Gå til innhold

FutureMark har stoppet Nvidia fra å jukse


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Poenget er at det må være utrolig flaut for Nv å bli tatt med buksa nede,da de ble konfrontert med dette for en stund siden hadde de ikke noe svar å gi,problemet er at mange kjøper skjermkort etter hvor høy score det klarer i 3dmark og i dette tilfellet har Nv gitt et galt bilde til forbrukerne.

 

Tenk om Ati har gitt galt bilde fra starten av? At de er gode til å lage drivere og skjuler at de cheater? huff nei, for en diskusjon. Dette blir bare nvidia fans mot Ati fans. Akkurat som AMD vs Intel.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o

Noe så tåpelig. Nvidia dritter seg ut gang på gang nå jo :lol:

 

Holder meg til ATi. De hadde ikke den store variasjonen i poengene som Nvidia. Og etter og ha sett de forskjellige bildene fra testene ser man lett at det er bedre bilde på ATi.

Lenke til kommentar
Noe så tåpelig. Nvidia dritter seg ut gang på gang nå jo  :lol:  

 

Holder meg til ATi. De hadde ikke den store variasjonen i poengene som Nvidia. Og etter og ha sett de forskjellige bildene fra testene ser man lett at det er bedre bilde på ATi.

 

Og nå er det bildekvaliteten som er argumentet. Tapere finnes det søren meg mange av her!

Lenke til kommentar
Fortell detaljert er du snill? Hvis du har så peiling.

 

I steden for å fyre deg opp så les hva som blir skrevet på linken til Beyond3d.

Så dyktig som dem er der kommer jeg aldri til å bli bare for å ha det sagt.

 

Jeg spurte deg. Du er jo så overbevist om at dette stemmer så da bør du fint kunne snakke for deg selv.

 

Eller jeg kan gjøre det enkelt forklar forskjellen på en syntetisk test og ett spill? Hvorfor går det bare ann å jukse på syntetiske tester?

Lenke til kommentar
Fortell detaljert er du snill? Hvis du har så peiling.

 

I steden for å fyre deg opp så les hva som blir skrevet på linken til Beyond3d.

Så dyktig som dem er der kommer jeg aldri til å bli bare for å ha det sagt.

 

Jeg spurte deg. Du er jo så overbevist om at dette stemmer så da bør du fint kunne snakke for deg selv.

 

For en arogant skapning,gidder du å lese i det hele tatt??

Lenke til kommentar

Nåh.

ATI har vel drevet med snusk selv. Merkelig hvordan folk glemmer.

http://www.tech-report.com/etc/2001q4/rade...q3/index.x?pg=2

http://www4.tomshardware.com/blurb/20020825/

 

Anyway, syntetiske benchmarks er null verdt. "Ja den scorer veldig bra på "jattajatta", vet ikke helt hva som utføres men."

 

Du da Robin B? Gikk du til sak mot Twinmos eller? De solgte deg jo minnebrikker som ikke fulgte specsn gjorde de ikke?

Lenke til kommentar
Dette kaller jeg usmakelig vås tatt rett ut fra rasshølet!

 

Hva med DOOM III? UT2003? Serious Sam SE? Aquanox? Jukser dem der også? Tror det sitter noen på toppen med relativt mye mere peiling enn oss på grafikk. Og ryktene flyter ett sted og dere biter på kroken.

 

du kan ikke sammenligne "juks" i spill og i benchmarks, spill vil det jo ikke gjøre noe om man jukser bare å få høyest fps (så lenge grafikken er den samme, uten synsmessige forskjeller fra hardware til hardware) men derimot hvis man jukser i benchmarks så er hele vitsen med de borte, de skal måle ytelsen mellom skjermkort, og hvis eks. nVidia jusker med å fjerne hjørner, bakgrunner osv. så vil ikke det være likt ovenfor ATI når de ikke jukser (har ikke hørt noe enda hvertfall, hvem vet) derfor er det viktig at nvidia (i dette tilfellet) retter på drivern og gjør slik at den rendrer alt i 3dmark 03, benchmark programmer er ganske lette å jukser i fordi du rendrer en scene (som skal simulere et spill) men det er en fast rute man kjører kamraet gjennom, derfor kan man enkelt ta bort visse deler som ikke kan oppdages på denne ruten, men derimot hvis man stopper sekvense og flytter på kamraet vil man se veldig tydelig at det egentlig ikke er noe rendret der.

