Gå til innhold

HP Envy - noe å kjøpe?


tytte89

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel du får det du betaler for her snakker vi kabinett i aliminium i motsetning til andre bærbare som er plastic fantastic.

 

Whatsoever, credits to the very good quality of the Envys cases. No more plastic look and feel as in the Pavilion models. In this respect the Envys even get ahead of some business notebooks from HP.
Lenke til kommentar

Den er vel litt svakere men det får være opp til vær enkelt hva de trenger av ytelse - MBP har mer enn nok ytelse om man speccer opp 4GB ram, velger raskeste cpu og kanskje ssd.

 

Om man vil ha ren gaminglaptop så tror jeg ikke man bør gå for noen av delene.

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar

Genrelt er vel Envy 15 ihvertfall raskere enn Macbook pro. Sitter med en her på jobb (Envy) hver dag om dere har spørsmål som ikke går på å teste med forskjellige spill så kan jeg teste småting som dere lurer på.

 

Har kjørt 3dmark06 på den med standard settings og ingenting annet enn windows update kjørt for oppdateringer av drivere. All bloatware er fortsatt innstallert, Norton er innstallert, men ikke aktivert. Fikk da ca 8500 i score i 06. Ser ut som oppløsningen i 06 ligger på 1280x768. På hjemmepcen får jeg ca 18000 med 4870x2.

 

I Windows er det nok den raskeste bærbare jeg har brukt "by far" med sin i7 cpu. 3Dmark Vantage vil ikke kjøre da 1280x1024 er laveste oppløsning og 1366x768 da ikke holder. Pcen har 1 stk 4gb rambrikke og har 4 ram plasser. (opp til 16Gb ram) Oppløsningen er kanskje det mest low end med denne pcen. En pc til 15.000kr bør kjøre høyere oppløsning enn en middels spekket HP DV3-serie med 13.3" skjerm.

 

Andre ting som jeg ser på som negativt er at den har combo headphones/mic i samme port og den har alle porter på samme side. Som dere kan se her.

Kensington lås porten er også plassert på en dårlig plass, istedet for på baksiden er den plassert nærmest brukeren på samme side som resten av portene på høyre side.

 

Muligens jeg har tatt frem flest negative sider, men det er som regel det første jeg ser etter når jeg kjøper noe nytt, kan jeg leve med det andre irriterer seg over? Dette er en flott rask pc som ikke blinker og lyser som et tivoli. Alle leds er veldig anonyme, hdd led er faktisk gjemt bort på venstre siden. Glemte å ta med at det følger med ekstern cd/dvd rom for å holde størrelsen nede. Maskinen bråker ikke ved vanlig bruk, ved kjøring av 3dmark derimot var den ganske livat.

 

Eneste spillet jeg har testet er Left 4 Dead 2 demo, dette kjørte jeg på 1366x768 på 4xAA, 4x AF alle andre detaljer på fullt. Dette gikk flytende, ikke at jeg hadde ventet noe annet ettersom det ikke er et veldig krevende spill. Jeg prøvde ikke med mer AA eller AF og sjekket heller ikke antall fps, men på de mest hektiske områdene der det sikkert nærmer seg 100 zombier som løper rundt på en gang merket jeg ikke fps drop.

Endret av Hans Erling
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...