Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Bli med meg og kutte ut brus, juice og sukkertøy!


L4r5

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det lov å melde seg på selv om man allerede har gjennomført?:p Slutta med brus, godteri, juice, saft, og egentlig alt usunt for flere måneder siden, og kan fortelle at når du "kommer inn i det" vil du ikke savne det det minste. Om du virkelig vil ha noe søtt en dag, hiv en banan i mikroen i 2 minutter, og du har en herlig (og sunn) dessert:)

Lenke til kommentar
Er det lov å melde seg på selv om man allerede har gjennomført?:p Slutta med brus, godteri, juice, saft, og egentlig alt usunt for flere måneder siden, og kan fortelle at når du "kommer inn i det" vil du ikke savne det det minste. Om du virkelig vil ha noe søtt en dag, hiv en banan i mikroen i 2 minutter, og du har en herlig (og sunn) dessert:)

Jeg la opp for 8 måner siden og jeg er påmeldt.

Lenke til kommentar
Det har seg jo slik at vanlig juice ikke inneholder sukker.... nektar er det som inneholder sukker.

Jo, juice inneholder sukker. Nå snakker vi ikke om hvit farin, men om fruktsukker. Det er ikke like usunt som hvitt sukker, men det er likevel raske karbohydrater. I frukt er det likevel stappfullt med vitaminer og derfor er juice sunt, så sant man ikke drikker for mye og inntar for mye raske karbohydrater.

Endret av Crash
Lenke til kommentar
Det har seg jo slik at vanlig juice ikke inneholder sukker.... nektar er det som inneholder sukker.

Jo, juice inneholder sukker. Nå snakker vi ikke om hvit farin, men om fruktsukker. Det er ikke like usunt som hvitt sukker, men det er likevel raske karbohydrater. I frukt er det likevel stappfullt med vitaminer og derfor er juice sunt, så sant man ikke drikker for mye og inntar for mye raske karbohydrater.

 

Hvis man først skal si at fruktsukker er usunt, så må man jo også si at all form for frukt også er usunt, så det blir feil. Alle karbohydrater legger seg ikke rundt magen, og jeg vil tørre å påstå at juice er en _god del_ sunnere enn brus.

Lenke til kommentar

Fruktsukker i seg selv er ikke usunt, men en god del juice(les: nektar) som man får kjøpt i butikken er tilsatt sukker. Dessuten vet jeg at spesielt appelsinjuice er kjent for å være ganske så hard mot tennene...

Og raske karbohydrater er ikke farlig å innta så sant man får brukt dem i forbindelse med trening :thumbup:

Endret av Hvorre™
Lenke til kommentar
Fruktsukker i seg selv er ikke usunt, men en god del juice(les: nektar) som man får kjøpt i butikken er tilsatt sukker. Dessuten vet jeg at spesielt appelsinjuice er kjent for å være ganske så hard mot tennene...

Og raske karbohydrater er ikke farlig å innta så sant man får brukt dem i forbindelse med trening :thumbup:

 

Fruktsukker, druesukker osv er akkurat det samme som sukker. Det som gjør sukker i frukt bedre er at det er mindre og at du får vitaminer osv i frukt som du ikke gjør ifra Cola.

 

Ingen karbohydrater er farlig så lenge du forbrenner de iløpet av dagen, du kan spise en banan uten å må trene like før/etter.

Endret av Sebbe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...