Gå til innhold

Valg av strømforsyning med lavt støynivå (Trenger hjelp)


Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hva som er forskjellen mellom disse to, jeg vet at den ene har lys. Men saken er at jeg lurer forskjellen på støynivået på de.. Har den med lys mere støynivå enn den uten?,eller er det mere støynivå og bare for den har lys ?

 

Antec u/lys: http://www.microplex.no/rubweb/php/rd.php?...UE430P&toc=5005

 

Antec m/lys: http://www.microplex.no/rubweb/php/rd.php?...B480BL&toc=5005

 

Er det noen bedre strømforsyninger dere anbefaler? (Husk:Lavt støynivå!) Prisklassse 1000,-

:shrug:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva i huleste skal du med lys inni en pc? Blir nesten like dumt som folk som putter neonlys under bilen sin. Dersom støy er viktig for deg kan du bare modde vifta som sitter i strømforskyningen du har nå, slik at den går på 7 eller 5 volt. Også setter du heller pengene inn på konto, lar dem stå der med 5 % rente i 15 år og vips så har du 22658 kr å rutte med!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

i serie med vifta, klipp en av ledningene og lodd der, så vil den gå middels sakte rundt, om du har noe unormalt i pc-en eller overklokker så kan du bruke mindre ohm, f,eks 50 eller 30, men 30 merkes ikke så bra.

Garantien blir selvfølgelig borte og om det blir brann og de finner det ut så kan du få lite igjen på forsikringen, men jeg har gjort det på alt jeg har av vifter og det går bra, jeg slår aldri av pc-en så den går døgnet rundt.

 

Har vært borti en 80mm vifte som faktisk startet og gikk rundt ved opp til 160 ohm, den gikk litt vel sakte og startet såvidt hver gang, men var derimot helt uhørbar og pc-en virka stabilt for det :) men det var en Intel pentium 133mhz jeg hadde dengang og med tanke på at dagens Amd pc-er utvikler mer varme så bør du ikke ha så stor motstand, 70 er sånn passelig, 90 kan du jo tørre å prøve om du vil, men jeg hadde ikke gått under det med en moderne pc. Enda bedre vil vel være å kjøpe en 0-100ohm's 2 eller 5watt effektmotstand som er variabel så du kan stille hastigheten med en liten skrutrekker, det er tre bein på en slik som kan være litt forvirrende om du ikke vet stort om elektronikk men bruker du beinet i midten og et av de to andre avhengig av hvem vei du vil skru for å få max så er du i gang :)

 

OBS: Lurt å bruke varme-limpistol eller teipe litt elektroteip eller lignende rundt etterpå :)

 

Og skaff deg et cpu-temperatur-program så du kan se hvor varm cpu'en din blir, f,eks CpuCool, rens også cpu-kjøleribba for støv i samme slengen om pc-en har gått noen år....

Lenke til kommentar

er å klippe begge lednigene og lage lenger ledning og kople vifta mellom rød og gul ledning inne i kassa selvfølgelig, da slipper du å kjøpe motstand og den går på 7volt som vil tilsvare å sette på 70ohm ca.

Pass på at den blåser utover om den er på toppen av pc-en, om den blåser innover så bytt plass på ledningene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...