Gå til innhold

xbox live banna


zornioz

Anbefalte innlegg

Jeg synes det fabelaktig flott at MS banner maskinene en stund etter regelbrudd. Så kan man, som noen av piratene her sier, være nervøs hver gang man fyrer opp maskinen selv om du bare har spilt ett piratspill èn gang.

 

Har du ikke råd til å spille på konsoll så får du finne frem Ola-bilen eller kaste på stikka med de andre fattige ungene i nabolaget.

 

+1 til bra utsang. Dog jeg planlegger å flashe min box uansett. Ja jeg kommer til å laste ned spill for å prøve og for å spille backup. Som regel bruker jeg reviews til å se om det er et bra spill og jeg har råd til spill og kommer til å kjøpe alle spill jeg mener er verdt det. Slik som GTA episodes som jeg kjøpte her om dagen :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg synes det fabelaktig flott at MS banner maskinene en stund etter regelbrudd. Så kan man, som noen av piratene her sier, være nervøs hver gang man fyrer opp maskinen selv om du bare har spilt ett piratspill èn gang.

 

Har du ikke råd til å spille på konsoll så får du finne frem Ola-bilen eller kaste på stikka med de andre fattige ungene i nabolaget.

Piratproblemet ville jo forsvunnet fortere hvis alle visste at modda maskiner ble banna umiddelbart, eller hvis de ikke fikk koblet seg til live overhode.

Hvis microsoft har mulighet til å se at en modda konsoll kobler seg til live så skjønner jeg ikke hvorfor de ikke banner umiddelbart.

Å spekulere i at ms banner rett før jul slik at folk kjøper nye maskiner blir litt for paranoid tankegang, ihvertfall når nye maskiner ikke koster særlig mer enn ett enkelt spill.

Lenke til kommentar

Jeg er også bannet!

Jeg fikk xboxen min flashet for 10 dager siden! Snakk om dårlig investering! Eneste jeg har spillt er fifa 10 og forza 3, og aldri på live!

 

Da blir det innkjøp av 1 stk konsoll imorgen tidlig, pluss call of duty! =)

 

Noen som vet hvilken konsoll og hvor det er billigst å kjøpe i trondheim? Kan jeg sette min gamle hardisk(20GB, første utgave) på en arcade maskin?

Lenke til kommentar

Jeg antar at MS må ha dokumenterte bevis på regelbrudd som er fysisk bekreftet og sånt kan ta tid. Derfor antar jeg videre at de må gjøre som blizzard (world of warcraft) og samle masse informasjon og kjøre ban-waves. Rent logistikkmessig er det det mest effektive mtp arbeid kontra resultat/måloppnåelse.

 

Innen ikke så altfor lang tid vil de fleste spill ha interface, innlogging etc online, og da laster du ned spillet gratis, men betaler for å spille online i mmo'er eller betaler for å låse opp hele dritten ala xboxlive arcadespill..

Endret av Assassina
Lenke til kommentar
Er det sjangs for og bli bannet hvis man kopierer en savegame fra en bannet konsol/harddis, der savegamen ble laget før release av spillet og over til en helt ny "rein" elite?

 

Neppe.. men om du prøver vil du nok oppleve at savegamet, og hvis du har brukt profilen din på den banna boksen, at begge filene er ødelagt. Gamertagen kan du riktig nok ta en "recover" på, men savegamet vil være tapt for alltid.

 

EDIT: Undrer litt på hva vitsen med å kjøpe 222 spill, som nevnt over, er hvis man kun fullfører de med 17.63% i snitt? Har selv spillt 151 spill med et gjennomsnitt på 81%. Dvs et gjennomsnitt 810G på retailspill og 160G på arcadespill. Er selv av den oppfattning at har man betalt for noe, skal man ha noe igjen for det. 2-600kr. for er spill man spiller 1 time eller 2 er vel heller bortkasta.. er vel bedre å se en film til 35kr. da?

Endret av rwu
Lenke til kommentar

Vel,hvis han har lånt halvparten så er det jo kanskje ikke så galt. Kanskje venner har hatt med seg spill på besøk osv.

I tillegg: Hvis jeg kjøper meg et spill som viser seg å være dårlig, så gidder jeg ikke plage meg selv med å spille det kun fordi jeg har brukt penger på det. Er samme som de som bestiller noe de ikke synes er godt på restaurant, men presser i seg siden det var dyrt.

Lenke til kommentar
Syntes det er flott att MS banner spillere som spiller med modda xboxer, kjeltringer hele gjengen.

