Gå til innhold

Modern Warfare 2 Multiplayererfaringer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

[PC] Matchmaking er horribelt. Inviter en venn til lobby og prøver å finne en TDM server. Noen ganger kommer jeg innpå alene og han får beskjed at den er full, andre ganger "Cannot connect to host", og blir spammet med den erroren ca 20 ganger.

 

Kan plutselig gå amokk og bytte oss mellom servere konstant. Om den ikke finner en host ingame (hadde 14 killstreak!!) blir vi disconnecta. Noen ganger når den prøver og finne ny host ingame kan den stå fast på "Connecting to host" (eller lignede) så vi må Ctrl+Alt+Del og slå av spillet den måten.

 

GG!

Endret av Gunpig
Lenke til kommentar
[PC] Matchmaking er horribelt. Inviter en venn til lobby og prøver å finne en TDM server. Noen ganger kommer jeg innpå alene og han får beskjed at den er full, andre ganger "Cannot connect to host", og blir spammet med den erroren ca 20 ganger.

 

Kan plutselig gå amokk og bytte oss mellom servere konstant. Om den ikke finner en host ingame (hadde 14 killstreak!!) blir vi disconnecta. Noen ganger når den prøver og finne ny host ingame kan den stå fast på "Connecting to host" (eller lignede) så vi må Ctrl+Alt+Del og slå av spillet den måten.

 

GG!

 

Aldri opplevd dette selv, og vi spiller 5stk i party :) GG!

Lenke til kommentar

Skjønner heller ikke hvorfor alle skal klage så mye over multiplayer delen av MW2. Jeg har spilt (jeg tipper) over gjennomsnitt mye, både alene og i party med opp til 6 stk. Jeg har aldri møtt på noe vedvarende problemer som gjør at jeg blir irritert av det.

 

Systemet har endel feil, så det hender at plutselig noen faller ut av serveren du er på vei inn på, eller at det kommer noen rare feilmeldinger, men er det så vanskelig å trykke to ganger på ESC og prøve på nytt? Hvis jeg husker riktig var ikke server-listen og sånt helt perfekt på COD4 heller.

 

At folk sier multiplayer delen av dette spillet er dårlig pga IWnet blir for dumt spør du meg, jeg har spilt siden release og digger det.

Lenke til kommentar

Det er bare standard at noen følger bølgen når noen sier det suger, vil nok se de whinere på forums en stund framover. På en måte blir det litt dumt å mate dem, blir bare verre og verre.

Er ikke akkurat første spill jeg har vært borti, husker også når CSS kom så grinet folk ganske lenge. Ingen tvinger folk til å spille et spill, gå tilbake til gamle spillet ditt om du ikke likte nye spillet du nettopp kjøpte, enkelt og greit.

 

Yeu men den tiden går over, no worries ;)

Lenke til kommentar

heisann, jeg spiller endel multiplayer på x-box360. Men det hender altfor ofte at de jeg sikter på bare kommer løpende mot meg å "knifer" meg selv om jeg liksom skyter på de.. jeg mistenker at dette er min dårlige internett forbindelse som er problemet, NAT-type står som moderate, å når den leter etter matcher står det 50ms ping.. skal denne ideelt være 100ms ping? jeg har oftest 2-3 "bars" å innimellom helt nede i 1 men da gir jeg meg somregel for da er det helt håpløst. Er det noe jeg kan gjøre for å forbedre pingen min?? sånn som jeg har skjønt det så jo høyere ping jo bedre..??

Lenke til kommentar
Skjønner heller ikke hvorfor alle skal klage så mye over multiplayer delen av MW2. Jeg har spilt (jeg tipper) over gjennomsnitt mye, både alene og i party med opp til 6 stk. Jeg har aldri møtt på noe vedvarende problemer som gjør at jeg blir irritert av det.

 

Systemet har endel feil, så det hender at plutselig noen faller ut av serveren du er på vei inn på, eller at det kommer noen rare feilmeldinger, men er det så vanskelig å trykke to ganger på ESC og prøve på nytt? Hvis jeg husker riktig var ikke server-listen og sånt helt perfekt på COD4 heller.

 

At folk sier multiplayer delen av dette spillet er dårlig pga IWnet blir for dumt spør du meg, jeg har spilt siden release og digger det.

 

Tja... Prøver å spille med 4 utenlandske venner, og vi må sitte der i 10 minutt før vi får en server som ikke kaster oss ut. Spillet har også en tendens til å velge folk med elendig opp-hastighet som hosts.

 

Det er ikke kun på grunn av IWnet multiplayer-delen er dårlig. Man har jo også de ubalanserte våpnene (noen gang prøvd å snipe? da har du sikkert opplevd å bli voldtatt av en SMG på andre siden av banen). Banene har ingen struktur, så du kan ikke bevege deg 10 meter fremover uten at noen kommer løpende bak deg med ei hagle i hver hand.

