Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Help! Hvilken gutt skal jeg velge?


Gjest Forelsketfaen

Anbefalte innlegg

Gjest Forelsketfaen

Hei! Jeg er en jente på 18 år fra Oslo. Jeg er jofru og har veldig lyst på en kjæreste (ikke bare for sexen altså). Jeg har en vennegjeng, vi er ca ti stykker. Jeg har ikke noe nært vennskap med noen av dem. Det er få av oss som finner på ting utenom, men vi har et godt miljø :). Jeg har vært forelska i en av guttene i gjengen tre ganger. Første forelskelse starta første gang jeg så ham (elska stilen og utseende), andre gang var på grunn av at han var så kul, tredje på grunn av at jeg syntes han hadde en rar og søt personlighet.

 

Det har ikke vært én lang forelskelse, men tre. Dette er nemlig en del av problemet. Hver gang jeg harforelska meg i ham har det samme skjedd. Jeg har forelska meg durabelig, så har jeg prøvd å ta kontakt, flørte, snakke og være ekstra mye med ham. Jeg leser meg opp på flørtetriks og pynter meg for ham. Jeg er ikke inpåsliten, er sjenert, så det kan hende jeg ikke framstår veldig interesset, men jeg har virkelig prøvd. Problemet er at når vi snakker sammen er det som å mæte en vegg. Han unngår blikkkontakt og fremstår sur og uinteressert. Han er ikke spesielt sosial og snakkesalig ellers heller, men med meg er han mye, mye verre. Jeg får ikke kontakt. Jeg tør ikke si hva jeg føler eller be ham med ut på noe, bare han og meg. Og etter en til to uker med kjærlighetssorg kommer jeg over ham. Nå er den tredje forelskelsen i ferd med å avta.

 

Så er det en annen gutt i samme vennegjeng som har vist meg spesilt mye interesse. Han snakker mye med meg og ler av alt jeg sier (på en hyggelig måte). Han er en knakanes god kar. Han er flott på alle måter, flottere enn han jeg er forelska i. Skal jeg prøve å opne litt opp iforhold til ham? Eller blir det feil i med at jeg fremdeles er forelska i en annen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Glem han du først likte.. forelskelse kommer og går, helt normalt selv på samme person opp til flere ganger.

 

Vill heller ha satset på han som viser interesse for deg, virker som han bryr seg mer om deg enn han andre.

Du vill nokk raskt glemme han første så fort du kommer inn i henda på han som liker deg!

Lenke til kommentar
Gjest Forelsketfaen
Glem han du først likte.. forelskelse kommer og går, helt normalt selv på samme person opp til flere ganger.

 

Vill heller ha satset på han som viser interesse for deg, virker som han bryr seg mer om deg enn han andre.

Du vill nokk raskt glemme han første så fort du kommer inn i henda på han som liker deg!

 

Jeg har en lei tendens til å falle for han ene gang på gang. Tror du jeg vil slutte å være forelska/forelske meg i ham hvis jeg blir sammen med en annen? Jeg er enda ikke forelska i gutten som liker meg. Kan forelskelse komme etterhvert?

Lenke til kommentar

Det virker ikke som nummer én oppfører seg særlig sympatisk, så jeg ville nok ikke satsa på ham. Hvis han er sur og tverr uten noen grunn, lover vel det ganske dårlig.

 

Du trenger ikke forelske deg i han andre, men du kan ta en ekstra kikk på ham og se om han kanskje har sider du kan falle for.

Lenke til kommentar

Gå selvfølgelig for den du er mest forelsket i. Har du en avtagende forelskelse for nr1 og en påbegynnende forelskelse for nr2 går du for nr2.

Har du derimot ingen følelser for nr2, men vil ha han kun fordi du tror du ikke kan få nr1, så skal du gå for nr1.

 

Ingen fortjener å bli et andrevalg, så gå for nr2 men bare hvis du har følelser for han og faktisk vil bli sammen med han. Har du det, så vil fort følelsene for nr1 svinne når følelsene for nr2 tar av. :)

 

Lykke til

Lenke til kommentar

Støtter nr. 1, trolig av sympati. Du kan evt. småflørte med nr. 2 for å se om det gir noen reaksjon fra 1, selv om dette er utnytting av begge to, og ganske kjip oppførsel hvis du blir sammen med en av dem og den andre også likte deg...

 

Hvis du ikke får noen reaksjon, gå for nr. 2, forutsatt at han er noe å samle på. Ta deg god tid til å bli sikker, det er bedre å vurdere litt lenge først enn at det går dårlig tidlig. Høres litt ut som nr. 1 har lagt deg i vennefella?

Lenke til kommentar
Gjest Guest_gùtt_*

Er jo ikke sikkert han er overlegen da, utafra det du skrev virker som han er veldig forelska i deg, men bare sjenert. Du sier at han ikke er så veldig sosial ellers, men mye verre med deg. Jeg kan tenke meg at det er fordi han liker deg så godt at han blir ennå mer sjenert når du er der, det er muligens derfor han ikke tørr å gi øyen kontakt å snakke så mye med deg. Vis du virkelig liker han synes jeg bare du skal si det rett ut til han eller gjør det så tydelig som du bare kan, men helst si det rett til han. Jeg er selv veldig sjenert og oppfatter aldri når jenter jeg liker veldig godt flørter med meg for jeg kan aldri verden innbille at noen faktisk liker meg, han kompisen din virker litt lik.

 

Vis du tror at du kan få følelser for og virkelig begynne å like gutt nr. 2 så får du bare kjøre på med han, men ikke bli sammen med han som reserve eller som andre valg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...