Lenke til kommentar
Nåh.

ATI har vel drevet med snusk selv. Merkelig hvordan folk glemmer.

http://www.tech-report.com/etc/2001q4/rade...q3/index.x?pg=2

http://www4.tomshardware.com/blurb/20020825/

 

Anyway, syntetiske benchmarks er null verdt. "Ja den scorer veldig bra på "jattajatta", vet ikke helt hva som utføres men."

 

Du da Robin B? Gikk du til sak mot Twinmos eller? De solgte deg jo minnebrikker som ikke fulgte specsn gjorde de ikke?

 

Jepp alle kan jukse,nei brikkene gikk tilbake og jeg fikk penga igjen uten problemer.

Lenke til kommentar
Nåh.

ATI har vel drevet med snusk selv. Merkelig hvordan folk glemmer.

http://www.tech-report.com/etc/2001q4/rade...q3/index.x?pg=2

http://www4.tomshardware.com/blurb/20020825/

 

Anyway, syntetiske benchmarks er null verdt. "Ja den scorer veldig bra på "jattajatta", vet ikke helt hva som utføres men."

 

Du da Robin B? Gikk du til sak mot Twinmos eller? De solgte deg jo minnebrikker som ikke fulgte specsn gjorde de ikke?

 

"syntetiske benchmarks er null verdt"

 

Dette er temmelig feil, mange folk (å ja, det er en del) som kjøper kort etter hvor mye de scorer i diverse benchmarkprogrammer, de er et veldig viktig salgstriks, selv om de ikke betyr noe for deg eller meg så liker produsentene dem (så lenge de ligger øverst vel å merke)

Lenke til kommentar
Dette kaller jeg usmakelig vås tatt rett ut fra rasshølet!

 

Hva med DOOM III? UT2003? Serious Sam SE? Aquanox? Jukser dem der også? Tror det sitter noen på toppen med relativt mye mere peiling enn oss på grafikk. Og ryktene flyter ett sted og dere biter på kroken.

 

du kan ikke sammenligne "juks" i spill og i benchmarks, spill vil det jo ikke gjøre noe om man jukser bare å få høyest fps (så lenge grafikken er den samme, uten synsmessige forskjeller fra hardware til hardware) men derimot hvis man jukser i benchmarks så er hele vitsen med de borte, de skal måle ytelsen mellom skjermkort, og hvis eks. nVidia jusker med å fjerne hjørner, bakgrunner osv. så vil ikke det være likt ovenfor ATI når de ikke jukser (har ikke hørt noe enda hvertfall, hvem vet) derfor er det viktig at nvidia (i dette tilfellet) retter på drivern og gjør slik at den rendrer alt i 3dmark 03, benchmark programmer er ganske lette å jukser i fordi du rendrer en scene (som skal simulere et spill) men det er en fast rute man kjører kamraet gjennom, derfor kan man enkelt ta bort visse deler som ikke kan oppdages på denne ruten, men derimot hvis man stopper sekvense og flytter på kamraet vil man se veldig tydelig at det egentlig ikke er noe rendret der.

 

Og akkurat det samme kan gjøres i ett spill ved å deaktivere støtten for API instruksjoner som f.eks. fjerner detaljer i rendringen.

Lenke til kommentar
Dette kaller jeg usmakelig vås tatt rett ut fra rasshølet!

 

Hva med DOOM III? UT2003? Serious Sam SE? Aquanox? Jukser dem der også? Tror det sitter noen på toppen med relativt mye mere peiling enn oss på grafikk. Og ryktene flyter ett sted og dere biter på kroken.

 

du kan ikke sammenligne "juks" i spill og i benchmarks, spill vil det jo ikke gjøre noe om man jukser bare å få høyest fps (så lenge grafikken er den samme, uten synsmessige forskjeller fra hardware til hardware) men derimot hvis man jukser i benchmarks så er hele vitsen med de borte, de skal måle ytelsen mellom skjermkort, og hvis eks. nVidia jusker med å fjerne hjørner, bakgrunner osv. så vil ikke det være likt ovenfor ATI når de ikke jukser (har ikke hørt noe enda hvertfall, hvem vet) derfor er det viktig at nvidia (i dette tilfellet) retter på drivern og gjør slik at den rendrer alt i 3dmark 03, benchmark programmer er ganske lette å jukser i fordi du rendrer en scene (som skal simulere et spill) men det er en fast rute man kjører kamraet gjennom, derfor kan man enkelt ta bort visse deler som ikke kan oppdages på denne ruten, men derimot hvis man stopper sekvense og flytter på kamraet vil man se veldig tydelig at det egentlig ikke er noe rendret der.

