Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Møte med politiet fordi foreldre mistenker at jeg røyker hasj. Blir jeg testet?


Gjest Aeneas

Anbefalte innlegg

Å stalke en 16 åring i et halv år fordi han ble busta av foreldrene for å ha prøvd hasj som jo er verdens mest skademessig overvurderte rusmiddel er jo idiotisk. Et slikt narkotikamiljø kan være greit å komme seg ut fra men det finnes da andre instanser som kan ta seg av det.

 

Ingen stalking. En veldig god utvei er ungdomskontrakt.

 

Tror du heller vil pisse ukentlig et halvt år, mye heller enn å få en slant på vandelen.

 

Jeg hadde ungdomskontrakt.. Funket greit, slapp hvertfall bot. Men til gjengjeld fikk jeg prøvetid på 2 år, noe jeg syns er litt lenge.

Dj-Evelen: Er ikke lett å lure de med noen andres urin ol. De følger med, og du må som regel ta av deg ytterjakke og slikt..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du hadde ikke noen gode svar til posten min?  (Teh WolF)

Jo!

Da har du aldri drukket med mine venner eller bekjente. Hasj er ufarlig, det at det er ulovlig gir det visse elementer av fare vi kunne vært foruten.

Nei vel, så ikke bry deg og la oss nyte liver VÅRT, ikke bland deg inn, vi plager ikke deg. Bølle.

Jeg deler ikke helt din formening.

Bare vås, tobakk dreper. Cannabis dreper ikke. Det spekuleres faktisk i om cannabis kan brukes til å forebygge kreft. Uansett så er det en strålende medisin.

Jupp, det er sikkert en strålende medisin, likeså var alkohol før i tiden. Jeg er rimelig sikker på om du setter ting i perspektiv så er det mye bedre; 20 jointer om dagen vs. 20 prince om dagen: Hvem er mest fjern etterpå? Hva kan konsekvensene bli?

Jeg legger merke til at flere her nevner brukerdoser, vel én brukerdose defineres som noe passivt til bruk for en enkelt person, altså det er personen selv som kan si hva en brukerdose er, den varierer jo, men vi kan si at en brukerdose tobakk er enten en porsjon snus eller en sigarett. Tobakk inneholder ikke nikotin til vanlig forresten, det er tilsatt for at folk skal kjøpe det flere ganger.

Vel og merke så var det slik at før i tiden hadde coca cola en blanding i sirupen som inneholdt kokablader, men det er da enda ulovlig? Selv om det var svært vanlig å drikke coca cola. Dette som svar til at siden vikingene drakk mjød, så vil det være "okey" i dag pga. kultur.

Hva så? Det er fortsatt helt ufarlig. Det eneste som er farlig med hasj er miljøet som er tvunget til å dukke opp rundt det på grunn av lovgivningen. Plus at man ikke altid kan være sikker på at det man har kjøpt er hasj og ikke plast, takket være at det er ulovlig. Ruspolitikken er feilslått uansett hvordan du ser på det. Folk ruser seg, det gjør de svake, hva hjelper det å ta penger fra de i tilleg, eller værre, sette de i fengsel? Det koster samfunnet ressusjer som heller kunne blitt brukt på skole/sykehus/barnehager/etc, i tillegg til skatepengene som går rett i henda på kriminelle istedenfor da.

Vel, kriminalitet vil alltid havne i dårlige miljøer. Slik er det nå bare. Vi kan ikke legalisere alt mulig slik at dårlige miljøer blir passive eller positive. Når det kommer til straff derimot blant narkomane, blir det svært lite brukt. Det er heller bare en notering på rulleblad, samt inndragning av evt. narkotika som er over egen bruk som heter "med hensikt til å selge". Så her forstår jeg ikke hva du mener. I det norske samfunnet så går det ressurser til hvert enkelt område som skulle trenge det, og de narkomane utgjør en svært liten del av helheten i budsjettet, og heller en stor del i budsjettet til politiet.

