Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Om å miste sin mor med kreft


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kondolerer. Sterk historie :ermm:

 

Takk! Kreft er skumle saker. Kommer bare bak deg som en stalker. Plutselig er han der, og det er ikke mye å gjøre, så fremst du ikke snur deg å ser han før han tar deg. Det gjorde dessverre ikke mamma.

Vet litt hvordan di mor hadde det.

Fikk selv kreft ifjor (Rett før jul). Etter 18 kurer med cellegift så har jeg blitt kvitt den. Men det er jo alltids en sjans for tilbakefall. Er selv 21 år.

 

Uansett, bra skrevet, håper det går bedre med deg nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 år senere...

Det går ikke over, men det får sin plass i livet. Det gjelder å holde fast ved de gode minnene. Jeg er gammel nok til å være på det tidspunkt når forrige generasjon begynner å dø av "naturlige" årsaker, og jeg ser forskjellen. Det er en del som ikke klarer å fokusere på det positive i fortiden, eller som ikke hadde så mye positivt, og for dem er det vanskeligere.

 

Min tante døde av kreft, min mor av en nervesykdom når hun var bare 59. Min tante døde uker etter at kreften var påvist, min mor ble gradvis sykere over 10 år før hun ga opp. Jeg vet ikke helt hva som er verst for de etterlatte, sjokket over et brått dødsfall, eller å leve i mange år med en sykdom som det ikke finnes noen kur for.

 

Min far døde uten forvarsel en dag, men han var 77 og på en måte mett av dage. Det gikk det an å forsone seg med.

 

Min beste kamerat ( i den grad man kan måle slikt) døde når han vare bare et par og tyve. Det var kanskje det vondeste tross alt. Han hadde alt foran seg, og så altfor lite bak seg.

 

Geir :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jøss, den allmektige forumbestefar er her inn! Du har helt rett i det, det får sin plass, og det blir med på å forme deg, hvordan du er og hvem du er.

 

Jeg har hatt to dødsfall så nært at det har påvirket meg meget sterkt. Ett var et hjerteinfarkt som var over på 5 timer, andre var min mor.

 

Hadde jeg fått vite av legen i februar at det å ta lungen var siste sjanse, hun kom antakeligvis til å dø, altså at jeg hadde samme informasjon som mamma hadde gjennom hele løpet... Da ville jeg ha foretrukket den brå måten istedet.

 

Iallefall til en viss grad. Onkel ble syk klokka 8 om morgenen, ringte ambulansen klokka 12, var på sykehuset ett, og døde 17-18. Jeg fikk vært med ham ved senga før han gikk bort. Sålenge jeg har det valget, så vil jeg heller se brå død som mer positivt, enn pine.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Det er en tøff beskjed å få, hvordan er prognosene hennes? Kan godt forstå at du er redd nå.

 

Har selv erfaring med å miste noen, men min far døde av hjerteinfarkt. Han var 48 da han fikk infarkt. Dette var i 2004, men man kommer aldri skikkelig over det - lærer bare å leve med det.

 

Krysser fingrene for moren din, anonym.

Lenke til kommentar

 

Kondolerer! Veldig leit å høre. Sitter her med tårer nedover kinna. Spesielt sterkt å høre, iogmed at jeg fikk beskjed i dag om at min mor på 46 har lungekreft, med spredning til lymfeknutene.

 

Anonymous poster hash: 2613f...77a

 

Hei! Det er nå 9 år siden, og det sitter enda djupt altså. Har endelig begynt å få skikkelig hjelp.

 

Skal ikke skremme deg, men gjør deg klar for det verste, men håp på det beste, så er du klar om det går galt! Lungekreften er en av de farligere typene generelt sett. Jeg fikk ikke vite det, og det var et hardt slag når jeg fant ut av det selv. At hun ikke ville overleve altså.

 

Lykke til, krysser fingrene for at dette går bra!

Endret av Jakke
Lenke til kommentar
  • 4 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...