 

Og det er ikke du?

 

http://profile.mygamercard.net/Whackedorange

 

Ikke fortell meg at du har betalt for 222 spill?

Mangen av dei som er skikkelig anti-pirat å skriger å klager på at folk kopier spill ulovlig, er faktisk noen av dei værste piratene selv! Det er utruligt det går an å sitte å føre den moral preiken til folk, når dei er tusen ganger være! Hvor er moralen da?

Lenke til kommentar

Ny firmware på vei...

 

C4Eva announced he's working on a new firmware on IRC:

"[c4eva] new fw in dev/test - ixtreme LT (Lite Touch) - more efficient , minimal patching , all aspects of fw indistinguisable from orig, no more bans, No ETA!"

 

We do not have more details atm.

As far as we know the 3 'test boxes' C4Eva has running (see here) are still fine (not banned).

So there's NO ETA for the firmware yet (dont ask) but it should come out for Lite-On drives first.

Lenke til kommentar
Ny firmware på vei...

 

C4Eva announced he's working on a new firmware on IRC:

"[c4eva] new fw in dev/test - ixtreme LT (Lite Touch) - more efficient , minimal patching , all aspects of fw indistinguisable from orig, no more bans, No ETA!"

 

We do not have more details atm.

As far as we know the 3 'test boxes' C4Eva has running (see here) are still fine (not banned).

So there's NO ETA for the firmware yet (dont ask) but it should come out for Lite-On drives first.

 

Så hva burde jeg ? Bør jeg flashe til 1.6.1 eller vente på at den kommer? Har lite-on så frister å vente og..

Endret av gamerman
Lenke til kommentar
Er det sjangs for og bli bannet hvis man kopierer en savegame fra en bannet konsol/harddis, der savegamen ble laget før release av spillet og over til en helt ny "rein" elite?

 

Neppe.. men om du prøver vil du nok oppleve at savegamet, og hvis du har brukt profilen din på den banna boksen, at begge filene er ødelagt. Gamertagen kan du riktig nok ta en "recover" på, men savegamet vil være tapt for alltid.

 

EDIT: Undrer litt på hva vitsen med å kjøpe 222 spill, som nevnt over, er hvis man kun fullfører de med 17.63% i snitt? Har selv spillt 151 spill med et gjennomsnitt på 81%. Dvs et gjennomsnitt 810G på retailspill og 160G på arcadespill. Er selv av den oppfattning at har man betalt for noe, skal man ha noe igjen for det. 2-600kr. for er spill man spiller 1 time eller 2 er vel heller bortkasta.. er vel bedre å se en film til 35kr. da?

 

Fikk min boks bannet jeg også.. men alt av savegames fungerer på den nye boksen! ;)

Måtte jo selvfølgelig recovre gamertagen, men ingen prob med savegames!

Lenke til kommentar

Folk blir bannet, men det er jo kun deres egen feil.

Den muligheten kom når dere flashet drevet deres.

 

Når det gjelder Ixtreme firmwaren så virker det som at problemet er ikke at MS ser firmware på drevet, men måten firmware oppfører seg på (ref: c4eva).

Så gjenstår det og se hvordan lite-FW blir.

 

Selv har jeg fått bannet 2 stk 360'er pga backups.

Skal flashe nr 3 når den nye FW kommer.

Lenke til kommentar

So, in summary:

Your Banned 360:

* Cannot go on Xbox Live

* Cannot install games to the HDD

* Cannot use Windows Media Centre extender

* Cannot be used to get achievements from backups without corrupting your profile

 

You cannot do anything about this, short of buying a new 360.

 

There may be more functionality disabled than mentioned here, things are still being discovered.

Lenke til kommentar
Ny firmware på vei...

 

C4Eva announced he's working on a new firmware on IRC:

"[c4eva] new fw in dev/test - ixtreme LT (Lite Touch) - more efficient , minimal patching , all aspects of fw indistinguisable from orig, no more bans, No ETA!"

 

We do not have more details atm.

As far as we know the 3 'test boxes' C4Eva has running (see here) are still fine (not banned).

So there's NO ETA for the firmware yet (dont ask) but it should come out for Lite-On drives first.

 

Så hva burde jeg ? Bør jeg flashe til 1.6.1 eller vente på at den kommer? Har lite-on så frister å vente og..

 

 

Ville nok ventet til ixtreme LT kommer, så får vi se om den er safe for live :) 1.61 til liteon kommer neppe...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...