 

Nettopp fordi det er ulovlig, hadde det heller vært lovlig og man ble fortalt sannheten om alle foskjellige typer stoff fra starten av ville det vært mye mindre bruk av alle stoffer. Hvis vi ser bort i fra at folk flest faktisk starter med alkohol og ikke hasj så er det uansett fordi når man oppdager at hasj faktisk ikke er så farlig som en trodde så tror noen at det ikke gjelder det som faktisk er farlig også. Hele problemet med rus er lovverket og alt bunner ut i det uansett hvordan du ser på det, noen ruser seg uansett hva du gjør, hvorfor skal du/eller andre plage de?

Hva som er sannheten eller ei tror jeg ikke du skal definere. Det er mye som blir lært bort feil og mye som aldri skulle blitt lært bort, samt mye vi skulle ha lært. Vi må tenke på personene som lærer bort, de er som regel folk som vil det beste for de de forteller til. Og sannhet eller ei, så er det lureste å la være.

Om folk ruser seg eller ikke, og mottar straff er en prevantiv løsning. Det avskrekker andre fra å utføre samme kriminalitet, setter politiet i en rolle som henviser til at "de følger med" og gir en lærepenge til den eventuelle.

Hvorfor skal du ta det fra oss? Vil mye heller røyke cannabis enn tobakk, hadde cannabis vært lovlig hadde jeg aldri rørt sigarett.

Jeg skal ikke ta noe i fra noen, og det har jeg aldri gjort heller. Hva du vil røyke eller ikke spiller ingen rolle. Om du har et sterkt behov for å røyke et eller annet, så er vel det bare en kvise på verdens rumpe? Og det er heller ikke en type.. sammenligning. Cannabis er ikke et alternativ for tobakk. Det er to helt forskjellige ting som virker helt forskjellig.

Endret av Teh WolF
Lenke til kommentar
Du røyker ikke 20 jointer uansett. Misbruk og bruk er to veldig forskjellige ting. Det er det samme som 20 pils mot 1-2 pills for kos. Kan ikke sammenlignes på den måten.

 

Det er jo det jeg prøver å fortelle Captain Obvious. Nå snakket vi brukerdoser, og jeg sier at brukerdoser kan ikke sammenlignes, det er svært individuelt.

Lenke til kommentar
Jeg deler ikke helt din formening.  

Neivel, da må du utdybe det, hvorfor er din formening at du ikke skal la være å blande deg inn? 

 

 

Jupp, det er sikkert en strålende medisin, likeså var alkohol før i tiden. Jeg er rimelig sikker på om du setter ting i perspektiv så er det mye bedre; 20 jointer om dagen vs. 20 prince om dagen: Hvem er mest fjern etterpå? Hva kan konsekvensene bli?

Jeg legger merke til at flere her nevner brukerdoser, vel én brukerdose defineres som noe passivt til bruk for en enkelt person, altså det er personen selv som kan si hva en brukerdose er, den varierer jo, men vi kan si at en brukerdose tobakk er enten en porsjon snus eller en sigarett. Tobakk inneholder ikke nikotin til vanlig forresten, det er tilsatt for at folk skal kjøpe det flere ganger.

Vel og merke så var det slik at før i tiden hadde coca cola en blanding i sirupen som inneholdt kokablader, men det er da enda ulovlig? Selv om det var svært vanlig å drikke coca cola. Dette som svar til at siden vikingene drakk mjød, så vil det være "okey" i dag pga. kultur.

Sikker på at du ikke blander medisin med smertestillende? Javel, så er man mer fjern etterpå,men det er jo nettopp hele grunnen til at man røyker.

 

Vel, kriminalitet vil alltid havne i dårlige miljøer. Slik er det nå bare. Vi kan ikke legalisere alt mulig slik at dårlige miljøer blir passive eller positive. Når det kommer til straff derimot blant narkomane, blir det svært lite brukt. Det er heller bare en notering på rulleblad, samt inndragning av evt. narkotika som er over egen bruk som heter "med hensikt til å selge". Så her forstår jeg ikke hva du mener. I det norske samfunnet så går det ressurser til hvert enkelt område som skulle trenge det, og de narkomane utgjør en svært liten del av helheten i budsjettet, og heller en stor del i budsjettet til politiet.

