Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Møte med politiet fordi foreldre mistenker at jeg røyker hasj. Blir jeg testet?


Gjest Aeneas

Anbefalte innlegg

Ikkje brukerdosen, brukermengda.

 

Antall folk som ligger inne i statestikken

Helseproblem: 365.000 dødsfall av 25%? av den vestlege befolkninga

For røyking i Norge er det ca 29% av befolkninga som røyker (2003-tall frå SSB)

 

PS

No er faktisk mengda ein diskutert sak, ser ein ut frå grafen er det punktet marijuana scorer høgast. 0 Dødsfall er også er diskutert sannheit

 

0 dødsfall overfor egen helse. Det er drapsmenn som har drept en haug med folk i hasjrus, og begrunnet det i retten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men det er noko med den grafen som skurrer.

 

Intoxination på alkohol er høgare enn heroin, det får eg ikkje til å stemme. Berre sjå på typiske heronister rundt Oslo S, tydelege fysiske skader etter misbruket, alkoholrelaterte skader ser ein sjeldan så raskt som heroinskader.

Jeg antar at alkohol er mye mer ødeleggende for kroppens indre organer, mens heroin er mye mer ødeleggende for kroppen utvendig og mentalt.

Lenke til kommentar
Ikkje brukerdosen, brukermengda.

 

Antall folk som ligger inne i statestikken

Helseproblem: 365.000 dødsfall av 25%? av den vestlege befolkninga

For røyking i Norge er det ca 29% av befolkninga som røyker (2003-tall frå SSB)

 

PS

No er faktisk mengda ein diskutert sak, ser ein ut frå grafen er det punktet marijuana scorer høgast. 0 Dødsfall er også er diskutert sannheit

 

0 dødsfall overfor egen helse. Det er drapsmenn som har drept en haug med folk i hasjrus, og begrunnet det i retten.

 

Da skal han ha drukket alkohol også. Jeg vil gjerne se en sak. For dreping under cannabisrus(at det var det som forårsaket drapet) er jeg under sterk tvil

Lenke til kommentar

Er jo ikke til å sammenligne uansett, er helt forskjellige stoffer, med helt forskjellige virkemidler.

 

Skal man sammenligne på man gjøre det på en mulig måte. Nemlig med å sammenligne hvordan alle stoffene er i forhold til mengde, ta 1 g alkohol kontra 1 g hasj, eller en halv liter med hjemmebrent 96% alkohol kontra en halv liter LSD.

 

Da kan vi snakke realistisk sammenligning, ikke hvor rusa du blir på mengde i forhold til hverandre. Da vil jeg si at alkohol er et temmelig lempig middel. Nå er ikke jeg "for" alkohol heller, men det ligger nå i kulturen VÅR.

Lenke til kommentar

Bruk og misbruk er jo to forskjellige ting. Blir som å sammenligne 1 kilo salt med 1 kilo indrefilet. 1 kilo kjøtt blir du meget mett av mens 1 kilo salt dør du av.

 

Det du skal sammenligne med er progressjon av skadevirkninger etter antall brukerdoser. Da brukerdoser som i at du kommer til det punktet du ønsker (rusen). Tar du 1 joint eller 4 pils? Det er meget relativt hva som gjør hva på hver enkelt person.

 

Kulturen vår med alkohol er jo ikke at vi bare drikker, kulturen er at vi skal drikke til vi har spyd 3 ganger siden det å være totalt wasted er skamkult blandt landes unge befolkning.

Lenke til kommentar

Det er nok ikke kulturen vår du ;)

 

De fleste av oss drikker minimalt nok til å få 0,1-0,5 promille. De du snakker om kommer opp i 1,4-1,7 promille, sjeldent høyere. Selv er jeg avholds, drikker verken alkohol, røyker hasj eller skyter heroin for å si det på den måten. Jeg skjønner ikke helt hvorfor man skal "ufarliggjøre" hasj i forhold til alkohol. For min del så kunne alkohol vært ulovlig, kunne egentlig ikke brydd meg mindre.

 

Og nei, man kan ikke si "én brukerdose". Hver brukerdose er forskjellig uansett stoff, selv om man kan dele tobakk inn i én stripe snuff, én porsjon snus, én sigarett. Men tingen med sigaretter er at det inneholder i særdeles lite grad nikotin, og selv om det skulle være livsfarlig endrer ikke det det faktum at det ikke er skadelig nok til at det fjernes fra markedet.

 

Hasj er stemplet som et narkotisk stoff, og det samme er heroin, morfin bla bla. Jeg hører ofte "men hasj brukes som medisin og behandling for.." det gjør alle verdens narkotiske stoffer. Dere har definitivt drukket morfin flere ganger i livet deres. De fleste hostesafter av sterkere konsentrasjon inneholder morfin, men er det lovlig.. Nei.

 

Jeg vet at narkotiske stoffer renner over i dette samfunnet, og jeg vet at det tar svært mange liv rundt omkring hver eneste dag, skader mennesker for livet, og for å ikke glemme det faktum at veien er kortere fra hasj til tyngre stoffer, enn fra alkohol til tyngre stoffer.

 

Men jeg lurer på; Hvorfor skal dere ha rus å velge i? Vi har jo allerede nikotin og alkohol som visstnok skal være sinnsykt farlig og russkapende, da bør det vel ikke være noe ille å forholde seg til det?

Lenke til kommentar
Men jeg lurer på; Hvorfor skal dere ha rus å velge i? Vi har jo allerede nikotin og alkohol som visstnok skal være sinnsykt farlig og russkapende, da bør det vel ikke være noe ille å forholde seg til det?

 

Dette er egentlig en helt annen debatt, men det jeg lurer på er hvorfor noen føler at det er deres oppgave å bestemme hva andre skal putte inn i kroppens hulrom.

Lenke til kommentar
Det er nok ikke kulturen vår du ;)

 

De fleste av oss drikker minimalt nok til å få 0,1-0,5 promille. De du snakker om kommer opp i 1,4-1,7 promille, sjeldent høyere. Selv er jeg avholds, drikker verken alkohol, røyker hasj eller skyter heroin for å si det på den måten. Jeg skjønner ikke helt hvorfor man skal "ufarliggjøre" hasj i forhold til alkohol. For min del så kunne alkohol vært ulovlig, kunne egentlig ikke brydd meg mindre.

Da har du aldri drukket med mine venner eller bekjente. Hasj er ufarlig, det at det er ulovlig gir det visse elementer av fare vi kunne vært foruten.

Nei vel, så ikke bry deg og la oss nyte liver VÅRT, ikke bland deg inn, vi plager ikke deg. Bølle.

 

Og nei, man kan ikke si "én brukerdose". Hver brukerdose er forskjellig uansett stoff, selv om man kan dele tobakk inn i én stripe snuff, én porsjon snus, én sigarett. Men tingen med sigaretter er at det inneholder i særdeles lite grad nikotin, og selv om det skulle være livsfarlig endrer ikke det det faktum at det ikke er skadelig nok til at det fjernes fra markedet.

Bare vås, tobakk dreper. Cannabis dreper ikke. Det spekuleres faktisk i om cannabis kan brukes til å forebygge kreft. Uansett så er det en strålende medisin.

 

Hasj er stemplet som et narkotisk stoff, og det samme er heroin, morfin bla bla. Jeg hører ofte "men hasj brukes som medisin og behandling for.." det gjør alle verdens narkotiske stoffer. Dere har definitivt drukket morfin flere ganger i livet deres. De fleste hostesafter av sterkere konsentrasjon inneholder morfin, men er det lovlig.. Nei.

Hva så? Det er fortsatt helt ufarlig. Det eneste som er farlig med hasj er miljøet som er tvunget til å dukke opp rundt det på grunn av lovgivningen. Plus at man ikke altid kan være sikker på at det man har kjøpt er hasj og ikke plast, takket være at det er ulovlig. Ruspolitikken er feilslått uansett hvordan du ser på det. Folk ruser seg, det gjør de svake, hva hjelper det å ta penger fra de i tilleg, eller værre, sette de i fengsel? Det koster samfunnet ressusjer som heller kunne blitt brukt på skole/sykehus/barnehager/etc, i tillegg til skatepengene som går rett i henda på kriminelle istedenfor da.

 

Jeg vet at narkotiske stoffer renner over i dette samfunnet, og jeg vet at det tar svært mange liv rundt omkring hver eneste dag, skader mennesker for livet, og for å ikke glemme det faktum at veien er kortere fra hasj til tyngre stoffer, enn fra alkohol til tyngre stoffer.

Nettopp fordi det er ulovlig, hadde det heller vært lovlig og man ble fortalt sannheten om alle foskjellige typer stoff fra starten av ville det vært mye mindre bruk av alle stoffer. Hvis vi ser bort i fra at folk flest faktisk starter med alkohol og ikke hasj så er det uansett fordi når man oppdager at hasj faktisk ikke er så farlig som en trodde så tror noen at det ikke gjelder det som faktisk er farlig også. Hele problemet med rus er lovverket og alt bunner ut i det uansett hvordan du ser på det, noen ruser seg uansett hva du gjør, hvorfor skal du/eller andre plage de?

 

Men jeg lurer på; Hvorfor skal dere ha rus å velge i? Vi har jo allerede nikotin og alkohol som visstnok skal være sinnsykt farlig og russkapende, da bør det vel ikke være noe ille å forholde seg til det?

Hvorfor skal du ta det fra oss? Vil mye heller røyke cannabis enn tobakk, hadde cannabis vært lovlig hadde jeg aldri rørt sigarett.

Lenke til kommentar

Legger du kortene på bordet for politiet kan du risikere å måtte gå på pissing ja.. Dette har jeg erfart selv og er ikke noe å anbefale, man blir fulgt med av politiet i et halvt år (jeg ble hvertfall det). Eller du kan ende opp med et forelegg.

Det beste er nok å ikke innrømme noe, hvis du får det til.. Jeg ble selv busta i avhør, nekta for alt, men ble tvinga til å teste og da var det gjort. Ikke særlig gøy, men angrer ikke på det i ettertid egentlig, kom meg bort fra miljøet faktisk:)

Lenke til kommentar
Stakkars politi som havner på forebyggende og må følge 16 åringer som ble tatt av foreldrene for å ha prøvd hasj, i et halv år i stedet for å bruke tid å energi på ting som organisert kriminalitet. Trenger ikke politiskilt for å drive med dette.

 

Er jo i stor del eget ansvar å komme med pisseprøvene i beger til forebyggende politi, og det tar 1-2 sekund fra én dråpe urin faller ned på testen til resultatet kommer frem. Forebyggende arbeid i politiet er faktisk en ganske ettertraktet jobb, og om ikke en av de viktigste innenfor politiet.

 

Men det er i stor grad nødvendig. Da blir man nykter, unngår bot og prikk på rullebladet. Det heter "ungdomskontrakt", og er en veldig god og snill løsning fra politiets side.

 

Kunne nesten ønske det var sånn for meg når jeg skulle på treninger, at jeg MÅTTE dokumentere hver trening for å ikke få det på rullebladet. Da hadde jeg mulig vært mye bedre trent i dag. Det siste halvåret har vært litt døvt.

Lenke til kommentar
Å stalke en 16 åring i et halv år fordi han ble busta av foreldrene for å ha prøvd hasj som jo er verdens mest skademessig overvurderte rusmiddel er jo idiotisk. Et slikt narkotikamiljø kan være greit å komme seg ut fra men det finnes da andre instanser som kan ta seg av det.

 

Ingen stalking. En veldig god utvei er ungdomskontrakt.

 

Tror du heller vil pisse ukentlig et halvt år, mye heller enn å få en slant på vandelen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...