Gå til innhold

WAN - lampe lyser ikke Dlink DIR - 655


Braekke

Anbefalte innlegg

Hei :)

 

Har nettopp kjøpt meg en D-Link DIR-655. Under hurtiginstallasjonen på cd'n som fulgte med kommer man etterhvert til et punkt hvor man skal putte i kabelen fra modemet og inn i "Internet" kontakten i routern. Det skal da lyse i WAN lampen, noe det ikke gjør, og får derfor ikke internett.

 

Har søkt rundt både på dette forumet og andre steder, men finner ingen fungerende løsning på problemet. Har prøvd å koble gjennom den gamle routern og da lyser lampen, men det er ikke internett. I tillegg har jeg oppdatert Firmwaren.

 

Noen som vet hva som kan gjøres for å løse problemet?

 

Takk på forhånd :)

 

EDIT: Har nett hvis jeg bruker den gamle DIR-524 routern.

Endret av Braekke
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ta ut alle kablene som går UT fra modemet, og sjekk at alle lampene lyser som de skal (Power, (evnt. Sys) ADSL, PPP)

 

Deretter putter du en kabel i utgang 1 (eller A) og kjører inn i WAN på routeren. Lyser "LAN" på modemet da?

Ved ja, bør WAN på router lyse.

Ved nei, prøv å bytt til utgang 2 (eller B), 3 og 4

 

Dersom du ikke får noen lys på LAN på billion modemet, uansett hvilken utgang du har koblet routeren i, prøv med en annen nettverkskabel for sikkerhetsskyld. (Også i alle utgangene for å dobbeltsjekke)

 

Resett routeren om det fortsatt ikkke fungerer.

 

Ingen respons etter dette?

Da ville jeg reklamert på routeren

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Ta ut alle kablene som går UT fra modemet, og sjekk at alle lampene lyser som de skal (Power, (evnt. Sys) ADSL, PPP)

 

Deretter putter du en kabel i utgang 1 (eller A) og kjører inn i WAN på routeren. Lyser "LAN" på modemet da?

Ved ja, bør WAN på router lyse.

Ved nei, prøv å bytt til utgang 2 (eller B), 3 og 4

 

Dersom du ikke får noen lys på LAN på billion modemet, uansett hvilken utgang du har koblet routeren i, prøv med en annen nettverkskabel for sikkerhetsskyld. (Også i alle utgangene for å dobbeltsjekke)

 

Resett routeren om det fortsatt ikkke fungerer.

 

Ingen respons etter dette?

Da ville jeg reklamert på routeren

 

Lykke til

 

Takk for svar :)

 

Har prøvd alt du har sagt men ingenting fungerer. Har klaget og fått en ny, men er akkurat det samme problemet. Det er ingen kontakt mellom modem og router (LAN lampen lyser på verken modemet eller routern) Er forresten bare en utgang på modemet.

 

Men med den gamle DI-524 så har jeg nett. Skjønner ikke hvorfor.

 

Kjøpe nytt modem kanskje?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...