Dog, det sies at den skal komme ut i høst. Da sikkert litt senere i Europa.

Heh, bedre sammenligning vil vel være: Droid 2 er Droid med kraftigere prosessor + småendringer i design.

 

Jeg venter selv på Droid 2 / Milestone 2 etter at touchskjermen på min Milestone tokk kvelden etter en uheldig episode i regnværet uke tilbake.

Endret av Babality
Lenke til kommentar

Ser ut som, iallefall ifølge Motorola Europe på facebook at det kommer en oppdatering som tar seg av en del bugs, bl.a den selvspillende musikken.

 

Forumet der oppgir endringene til å være:

 

- Improved Stability Prevents the phone from random power cycling (turning off and on), and minimizes force closes in certain applications.

- Alarm Improvements Resolves issues with alarm functionality.

- Music Player Functionality

- Eliminates accidental starting of music.

- Audio Quality Enhancements Eliminates instances of choppy audio experienced by some users.

- PIN Lock Improvements Allows users more flexibility in setting the PIN Lock timer when using Exchange email.

- Proximity Sensor Enhancement

- Provides more accurate proximity sensing during phone calls.

- Flight Mode Enhancement

- Ensures phone service is restored after leaving airplane mode.

- “My Location” Improvements

- Resolves the issue of Google Maps failing to find "My Location" when "Use Wireless Network" is enabled without using GPS.

 

Ser ikke ut som om det har kommet for UK enda, men det lover godt for å gjøre en god telefon bedre. Jeg for min del, forventer å få en Milestone i posten en gang i løpet av neste uke.

Gleder meg som en unge.

Lenke til kommentar

Etter enda mer tenking i sola her i Italia har jeg kommet fram til at jeg nok kommer til å gå for Milestone/Droid framfor å vente.. Jeg trenger en telefon rimelig kjapt (iløpet av en måned) og en mye stivere pris på toern gjør at den nok hadde måttet vente type 3-4 måneder for en "fattig" student som meg..

 

Da bestiller jeg Milestone så fort ferien er over og driver for tiden å planlegger hvilke programmer jeg skal laste ned og den slags.. Forslag tas imot med stor takk!

 

Takk for inputten -Lasse!

Lenke til kommentar

Ok etter å ha lest litt rundt i denne tråden er det to ting jeg lurer på..

 

Hva er egentlig overlock og root? Er dette noe man må gjøre for å benytte seg av betalingsapplikasjonene i androidstore med denne telefonen?

 

Er absolutt interessert nok til å drive å lese litt guider rundt på nettet og sånn så om det er anbefalt hadde jeg satt stor pris på om dere pekte meg i riktig retning..

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Froyo er bra det, men slik situasjonen er nå klarer jeg ikke glede meg over 2.2 før Motorola Europe tar tak i alle problemene rundt deres 2.1-oppdatering. Per i dag har jeg følgende problemer med min Milestone:

 

- Dårlig batteri

- Folk sliter med å høre meg under samtaler

- Rebooting uten grunn

- Alarmen går ikke av som den skal

- Musikkspilleren skrur seg på hver gang jeg trekker ut jackkabelen

 

Av en eller annen grunn tar det flere måneder lengre tid på UK versjon av Milestone enn alle andre. Og hva skjer med at 2.2 kommer til Droid i august, mens Milestonebrukere må vente til vinteren? Latterlig!

 

Tipper jeg oppgraderer min Milestone med mindre Motorola begynner å ta vare på de europeiske kundene sine. Jeg forventer bedre oppfølging, raskere oppdateringer og åpning av bootloaderen for de som ønsker root. Android er jo et åpent OS!

 

Elsker hvordan min Milestone ser ut og byggekvaliteten er unektelig den beste på markedet, men hadde ikke sagt nei til en litt kjappere prosessor og AMOLED-skjerm. Vi får se hvor bra den kommende HTC Vision blir med sitt QWERTY-tastatur, eventuelt om Samsung Epic 4G/Galaxy S Pro kommer i Europeisk utgave.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Froyo er bra det, men slik situasjonen er nå klarer jeg ikke glede meg over 2.2 før Motorola Europe tar tak i alle problemene rundt deres 2.1-oppdatering. Per i dag har jeg følgende problemer med min Milestone:

 

- Dårlig batteri

- Folk sliter med å høre meg under samtaler

- Rebooting uten grunn

- Alarmen går ikke av som den skal

- Musikkspilleren skrur seg på hver gang jeg trekker ut jackkabelen

 

Synes dette hørtes merkelig ut. Jeg har hatt 2.1 siden jeg kjøpte min(Første jeg gjorde var å laste ned) og har ikke hatt ett av problemene dine over. Batteriet varer 2-3 dager, noe jeg ser på som bra for en smarttelefon. Bruker den endel. Alarmen fungerer perfekt, samtalene er krystallklare. Har ikke hatt noen ufrivillige rebooter, og musikkspilleren setter seg momentant i pausefunksjon når jeg trekker ut jacken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...