Gå til innhold

PS3 vs Panasonic DMP-DB80

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Noen som vet om det er stor forskjell mellom disse to når det gjelder bilde og lyden?

Dvs har det noe for seg å kjøpe Panasonic DMP-DB80 dersom en har PS3 fra før?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, litt forskjeller er det nok, om det er MEKBARE forskjeller er noe annet.

Har nok veldig mye med hva du skal koble til?

TV?, Anlegg? osv..

Ting jeg har fått med meg om PS3 vs standalone BD-spiller er (på godt og vondt):

*PS3 har visstnok HDMI v1.3 men med en chip som ikke er helt klar for nyeste lydformater.

*PS3 bruker MYE mer strøm som BD-spiller enn en standalone spiller (189W tror jeg det var).

*PS3 har mye oftere oppdateringer enn BD-spillerne, noe som er en fordel.

Ingen offisielle kilder men det var dette jeg leste meg frem til selv for litt siden når jeg stod overfor valget, det endte med PS3 siden jeg spiller litt.

Skrevet

Når det gjelder bilde og lyd vil du neppe merke noen forskjell. Dersom du alt har en PS3 ville jeg ikke kjøpt en ekstra ekstern BD-spiller, hvis den eneste grunnen er et ønske om bedre lyd og bilde. Da tror jeg garantert du blir skuffet.

Som det sies over her er det en forskjell på energiforbruket. Gamle PS3 bruker rundt 170 watt ved avspilling av Blu-ray-filmer, mens nye Slim bruker rundt 75 watt. En typisk Blu-ray-spiller ligger på rundt 25 watt. Men i kroner og øre blir det jo svært lite over et år.

Noen mener også PS3 støyer for mye ved BD-avspilling, men dette er jo en ganske subjektiv greie. Dessuten kan brukervennligheten på stand-alone-spillere gjerne være noe bedre, men det kommer jo seg veldig når du parrer PS3 med Blu-ray-fjernkontrollen.

Panasonic DMP-DB80 har dessuten mulighet for å ta ut 7.1-lyden analogt, men siden du allerede bruker en PS3 er dette neppe noe kjøpsargument for deg :)

Skrevet (endret)

Hei,

Takk for tilbakemeldingene.

Men når en leser tester så står det ofte at bildet er blast og lyden ikke er helt på topp på de som får dårlig score. Men vil det si at en vanlig person ikke vil merke forskjell mellom de beste og dårligste spilleren når det gjelder Blu-Ray? Regner med PS3 ikke er blant de beste.

Skal forøvrig brukes i lag med en Yamaha RX-V 3900 reciver og Panasonic Full-HD plasma-TV.

Endret av Berzerk74

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...