Gå til innhold

blu-ray/DVD : hvilke merker er best ? ( ny info)


Anbefalte innlegg

kort og god . hvem av lite on, Sony eller samsung lager de beste blu-ray eller dvd brennerne ?

 

det er disse merkene man må velge mellom hos komplett.no hvis man skal "bygge" pcen sin der .

for tiden er Samsung fjernet far liste , begrunnelsen er at de ikke har den på lager

 

 

 

blu-ray spiler fra komplett.no

dvd brennere fra komplett.no

 

i pc bygeren kan man bare velge de interne og mellom merkene lite-on og sony nec.

Endret av elg-elg123
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Skulle likt å vite litt om dette jeg også..

 

Finnes det BD spillere til en grei pris som folk er fornøyd med der ute?

Jeg har leita endel, men finner ikke noe.

Virker ikke som det er noen som svarer på disse BD trådene heller, så det kan jo se ut som om folk ikke kjøper seg BD spillere..

Litt rart igrunn, siden "alle" vil ha hd og best mulig bilde. :whistle:

Lenke til kommentar

Min erfaring er at de fleste spillerene er greie. Hovedproblemet er at du trenger ekstra programvare for å spille av Blue ray filmene. Veldig mange PC blue Ray spillere kommer uten programvare.

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=391479 denne kommer f.eks. med programvare.

 

Blu Ray brennere har jeg ingen erfaring med ennå, sitter på gjerdet der. Når det gjelder dvd-brennere så er vell erfaringen at dette er blitt så standard at stort sett de fleste brennere gjør jobben.

 

Win 7 ( og eldre win ) Støtter IKKE blu Ray uten videre, selv om tidlige lovnader fra MS sa den skulle.

Lenke til kommentar

Sitter å lurer litt på om jeg skal prøve den spiller'n du anbefaler der..

Men du sier at ikke engang Win7 støtter BD spillere uten videre.. Hva mener du med det?

Fungerer ikke driverne som de skal eller hva er problemet, og hvordan løses problemene?

 

Det du sier om programvare, vil ikke VLC eventuelt kunne ta seg av den biten på en grei måte?

 

Mye spørsmål, men finner ikke så mye info rundtomkring..

Takknemelig for svar. :thumbup:

Lenke til kommentar

Hei drivere er ikke noe problem, men du trenger programvare til å avspille blu ray plata. Prøvde VLC selv, men den har egentlig ikke støtte for blu ray. Ligner litt på den første tiden før ordentlig codecs kom ut til dvd'er og vi satt og kjørte diverse DVD avspillingsprogram for å få spilt DVD'er. Du må ha et avspillingsprogram for å spille av Blu ray filmer. Finnes mange der ute, men alle jeg har funnet så langt er betal programmer.

 

Her er en link til mer info om spiller http://www.emedialive.com/articles/readart...cleid=11422#vig

 

Kjøpte selv netopp den pakken jeg hadde linket til over, men har ikke rukket å teste den ennå. OPS Det er ikke en brenner som du spurte om, var mer et eksempel.

 

Ser ut som veldig mange kjøper seg et eller annet game konsol eller dedikert spiller for Blu Ray, så på PC virker det veldig i starten ennå. Minner meg om da jeg kjøpte meg min første CD brenner i 1990 på min Lett slepbare Toshiba T5000 på 15 kg ;) Måtte sette i ISA kort for å koble til spilleren, ha ekstern strømforskyning og sitte i en uke og fikle med programvare for å få brent en cd ;)

Lenke til kommentar

Bøyer meg dypt i støvet for godt svar. Godt å se at noen har peiling. :thumbup:

Jeg skal kun ha BD-leser, det er trådstarter som trenger brenner. Jeg bare tok opp igjen tråden, siden overskrifra i tråden passa godt.

Ser ut som komplett får en bestilling når jeg kommer hjem fra jobb.

 

Måtte le lett når jeg leste om den lett slepbare thosiba'n på 15 kg.

Kjenner meg mye igjen der.

 

Det som er så sinnsykt er at den hondholdte dingsen jeg sitter med nå (Nokia N900) er mye sprekere enn den lett slepbare fra 1990.. :!:

Lenke til kommentar

så powerDVD fungerer til å spille av BD film ?

 

det har jo vær snakk om at både skjermkort og skjerm ( og antatt hovedkort også) måtte støtte en ganske ny standard for ar man skulle få spilt av noe. der var derimot mulig kommer seg forbi dette med et eller annet program

 

 

nå er vel disse i pc sammenheng i hovedsak laget for lagring . da er det pussig at det er så få brennere på markedet

Endret av elg-elg123
Lenke til kommentar
PowerDVD som følger med Lite-On IHOS104 BD-spilleren (som tidligere linket til hos Komplett) er en amputert versjon. Lyden blir bare 2-kanals ved avspilling. Slik var ihvertfall den som fulgte med da jeg kjøpte spilleren. Noe å være OBS på om man har tenkt å gå til innkjøp.

 

Dette er nyttig informasjon!

 

Men hva slags programvare bruker folk der ute som vi se på Blu-Ray på pcene sine?

(Nå tenker jeg sånne som meg som har gammeldags billedrørs-tv, og ergo ingen dedikert Blurayspiller, men ok pc-skjerm).

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...