Lenke til kommentar
Skjønner heller ikke hvorfor alle skal klage så mye over multiplayer delen av MW2. Jeg har spilt (jeg tipper) over gjennomsnitt mye, både alene og i party med opp til 6 stk. Jeg har aldri møtt på noe vedvarende problemer som gjør at jeg blir irritert av det.

 

Systemet har endel feil, så det hender at plutselig noen faller ut av serveren du er på vei inn på, eller at det kommer noen rare feilmeldinger, men er det så vanskelig å trykke to ganger på ESC og prøve på nytt? Hvis jeg husker riktig var ikke server-listen og sånt helt perfekt på COD4 heller.

 

At folk sier multiplayer delen av dette spillet er dårlig pga IWnet blir for dumt spør du meg, jeg har spilt siden release og digger det.

 

Tja... Prøver å spille med 4 utenlandske venner, og vi må sitte der i 10 minutt før vi får en server som ikke kaster oss ut. Spillet har også en tendens til å velge folk med elendig opp-hastighet som hosts.

 

Det er ikke kun på grunn av IWnet multiplayer-delen er dårlig. Man har jo også de ubalanserte våpnene (noen gang prøvd å snipe? da har du sikkert opplevd å bli voldtatt av en SMG på andre siden av banen). Banene har ingen struktur, så du kan ikke bevege deg 10 meter fremover uten at noen kommer løpende bak deg med ei hagle i hver hand.

 

 

Joda, dette med hosten er jo kanskje det største problemet, selve systemet der kunne trengt en fiks. Det beste hadde jo vært om man ble matchet med folk fra sin "region", men det vil jo kanskje ødelegge for folk som spiller med folk fra andre "regioner."

 

Nå vet jeg ikke hva slags game modes du pleier å spille, men selvfølgelig kommer det folk bak deg noen ganger når IW har laget mapsene såpass åpne som de har gjort det. Men jeg ser det positive i det, så man slipper maps hvor man har to steder man slåss, også har du snipere liggende bak de, fordi de vet at folk kommer til å gå gjennom såkalte flaskehalser.

 

Jeg har også prøvd å snipe på MW2 ja. Jeg merker som du sier at man kan bli tatt fra lange avstander med annet en sniper, men dette er virkelig ikke noe forskjellig fra forrige MW spill så dette har jeg ingen problemer med.

Lenke til kommentar

Det beste ville vært å sette opp et skikkelig online-system, i stedet for å porte det rett fra konsollene. Det er rett og slett ingen grunn til å har et matchmaking-system over dedikerte servere. Om det er så jævla vanskelig å finne en god server kunne de hatt matchmaking i tillegg, men de ville spare tid og penger -- i tillegg til at de tydligvis ikke bryr seg om PC-gamere -- så det dreit de i.

Lenke til kommentar
Det beste ville vært å sette opp et skikkelig online-system, i stedet for å porte det rett fra konsollene. Det er rett og slett ingen grunn til å har et matchmaking-system over dedikerte servere. Om det er så jævla vanskelig å finne en god server kunne de hatt matchmaking i tillegg, men de ville spare tid og penger -- i tillegg til at de tydligvis ikke bryr seg om PC-gamere -- så det dreit de i.

 

 

Dette er jeg selvfølgelig (sammen med resten av verdens pc gamere) enig i. De sa jo at dette systemet skulle være mere rettet mot "casual" gamers. Jeg ser ikke hvorfor de skulle ha noe større glede av dette systemet enn et litt mere polished system ala det de brukte i cod4. jeg ser heller ikke hvorfor IW "driter i pc-versionen" etter at det forrige spillet som de faktisk lagde hovedsaklig til PC ble en så stor suksess. Det kan da ikke kreve så veldig mye ressurser å gi matchmaking systemet deres en liten oppdatering.

 

Lurer også på om de kommer til å gi etter med tanke på dedikerte servere. Hvis det er sant at de faktisk gir helt faen i oss pc spillere, så vil de vel neppe gjøre det. Og det må jo være vanskeligere / dyrere å nå skulle konvertere hele greia til dedikerte servere enn å perfeksjonere matchmaking systemet som de allerede har valgt.

Lenke til kommentar

Er det noen av dere som har opplevd følgende? Jeg ble knivet fra 200 meters hold, fikk helt sjokk når jeg så killcamen:P Det var på S&D på den stein mine basen. Han kastet kniven fra der defenderene starter til det stedet men kan stå å snipe på helt i begynnelsen når man angriper:P

Lenke til kommentar

Google "knife throw mw2 youtube", så får du se et par fine kills. Det har mest med kjennskap til brettene og at man forventer at folk plasserer seg på vanlige steder. Husker jeg fikk en fin 5-kill med granat helt i begynnelsen av en runde på et av CoD4-brettene, lempet den over et par hustak til hvor jeg antok det andre laget ville ha flyttet seg til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...