Gå til innhold

Trebger Hjelo for å lage forumet i ASP


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"First things first..."

Venligst les retningslinjene og særlig de angående emnefeltet... Du har muligens også noe overdreven bruk av utropstegn.

 

Ja, og forresten, dette kanskje ikke er helt rett kategori... Lagringsmedier?

Så...

Om du har laget en hjemmeside i ASP, og da sammens med SQL, så har du jo grunnlaget for et forum...

 

Det du selv må gjøre da, er å lage brukerkontoer og finne ut hvordan du skal lage de. Jeg har laget en del ASP sider, for det meste har det vært mindre sider i samarbeid med en Access database, men om du har muligheten til det anbefaler jeg deg å bruke en MySQL-database eller noe som er litt mer effektivt i bruk enn en access fil.

 

Om du ikke har gjort dette før har du mye mer å lære enn bare å "finne et forum". Er ikke alle ferdiglagede forum som er så lette. Jeg vet ikke hvilket "coole" ASP forum du snakker om, men jeg vet at om du søker litt på Google etter; forum + asp + access så får du deg garantert noen treff verdt å sjekke ut...

 

Her er noen av de jeg fant på 2 minutter;

Snitz Forum

The ASP 101 Forum

ASP Forums

 

Se, jeg fant noe ganske raskt, rart at ikke du gjorde det ;)

 

Uansett, anbefaler deg å lese litt mer på ulike ASP sider angående ASP og SQL opp mot Access og (My)SQL databaser før du begynner å lage et selv. I verste fall kan du bringe hele webserveren som du har hjemmesiden din på knærne...

 

Å komme med full forklaring angående det å lage et forum i ASP tror jeg ingen kan/vil gjøre, da det ikke er en 15-minutters jobb akkurat... Og det spørs hva for funksjonalitet du vil ha og slikt!

 

Hva kan du selv da? Du sier at du har laget en side i ASP, men det sier meg veldig lite egentlig...

 

Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke)

Lenke til kommentar

Dine kommentarer kad du la stå hjemme. Her er seriøse folk som er lyst til å hjelpe hverandre.

 

Kun konkrete svar kommer i betraktning. Jeg har sett alle de sidene du har nevnt over og hvis du finner en bra forum der, så lager jeg en hel gratis side for deg som du kan selge videre for ca 6000 - 8000 kr.

 

Andre svar alternativer ?

 

På forhånd takk !

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...