Gå til innhold

Noctua øker til 14 cm


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

bruker et MIST Power Splitter Card i pcn min.

synest det passer perfekt for og koble til alle viftene siden ikke plass på hk.

får "styre" viftehastighetene i form av mulighet for bestemme volten etter hvor du kobler de til, har mine koblet så det kjøler bra men støyer ikke, mer forlanger ikke jeg :)

mist_power_splitter_card_477442597_0.jpg

gjør om en 4pin molex til:

* 2 stk. 4-pins drevkontakt med 12V og 5V

* 2 stk. 4-pins drevkontakt med 10V

* 2 stk. 4-pins drevkontakt med 8V

* 2 stk. 3-pins viftekontakt 12V

* 2 stk. 3-pins viftekontakt 10V

* 2 stk. 3-pins viftekontakt 8V

* 2 stk. 3-pins viftekontakt 6V

* 2 stk. 3-pins viftekontakt 5V

Endret av cruzader
Lenke til kommentar

Dere glemmer den kanskje viktigste egenskapen.

 

Hvis man skal sammenligne vifter er det ikke bare rpm, støy og mengde luft som flyttes man må se på.

 

Nå har ikke jeg spesfikasjonene til Mist i hodet, men Noctua sin 140mm har gode mottrykksegenskaper. Nesten på linje med 120mm viften deres. Dette kommer veldig godt med om man skal bruke den til annet enn ren kabinettvifte. På en radiator eller cpu kjøler f.eks.

 

Det er natt og dag mellom en god og en dårlig vifte (mtp mottrykk) hvis man skal bruke den på en radiator. Jeg har opplevd økt støy og 10 - 15 grader i forskjell på prosessortemperatur mellom en 140mm vifte med dårlige egenskaper og en 120mm vifte med gode egenskaper på en single 120mm radiator. (Corsair H50).

 

Bruksområde er _viktig_! Mange vifter er ikke beregnet til en slik jobb, og er "bare" effektiv hvis de får jobbe fritt, uten motstand. Jeg kommer absolutt til å teste disse viftene i mitt PC-P80B kabinett (4 stk 140mm og 1 stk 120mm). Såfremt det lar seg gjøre med den innebyggede viftestyringen, uten noe modifikasjoner som ikke lar seg reversere.

 

I tillegg skal jeg prøve radiatoren med 2 stk 120mm Noctua i push pull på radiatoren for å se hvor stor forskjell det utgjør.

 

 

PS: Noctua har 2 versjoner av sin 120mm vifte. En til mottrykk, og en til "vanlig" fri bruk. Det er merkbar forskjell, så husk å kjøp riktig.

 

 

Trenger nok ikke en vifte til, har allerede 4xmist 120mm vifter som er ganske så lydløse, en i psu, en på gpu, en foran, en bak som egentlig skulle på cpu. Funka dårlig på cpu, kjøper nok en noctua kjøler til den. Hater støy ^_^

 

Her er nettopp det jeg skriver om :) Enkelte vifter fungerer rett og slett ikke med for mye mottrykk. Kjøp en 120mm Noctua NF-P12 så skal du se det blir forskjell.

Endret av SilentNET
Lenke til kommentar

Jeg tror fargevalget til Noctua er et meget gjennomtenkt og en godt vurdert greie. Rett og slett en måte å skille seg ut på. "alle" gjenkjenner de "stygge" viftene til Noctua.

 

Selv synes jeg fargen er helt grei, og absolutt ikke noe negativt. Det viktigste er jo at produktene er gode, og det er de så absolutt :)

 

Misliker sterkt alle disse "oh, ah! Se på meg" produsentene som er overalt. Noctua har vist at man kan vinne markedsandeler med et godt produkt, uten at det trenger sterke farger og lys. De trenger heller ikke mega turbo, superduper tornardo navn på produktene sine for å selge.

 

Absolutt en av mine anbefalte produsenter for tredjeparti produkter til PC bruk.

Lenke til kommentar
Jeg tror fargevalget til Noctua er et meget gjennomtenkt og en godt vurdert greie. Rett og slett en måte å skille seg ut på. "alle" gjenkjenner de "stygge" viftene til Noctua.

 

Selv synes jeg fargen er helt grei, og absolutt ikke noe negativt. Det viktigste er jo at produktene er gode, og det er de så absolutt :)

 

Misliker sterkt alle disse "oh, ah! Se på meg" produsentene som er overalt. Noctua har vist at man kan vinne markedsandeler med et godt produkt, uten at det trenger sterke farger og lys. De trenger heller ikke mega turbo, superduper tornardo navn på produktene sine for å selge.

 

Absolutt en av mine anbefalte produsenter for tredjeparti produkter til PC bruk.

 

Er ening her. Gode produkter selger seg som oftest selv, mens de mindre bra må ha masse gimmicks osv for å få solgt.

 

Jeg vet ikke åssen andre er, men personlig hater jeg all sånn billigdritt som ikke er brukbart til oppgaven man kjøper det til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...