Ja, selvøflelig havner kriminalitet i dårlige miljøer. Man kan jo ikke gå til politiet om noen ikek oppfører seg etter normale normer, for da risikerer man fengsel selv etv.  Hvorfor kan vi ikke legalisere? Mener du at det ikke vil bli forbedring eller at det ikke er en gyldig grunn til å gjøre det? Miljøene vil opphøre så snart det er lovlig, det sier jo seg selv. Hva så, hvorfor skal selgerne noe mer i fengsel enn brukerne? Det er ikke noe mer etisk galt ved å selge narkotika enn ved å selge paracet eller alkohol. Tenk hvis pengene heller hadde blitt brukt til noe fornuftig istenfor å betale for at noen skal kjøre rundt og banke opp folk som nyter sitt eget liv?

 

Hva som er sannheten eller ei tror jeg ikke du skal definere. Det er mye som blir lært bort feil og mye som aldri skulle blitt lært bort, samt mye vi skulle ha lært. Vi må tenke på personene som lærer bort, de er som regel folk som vil det beste for de de forteller til. Og sannhet eller ei, så er det lureste å la være.

Om folk ruser seg eller ikke, og mottar straff er en prevantiv løsning. Det avskrekker andre fra å utføre samme kriminalitet, setter politiet i en rolle som henviser til at "de følger med" og gir en lærepenge til den eventuelle.

Hæ? Har ikke sagt noe som antyder at det er jeg som skal definere det heller. Jeg sier bare at om man forteller sannheten til folket er det mye lettere å få de til å gjøre som du vil over lenger tid.  Greit, det er  lurest å la være, men vi gjør det alikevel.

 

Straff er ikke en prevantiv løsning, hadde det vært det hadde ikke folk ruset seg.Altså er konsekvensen at en og annen stakkars kar må sitte fengsel for å gjøre noe som i utgangspunktet kun påvirker han.

 

 

Jeg skal ikke ta noe i fra noen, og det har jeg aldri gjort heller. Hva du vil røyke eller ikke spiller ingen rolle. Om du har et sterkt behov for å røyke et eller annet, så er vel det bare en kvise på verdens rumpe?
Det er akkuratt det du indirkete gjør når du mener at hasj burde forbli ulovlig.

 

Og det er heller ikke en type.. sammenligning. Cannabis er ikke et alternativ for tobakk. Det er to helt forskjellige ting som virker helt forskjellig.

Har ikke sammenlignet en dritt, du stilte et spørsmål ...

 

Men jeg lurer på; Hvorfor skal dere ha rus å velge i? Vi har jo allerede nikotin og alkohol som visstnok skal være sinnsykt farlig og russkapende, da bør det vel ikke være noe ille å forholde seg til det?

 

 

 

Jeg skjønner ikke. Hvorfor mener du at det å gjøre med seg selv som en selv vil burde forbli ulovlig? Og du svarer ikke på det jeg skriver, whatsoever egentlig, tenker vi må ta dette videre på skolen.

Lenke til kommentar
Jeg skjønner ikke. Hvorfor mener du at det å gjøre med seg selv som en selv vil burde forbli ulovlig? Og du svarer ikke på det jeg skriver, whatsoever egentlig, tenker vi må ta dette videre på skolen.

Jeg svarer på viktige synspunkter. Det er ingen diskusjon om hasj skal forbli ulovlig eller ikke, dette er fra deres side en diskusjon som omhandler nettopp legalisering av hasj.

 

Noe du nevnte over her er nettopp det at en påvirker kun seg selv når en ruser seg. Det stemmer nok ikke.

 

Vi har to viktige faktorer i narkosalg, etterspørsel og tilføring. Vi tilfører ettersom etterspørselen øker. Om etterspørselen øker, så øker også omsetningen av narkotika som resulterer i et dårligere miljø, og nettopp derfor slår man ned på den slags. Det sprer et dårlig miljø. Og slik som det her kan vi fortsette i evigheter.

 

Er du interessert i kreftforebyggende midler, så kan ta du krill eller omega 3 tabletter. Da får du god helse i tillegg.

Lenke til kommentar

Om du er under atten får du neppe noe bøter om du tilstår, men det kan være du får en liten prikk på rullebladet ditt. De har absolutt intet håndfast bevis på deg, så smil og vær hyggelig så du slipper pissings og om du må på pissings høres det smart ut å få drøya det så lenge som mulig ved å mase om advokat. Men som sagt, de pleier å være snille mot de under atten..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Og det er slik at det er foreldra som bestemmer om du skal få advokat når du er under 18 år, og ikke du selv. :) Og i med at det er foreldra som har krevd at det er poden som skal en tur innom Politiet, så er det vel usannsynlig at han får advokathjelp for å forsøke å snike seg unna et krav om pisseprøve. :)

Lenke til kommentar
Tobakk inneholder ikke nikotin til vanlig forresten, det er tilsatt for at folk skal kjøpe det flere ganger.

 

Dette er selvsagt blank løgn eller en totalt mangel på viten om dette emnet.

http://no.wikipedia.org/wiki/Nikotin

 

Navnet nikotin kommer av tobakksplanten Nicotiana tabacum, som igjen har fått sitt navn etter Jean Nicot, en fransk ambassadør som sendte tobakk og tobakksfrø fra Portugal til Paris i 1550, og anbefalte det som legemiddel. Nikotin ble første gang raffinert fra tobakksplanten i 1828 av det tyske kjemikerfirmaet Posselt & Reiman, og det ble første gang syntetisert av A. Pictet og Crepieux i 1893.
Lenke til kommentar
Tobakk inneholder ikke nikotin til vanlig forresten, det er tilsatt for at folk skal kjøpe det flere ganger.

 

Dette er selvsagt blank løgn eller en totalt mangel på viten om dette emnet.

http://no.wikipedia.org/wiki/Nikotin

 

Navnet nikotin kommer av tobakksplanten Nicotiana tabacum, som igjen har fått sitt navn etter Jean Nicot, en fransk ambassadør som sendte tobakk og tobakksfrø fra Portugal til Paris i 1550, og anbefalte det som legemiddel. Nikotin ble første gang raffinert fra tobakksplanten i 1828 av det tyske kjemikerfirmaet Posselt & Reiman, og det ble første gang syntetisert av A. Pictet og Crepieux i 1893.

 

Det var ikke det jeg hadde gjørt! Jeg bøyer meg i støvet for den glippen der.

 

Men nå tilbake til emnet i tråden.

Lenke til kommentar
Du har mye å lære av en slik samtale, om du har brukt hasj eller ikke.
Bortsett fra at hasj er ulovlig og at "man blir narkoman av det", har man ikke så mye å lære om hasj av politiet.

HAHAHAHOHOHOHIHIHAHOOOOO!!!!!!

Sorry om dette virker som et personangrep, men det der er faenmeg noe av det morsomste jeg har lest på lenge. VELDIG lenge.

Typisk utsagn fra en fordomsfull bedreviter som aldri har røyka en spliff i hele sitt liv. Sikkert ikke sett hvordan bønne/pot ser ut irl engang, og dermed ikke har noen som helst forutsetning for å vite hva h*n snakker om bortsett fra det samfunnets normer og fordommer har lært h*n.

 

Edit: Forresten så syntes jeg TS sine foreldre virker litt smågale som ringer snuten og angir sin egen sønn/datter på grunn av noe som er svært vanlig å teste ut i ungdomsårene og som er mer harmløst enn alkohol.

Endret av Rabies86
Lenke til kommentar
Du har mye å lære av en slik samtale, om du har brukt hasj eller ikke.
Bortsett fra at hasj er ulovlig og at "man blir narkoman av det", har man ikke så mye å lære om hasj av politiet.