 

Og akkurat det samme kan gjøres i ett spill ved å deaktivere støtten for API instruksjoner som f.eks. fjerner detaljer i rendringen. Det er ihvertfall bullshit å påstå noe sånt som dette.

Lenke til kommentar
Så hva med å kjøre en spilltest? Dere henger dere alt for mye opp i forbanna benchmark program, og hvor mye poeng dere får der. Selv får jeg i underkant av 400 poeng i 3Dmark03, og jeg kan fortsatt spille dagens spill.

 

Jeg har ikke tall å referere til, men kan tenke meg at 3DMark er det mest brukte programmet i tester av skjermkort. Med andre ord så er gode resultater i 3DM gull verdt enten vi liker det eller ikke. At Nvidia er litt desperate etter gode resultater er vel naturlig etter slakten av 5800 serien.

Lenke til kommentar
Nåh.

ATI har vel drevet med snusk selv. Merkelig hvordan folk glemmer.

http://www.tech-report.com/etc/2001q4/rade...q3/index.x?pg=2

http://www4.tomshardware.com/blurb/20020825/

 

Anyway, syntetiske benchmarks er null verdt. "Ja den scorer veldig bra på "jattajatta", vet ikke helt hva som utføres men."

 

Du da Robin B? Gikk du til sak mot Twinmos eller? De solgte deg jo minnebrikker som ikke fulgte specsn gjorde de ikke?

 

"syntetiske benchmarks er null verdt"

 

Dette er temmelig feil, mange folk (å ja, det er en del) som kjøper kort etter hvor mye de scorer i diverse benchmarkprogrammer, de er et veldig viktig salgstriks, selv om de ikke betyr noe for deg eller meg så liker produsentene dem (så lenge de ligger øverst vel å merke)

 

Well duh!

De er null verdt fordi de man i mange tilfeller ikke vet hvilke tester som utføres og hvor mange ganger de utføres etc.

 

e.g

So, how do you evaluate CPU performance? You benchmark as much relevant software as possible. But right now, we don't have the tools to evaluate Content Creation or Office Productivity. The creators of content creation benchmarks, such as Bapco (SysMark 2003) and eTesting Labs (ZD Content Creation 2003) all felt the sudden urge to include Lightwave 7.5 or Windows Media Encoder. Never mind that 3DSMax is by far the most popular 3D Animation package, never mind that there are few people who buy a computer for running WME.

 

Worse is the fact that you cannot test the applications in these benchmarks suites separately.

 

The result is that a review which includes Sysmark 2003 or Content Creation 2003 and separate Lightwave or Media Encoder tests is penalizing the AMD processor twice for being slow in the same piece of software. We all know by now that the Intel Pentium 4 is quite a bit faster in both Lightwave and Windows Media Encoder, so that makes both Sysmark 2002 and Content Creation 2003 totally useless as they gives us no idea whatsoever how both CPUs compare in the other applications. Back in the days of SysMark 2000, we could at least compare individual application performance. In Content Creation 2002 for example, where Lightwave and WME are not included, the Athlon XP 3200+ scored about 53, while the Pentium 4 was stuck at 47.5. So we don't know whether the Pentium 4 outperforms the Athlon in Content Creation 2003 because it includes newer software or because it includes Lightwave and WME, the "best case" benchmarks for the Pentium 4. Let us call a spade a spade: these kinds of benchmarks are useless and are only marketing tools.

Lenke til kommentar

Interessant hvor stor forskjellen faktisk er i Game4 f.eks, men som noen påpekte, forklaringene på dette er såpass 'deep-end' at ingen av oss forstår det likevel. Når det er sagt er det jo artig hvordan nvidiotene forsvarer sin religion, når enhver klarsynt person kan se at ATI faktisk leverer et omtrent like bra produkt til halve prisen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...