Gå til innhold

Motorola Milestone / Droid


Apebein

Anbefalte innlegg

hehe ok den er grei ska jo seff roote pga marked enabler her også :D først og fremst.. men overclock kan jo alltids være grei :D har den noen flere funksjoner? som at cpu blir sotte ned til 200mhz liksom når den liger i ro el noe?

 

Ja, ved å bruke SetCPU fra Market så kan du sette opp profiler som at telefonen ikke bruker mer enn 125 MHz i standby f.eks. SetCPU er å anbefale uansett da den overclock modul app'en hele tiden reverterer CPU frekvensen tilbake til 550 MHz. Du kan teste den faktiske hastigheten ved å laste ned gratis app'en CPU Benchmark.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hehe ok den er grei ska jo seff roote pga marked enabler her også :D først og fremst.. men overclock kan jo alltids være grei :D har den noen flere funksjoner? som at cpu blir sotte ned til 200mhz liksom når den liger i ro el noe?

 

Ja, ved å bruke SetCPU fra Market så kan du sette opp profiler som at telefonen ikke bruker mer enn 125 MHz i standby f.eks. SetCPU er å anbefale uansett da den overclock modul app'en hele tiden reverterer CPU frekvensen tilbake til 550 MHz. Du kan teste den faktiske hastigheten ved å laste ned gratis app'en CPU Benchmark.

 

 

ok den er nice.. men ved å bruke setcpu sammen med den overclock appen, så vil den holde seg på 800mhz?

Lenke til kommentar

ok den er nice.. men ved å bruke setcpu sammen med den overclock appen, så vil den holde seg på 800mhz?

 

Ja, hvis du setter overclock app'en til 800 og SetCPU til det samme så.. Dvs. en reboot vil revertere kraften tilbake til 550, så da må man gjøre det på nytt. Man kan gå helt opp til 1,2 GHz og som du sikkert vet.. Har ikke merket noe drastisk fall i batteritid av det. Skjermen er fortsatt den største synderen i så måte..

Lenke til kommentar

Er det andre enn meg som sliter med at milestone byrjar å spele musikk av seg sjølv?

Ja, sikkert alle. Om du sletter sangen som playeren står på og aldri åpner playeren igjen så skjer det ikke. Bruk heller spotify eller en annen alternativ player.

Kan anbefale MixZing Media Player

Lenke til kommentar

ok den er nice.. men ved å bruke setcpu sammen med den overclock appen, så vil den holde seg på 800mhz?

 

Ja, hvis du setter overclock app'en til 800 og SetCPU til det samme så.. Dvs. en reboot vil revertere kraften tilbake til 550, så da må man gjøre det på nytt. Man kan gå helt opp til 1,2 GHz og som du sikkert vet.. Har ikke merket noe drastisk fall i batteritid av det. Skjermen er fortsatt den største synderen i så måte..

 

 

Skjermen veldig dårlig tenker du på eller? dårlig respons?

Lenke til kommentar

og er det noen som har den dockingstasjonen til den? hvordan er den i bruk

Har multimedia docken og car docken.

Multimedia docken krasher vel nå med 2.1, men blir vel fikset igjen snart. Er kjekk den, men ikke noe must. Selv med natt modus på så lyser den litt for mye opp for at jeg gidder å ha den på hele natten, så jeg må uansett strekke ut hånden for å sjekke klokken, så gjør ikke veldig mye nytte for meg sånn sett. Og spotify har ikke landscape mode, så da er docken bare i veien.

 

Bil docken derimot er et aldri så lite must. Selve car appen som kom i 2.1 er ubrukelig og bare i veien (motorola developers for the lose) . Om man har custom home screen så går den til stock homescreen når du trykke på home i appen, noe som er irriterende nok til at jeg ikke kan bruke noen av de gode home appsene, men må nøye meg med halvveis løsningen til motorola. Igjen. Bah. Men tilbake til docken, så gir den meg Google Navigation og Spotify i bilen, så den kunne jeg ikke levd foruten.

Endret av Zappy
Lenke til kommentar

og er det noen som har den dockingstasjonen til den? hvordan er den i bruk

Har multimedia docken og car docken.

Multimedia docken krasher vel nå med 2.1, men blir vel fikset igjen snart. Er kjekk den, men ikke noe must. Selv med natt modus på så lyser den litt for mye opp for at jeg gidder å ha den på hele natten, så jeg må uansett strekke ut hånden for å sjekke klokken, så gjør ikke veldig mye nytte for meg sånn sett. Og spotify har ikke landscape mode, så da er docken bare i veien.

 

 

 

 

så du ville ikke ha kjøpt den vanlige docken???

 

 

 

ps ejg har hørt/lest mye om at man ikke kan ta i bruk custom rom på milestone ye pga bootloaderen.. men hvis man gjorde det med 2.0.1 og ikke fra 2.1 så er det mulig? noen som har noen erfaringer ?

Lenke til kommentar

så du ville ikke ha kjøpt den vanlige docken???

Den er jo stilig da. Usikker. Du får selv velge om du vil betale 200 kr for å få mobilen din til å stå som en vekkerklokke. Programvaren kan du starte uansett.

 

et par mndr? jeg vil ha froyo nå! :p irriterende at de har klart det på droid men ikke milestone

Droiden har ikke låst bootloader. Noe som er et aldri så lite slap in the face fra Motorola til forbrukerne.

Endret av Zappy
Lenke til kommentar

Hvor får man den for 200? Expansys selger den for 300 eks. moms.

Jeg som husket feil tenker jeg.

 

 

 

Har nå rootet og overklokket telefonen. Fungerer som en drøm. Eneste er at jeg ikke leste root guiden skikkelig og ikke viste at den wipet telefonen. No harm done though. Det fikset nemlig batteri problemet mitt. Vet ikke hva som var galt, men den brukte svært mye batteri i standby (ingen apps som drainet).

 

Har funnet en homescreen som fungerer virkelig bra:

LauncherPro

 

Har også fjernet følgende stock apps:

Vanlig dock - krasher :(

Google Maps - bruker brut

Media Gallery - Bruker den som skulle komme med 2.1 <3

Car dock - er bare i veien

Music - bruker spotify

Motorola Portal - go awai

Video player - bruker den som kommer med 2.1 gallieret

 

Så har jeg litt bedre plass inntil 2.2 kommer med app2sd.

post-13018-1276766938,7119_thumb.png

Endret av Zappy
Lenke til kommentar

Har selv brukt LauncherPro i noen uker, storfornøyd med den.

 

Hvordan fjernet du stock applikasjonene?

Du må ha root, bruke root explorer, gå til system\apps og rename\flytte\slette apk filene. Bare pass på så du ikke fjerner noe viktig ;D

Vet du om noen gratis file explorer eller terminal med root?

Prøvde Android Mate, får beskjed om at filen ble slettet, selv om den ikke blir det :/

Endret av Babality
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...