Gå til innhold

[Løst]Problem med kablet nett (Ubuntu 9.04)


Anbefalte innlegg

Hei!

 

For litt tid tilbake holdt jeg på med å prøve å sette opp en filserver. Etter mange forsøk endte jeg opp med å instalere Ubuntu 9.04 på den, og prøvde å få satt den opp som server. Det gikk, og den er oppe å går, ingen problemer i det heletatt å koble seg til på den.

 

Problemet er at når jeg er på den så kommer jeg ikke inn på nettet, for ikke oppgradert programvare/system oppgraderinger, jeg kommer rett og slett ikke inn på nettet, men likevel så er den på nettet. Altså jeg kan ikke surfe på nettet.

Noe av det som er rart er at jeg får koblet meg inn på iMac'en min via nettverket, men ikke nettleser...

 

Maskinen er nå koblet opp til TV'en slik at jeg kan se film og brukes som filserver.

 

Skriver jeg ifconfig i terminal så står det at jeg har ip adresse.

 

Noen som vet hva som er feil? Btw, er ikke så super genial når det gjelder Linux, men lærer fortsatt ;)

 

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan du sjekke om du kan ping'e en annen maskin fra filserveren din? Sjekk først ping mot en maskin i nettet ditt, så ping mot en ekstern maskin , f.eks. 89.250.123.197 (www.diskusjon.no).

 

Hvis du får svar på ping'ene, så er problemet ditt nettleserrelatert, og du er "egentlig" på nett.

 

Forslag da: Prøv med en annen nettleser, og/eller sjekk om du har definert noen proxy-settings.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...