Gå til innhold

Savner du Doom og Blood? (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg påstår fortsatt at Doom 3 er Doom med bedre grafikk. Lukkede rom med monstre som kommer ut når du trigger det... monstre som kommer fra alle mulige hold når det er noe åpent terreng.

Det er jo helt galt, spillene kan ikke sammenlignes engang. Doom 3 spiller 98% kun på mørket, i Doom har en ikke lommelykt engang.

 

Hvordan er det ett bra spill i dag?

Spill er som musikk. Var de gode for 20år siden, så er de gode i dag også. Jeg får nøyaktig like mye glede ut av å spille Quake, Doom og Duke Nukem i dag som jeg fikk i 95-96.

Lenke til kommentar
Hvordan er det ett bra spill i dag? Du kommer med en påstand, men ingenting som backer påstanden opp.

Hva gjør det bra i forhold til mange av de spillene som vi ikke anser som noe særlig?

Doom 3 f.eks.

 

Jeg påstår fortsatt at Doom 3 er Doom med bedre grafikk. Lukkede rom med monstre som kommer ut når du trigger det... monstre som kommer fra alle mulige hold når det er noe åpent terreng.

 

Å sammenligne Doom 3 med DooM er håpløst. Jeg vet ikke hvor du var hen på Doomsday (10. desember 1993), men jeg var iallefall der. Var aktiv i fps-scenen i ca 15 år.

 

DooM er et raskt og actionpreget spill der du kan interacte med hele brettet i sanntid. I praktis kan du trigge alle monstrene på kartet og kite disse rundt. Man står helt fritt til å gjøre hva man vil til enhver tid og alltid instant action. Mulighet for speedruns og de beste har også mulighet til å mestre speedruns på Nightmare difficulty, noe som innebærer at alle monstre respawner og har raskere angrep.

 

Doom 3 var et grafisk tungt spill med treg gameplay med en endeløs rekke av skriptede events. Man er hele tiden låst fast til disse eventene og for min del går det i sirup.

Det er så innskrenket handlingsfrihet i dette spillet at det umulig kan sammenlignes.

Sikkert bra for de som vil ha lineært gameplay med histore osv, men ubrukelig for oss som vil ha umiddelbar action fra begynnelse til slutt.

 

I dette tilfellet så kom faktisk høna først, og egget var bløtkokt. Jeg savner slik spill ble laget i gamle dager. Ikke bare fps-spill men også arcade og plattformspill.

Spill som først og fremst var et resultat av entusiasme og ikke bare et produkt av en forretningsmodell.

Endret av mrNilsen
Lenke til kommentar

Doom 3 kunne sikkert vært et bra spill, hadde det ikke vært så forferdelig forutsigbart og i en eneste smørje av svart, jævla svart, djevelsk svart og en litt mildere tone av innidetgranskauaktige svart. Når jeg startet å spille ble jeg småredd av lydene og "Joinks en demon bak det gitteret". Etter noen timer var det "Gid, enda en demon fra bak et gitter". Doom 3 klarte ikke å gjennopplive følelsen fra Doom 1 og 2.

 

Quake 4 skuffet meg og, men var litt bedre enn Doom 3. Men det føltes fremdeles tomt, som om noe manglet. Vanskelig å sette ord på.

 

Husker jeg både spilte Blood, og lagde baner til Blood. Var et ufattelig morsomt spill å spill. Var meget morsomt å stikke nåler i vodoo dukken fremfor en cultist. Eller den beryktete bugspray flammekasteren. Blood var et meget underholdene spill i mine øyne, men Blood 2 tålte ikke overgangen til 3D noe særlig godt og mye av Blood følelsen.

 

Det håper jeg de klarer med dette spillet, men har mine tvil. Jeg var i en gruppe med folk som jobbet for å få Blood overført til Source motoren, var godt igang var vi og. Men Monolith satte foten ned på oss så det ble stoppet, mye likt Source adapsjonen av Duke Nukem 3D.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...