HAHAHAHOHOHOHIHIHAHOOOOO!!!!!!

Sorry om dette virker som et personangrep, men det der er faenmeg noe av det morsomste jeg har lest på lenge. VELDIG lenge.

Typisk utsagn fra en fordomsfull bedreviter som aldri har røyka en spliff i hele sitt liv. Sikkert ikke sett hvordan bønne/pot ser ut irl engang, og dermed ikke har noen som helst forutsetning for å vite hva h*n snakker om bortsett fra det samfunnets normer og fordommer har lært h*n.

 

Edit: Forresten så syntes jeg TS sine foreldre virker litt smågale som ringer snuten og angir sin egen sønn/datter på grunn av noe som er svært vanlig å teste ut i ungdomsårene og som er mer harmløst enn alkohol.

 

Selv om MULIG hasj er mer harmløst enn alkohol endrer ikke det faktumet at hasj har et veldig negativt stempel ;)

 

Det er det samme som å kjøre for fort i bil a lá å naske på butikken. Det å naske noe har et mye mer negativt stempel enn det å kjøre litt for fort. Det er noe jeg vil si at du bør tenke på. Dog ingen av delene er "svært alvorlig" kriminalitet, så sammenligner vi faktisk et ulovlig stoff kontra en lovlig leskedrikk.

Endret av Teh WolF
Lenke til kommentar
HAHAHAHOHOHOHIHIHAHOOOOO!!!!!!

Sorry om dette virker som et personangrep, men det der er faenmeg noe av det morsomste jeg har lest på lenge. VELDIG lenge. Typisk utsagn fra en fordomsfull bedreviter som aldri har røyka en spliff i hele sitt liv. Sikkert ikke sett hvordan bønne/pot ser ut irl engang, og dermed ikke har noen som helst forutsetning for å vite hva h*n snakker om bortsett fra det samfunnets normer og fordommer har lært h*n.

Sikter du til meg? I så fall vil jeg gjerne spørre deg hva du mener det er mulig å lære om hasj fra purken.

 

Jeg kan også betrygge deg med at jeg har røyka nok hasj til å vite hva jeg snakker om. Typisk utsagn fra en fordomsfull bedreviter...

Lenke til kommentar
HAHAHAHOHOHOHIHIHAHOOOOO!!!!!!

Sorry om dette virker som et personangrep, men det der er faenmeg noe av det morsomste jeg har lest på lenge. VELDIG lenge. Typisk utsagn fra en fordomsfull bedreviter som aldri har røyka en spliff i hele sitt liv. Sikkert ikke sett hvordan bønne/pot ser ut irl engang, og dermed ikke har noen som helst forutsetning for å vite hva h*n snakker om bortsett fra det samfunnets normer og fordommer har lært h*n.

Sikter du til meg? I så fall vil jeg gjerne spørre deg hva du mener det er mulig å lære om hasj fra purken.

 

Jeg kan også betrygge deg med at jeg har røyka nok hasj til å vite hva jeg snakker om. Typisk utsagn fra en fordomsfull bedreviter...

Hehe, sorry ass. Jeg overså et par gåseøyne i posten din der...

Trodde du var en av disse håpløse nordbaggarne som mener at å røyke seg en liten knært i ny og ne gjør deg til hardbarka narkis, for så å gå og drikke seg sanseløs på dårlig hjemmebrent.

 

Men det er nok rimelig lite onkel kan lære folk om cannabis generellt ja.

Endret av Rabies86
Lenke til kommentar
I motsetning til hva mange ser ut til å tro, så kan man lære mer om cannabis av politiet enn fra cannabis.

Av politiet lærer du bare at man blir narkis av å røyke en rev.

 

Har hatt politiet på besøk på skolen flere ganger, og de kommer bare med bullshit og skremselspropaganda. Derfor har jeg lært en ting, aldri stol på at politiet har noe peiling på rus.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...