Gå til innhold

Nyttige tips og triks til Windows 7


TCi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...

Vet ikke hvor ukjente disse tipsene er men jeg bruker dem ihvertfall:

 

1. Åpn explorer og velg Organize > Folder and Search options, gå til View og velg Use check boxes to select. Da kan du velge mange filer uten å holde ctrl med høyre museknapp.

checkbox1.png

 

2. Om du høyreklikker en mappe eller fil mens du holder Shift så får du flere valg.

 

3. Gå til Windows mappen, så til Globalization mappen (du kan bruke søk oppe i hjørnet hvis du ikke ser den, inne i Globalization mappen søk i søkefeltet etter "mct" så får du tilgang til alle de lokaliserte wallpaperne som ikke er synlige utenfor ditt lokale språk. Du går inn i land navn mappene så er jpg'ene der.

globwalls.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Jeg fant et snedigt lite programm,

 

er du lei av alltid når du starter visse programmer/spill så kommer UAC'en (User Account Control) opp? og du må alltid trykke ok før programmet starter

 

med hjelp av TweakUAC som er i linken under så kan du kjøre UAC i "quiet" mode som fjerner beskjeden av og poppe opp, det er egentlig ikke noen svake sider med den. tenkte og dele den med dere

 

 

www.tweakuac.com

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Flere metoder for å flytte Library/bibliotek mappen til en annen disk er postet tidligere.

 

Her er noen Tutorials fra Sevensforum som jeg postet i en annen tråd (fant ikke disse i søk i tråden her);

 

How to Change the Default Location of a User Profile in Windows 7 and Vista

 

How to Create User Accounts on another Partition or Disk During Windows 7 Installation

 

How to Create, Delete and Modify User Accounts in Windows 7

 

 

 

 

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Gjest Slettet-t8fn5F

44

 

Tweake Windows. I XP fantes et program som tweaket Windows for deg veldig enkelt. Det samme gjør Windows Ultimate Tweaker 2.2.

 

 

 

I det programmet jeg jeg ut at man kan legge til "take ownership" på filer og mapper ved bare et høyreklikk. Meget nyttig nå som mange flytter NTFS-disker mellom forskjellige systemer.

Vedlagt er registerfiler for å få dette i explorer.

 

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
  • 1 år senere...

Gjenoppliver denne siden det er mange som fortsatt bruker Windows 7, og de fleste triksene fortsatt fungerer i Windows 8/8.1.

 

(46. bruk alt+tab til multitasking)

 

47. åpne programmer med å søke i startmenyen i stedet for win+r.

 

48. I de flesste ettlesere:

ctrl+t: ny fane

ctrl+w: lukk fane

ctrl+tab: neste fane

ctrl+skift+tab: forrige fane

 

49. ctrl+skift+esc går til oppgavebehandling. Enklere enn ctrl+alt+delete både fordi at det kan gjøres med en hånd i stedet for to, og at delete-knappen ofte sitter på forskjellige steder på forskjellige tastatur.

Endret av sevs
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...