Gå til innhold

NAS-Mediaspiller i hjemmenettverk


aXept

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg er på jakt etter en NAS som fungerer like godt som mediespiller. Begge deler må fungere bra.

 

Jeg har 2 laptoper som skal bruke den, og hvis mulig en ps3. Pc'ene går over trådløst, ps3'en er kablet, samme er Dreamboxen.

 

Jeg har prøvd DLNA greie (for å bruke ps3'en som en mediespiller (musikk)), men fant faktisk ikke ps3'en...

 

Alt er koblet til en D-Link trådløst modem med router.... Kan noen gi meg et tips ?

 

Las en test om Qnap NMT-1000, men den fungerte ikke 100% som NAS... Da den ikke kunne kjøre tredjepartsprogramvare...

 

Takk for svar :o)

 

Edit: Jeg vil ha en NAS slik at begge laptopene har alt tilgjenglig, og vil ha mediespiller fordi jeg er lei av å måtte koble pc'en til TV/anlegg hver gang jeg vil se film/høre musikk...

Endret av aXept
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er mange løsninger men en PC som server er jo klart det mest fleksible.

Selv bruker jeg en stasjonær PC med noen ekstra disker som mediaserver for PS3 og nettverket.

Bruker PS3mediaserver og TVersity for å streame media både lokalt og over internett når jeg er hos dama :-)

 

Problemet mitt er at PS3mediaserver ikke finner min ps3.. har prøvd flere ganger... :(

Lenke til kommentar

Prøvd å åpne en annen port på ruteren og "force" PS3 media server?

 

Jeg prøvde først å bruke port 5001, som er default port for PS3 media server, men PCen fant ikke playstationen. Etter det tvinget jeg PS3 media server til å bruke port 42100 som jeg bruker til bittorrent og da fungerte det med en gang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...