Gå til innhold

Den store tråden om Grand Theft Auto V


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men hva faen, bilen ble jo ikke ødelagt...

 

Mine tanker også. Han kræsjer to-tre steder og alt som skjer med bilen hans er en jævla ripe i lakken?

 

Kan ikke si at jeg ble positivt overrasket over den videoen... Kjøringa ser (for meg) mye dårligere enn GTA IV. Problemet til GTA IV var at bilen på en måte fløt på veien. Hadde det ikke vært for det og at bilen var veldig glad i å rulle over i svingene hadde jeg gitt kjøringa i IV terningkast seks.

Lenke til kommentar

Enda et eksempel på at bil tar liten skade: http://instagram.com/p/eJziImG_Nq/#

 

Nå vet jeg ikke mye om bilfysikk, men vil tro at så høy fart rett inn i en vegg ville ført til litt mer ødeleggelse enn knust frontrute og bulket front? Skal ha pluss for at veggen tar skade og at man mister liv.

Dårlig eksempel her da, siden gamle biler ofte er veldig godt bygd. Slike biler kan jo veie utrolig mye, og det er fordi de er bygd kraftig og av tunge metaller. Idag bygges biler derimot av "mykere" materialer for å få de lettere, i tillegg til at de bygges for å bli totalvrak i frontkollisjoner for å ta av trykket/farten for de som er inne i bilen.

 

Man uansett, det burde ha blitt mer skade. Fatter ikke at de har dårligere damage system enn i IV. IV sitt system var jo faktisk ganske kult, i tillegg likte jeg at dersom du frontkolliderte i høy hastighet føk du ut av vinduet.

Endret av Audun0505
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dårlig eksempel her da, siden gamle biler ofte er veldig godt bygd. Slike biler kan jo veie utrolig mye, og det er fordi de er bygd kraftig og av tunge metaller. Idag bygges biler derimot av "mykere" materialer for å få de lettere, i tillegg til at de bygges for å bli totalvrak i frontkollisjoner for å ta av trykket/farten for de som er inne i bilen.

 

Man uansett, det burde ha blitt mer skade. Fatter ikke at de har dårligere damage system enn i IV. IV sitt system var jo faktisk ganske kult, i tillegg likte jeg at dersom du frontkolliderte i høy hastighet føk du ut av vinduet.

Jeg så noen påpeke det på Reddit. I så fall er det jo et pluss dersom de faktisk har gått så dypt inn i de diverse bilenes ulike fysikk alt ettersom. For alt vi vet kan han ha oppgradert i tillegg.

 

Jeg lurer på/håper det er slik at du setter på bilbelte om man venter litt før man kjører, i likhet med hjelmen man tok frem når man ventet i to sekunder med å kjøre motorsykkel i IV.

Lenke til kommentar

hadde vert litt kult om man hadde tatt mer skade av å front kollidere i en eldre bil enn i en nyere bil, men eldre biler var litt mer robust. når det kommer til å fly ut av frontruta så synes ikke jeg at det er så realistisk, det er mye som skal til for at det skjer, henge halveis ut gjennom frontruta er vel mer realistisk.

Lenke til kommentar

Enda et eksempel på at bil tar liten skade: http://instagram.com/p/eJziImG_Nq/#

 

Nå vet jeg ikke mye om bilfysikk, men vil tro at så høy fart rett inn i en vegg ville ført til litt mer ødeleggelse enn knust frontrute og bulket front? Skal ha pluss for at veggen tar skade og at man mister liv.

 

Dette der kan faktisk være realistisk, virkeligheten er ikke alltid så "hollywood" som vi tror den er !

 

Endret av MrLG
  • Liker 5
Lenke til kommentar

hadde vert litt kult om man hadde tatt mer skade av å front kollidere i en eldre bil enn i en nyere bil, men eldre biler var litt mer robust. når det kommer til å fly ut av frontruta så synes ikke jeg at det er så realistisk, det er mye som skal til for at det skjer, henge halveis ut gjennom frontruta er vel mer realistisk.

 

Det er ikke uvanlig i det hele tatt om man ikke bruker bilbelte. Jeg stoppet ved en ulykke på E6 for noen år tilbake der er en trailer hadde krasjet med en betongsak, og passasjeren (som ikke hadde bilbelte) lå mange meter unna traileren etter å ha kommet ut gjennom frontruta.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det er ikke uvanlig i det hele tatt om man ikke bruker bilbelte. Jeg stoppet ved en ulykke på E6 for noen år tilbake der er en trailer hadde krasjet med en betongsak, og passasjeren (som ikke hadde bilbelte) lå mange meter unna traileren etter å ha kommet ut gjennom frontruta.

det skjer jo ikke like ofte som det gjorde i GTA IV, og om man først kræsjer hardt nokk til å komme seg gjennom frontruta så ender man oftest opp med å henge igjenn i rattet.

Lenke til kommentar

det skjer jo ikke like ofte som det gjorde i GTA IV, og om man først kræsjer hardt nokk til å komme seg gjennom frontruta så ender man oftest opp med å henge igjenn i rattet.

 

Nei, skjer ikke hver gang noen kræsjer, hehe. Det er vanligere at de i passasjersetene tar seg en liten flyvetur enn sjåføren, det er riktig.

 

 

hva er det han fyren heter på instagram? får ikke åpna linken på jobb-pcen

 

Han heter jsticks11

Endret av Audun0505
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...