jegerikke Skrevet 16. november 2009 Skrevet 16. november 2009 jeg har laget et skjema i pdf som skal fylles ut og sendes på mail tilbake. vis jeg setter opp en mail knapp i livecycle får jeg kun sendt en xml fil tilbake. skulle jeg hatt det som et ferdig utfylt pdf som jeg i hovedsak ønsker, må brukerene som skal bruke skjema ha noe mere en gratis adobe reader. noe som jeg ikke kan kreve av kundene. derfor lurer jeg på. er det noe mulighet og få det til så jeg kan få den ferdig utfylte som pdf. eller eventuelt et program som fletter inn xml i skjema igjen eller gjør det oversiktlig. håper noen skjønner hva jeg mener og kan hjelpe.
kjeklulf Skrevet 17. november 2009 Skrevet 17. november 2009 Det er det som er noe av poenget med slike skjemaer. Når du har fått tilsendt xml-dataene kan du hente dette inn igjen i det originale pdf-skjemaet (eller samle alt i for eksempel Excel). Har ikke livecycle installert her nå men du finner sikkert ut av det. Hele systemet er helt flott, men ikke alle brukere som skjønner systemet og tror de har gjort noe feil når ikke hele pdf-en blir sendt som vedlegg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå