Gå til innhold

Bored to Death - Alle sesonger (USA-sendetid)


Anbefalte innlegg

Haha elska episoden. Det er så perfekt kombo på tirsdager(siden jeg er opptatt med Dexter, Boardwalk og nå The Walking Dead), med Eastbound & Down, og Bored To Death. Klart to av de beste komi-seriene for tiden. Sammen med Community, It`s Always Sunny In Phildelphia og Modern Family for min del.

 

Forresten tenkte jeg på at Zach Galaflankis er helt klart denne generasjonen`s John Goodman. En tjukkas som kan både spille bra, og få folk til å le. Fyren er herlig, å hva er ikke Ted Danson? Eller Schwartzman?

 

Jonathan, Ray og George er å bli den beste trio`en på tv. Two And A Half Kid kan gå å ta seg en svær bolle.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er nok en gang fornøyd med forrige ukes episode av Bored To Death :) En herlig serie å se på.

 

Elsker trioen som spiller fantastisk i denne serien. Morsomme, smarte og interessante karakterer med vennskap, kjærlighet, problemer, strev og mye humor i sentrum som gjør den til den perfekte tv-serien.

Endret av .........
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Atter en gang elsket jeg den ferskeste episoden! Var utrolig vittig når Greene vant konkurransen i NY times (?). Gleder meg til neste gang Jonathan og Greene treffes! :D Ikke nok at denne serien har fantastiske skuespillere, karakterer, musikk og filming/produksjon - denne har også noen herlige dypsindige replikker. Elsket når George fortalte om alt han ønsket å gjøre; "I want to me an Eunuch in the harlem of an Arabian prince". :D

Lenke til kommentar

Synes eleven til Jonathan var mye mer vittigere, spesielt når han vaktmestern kom inn. Greene burde garantert være med i sesongfinalen, og gleder meg til å se hva som skjer med de tre da(Ray, Jonathan og George).

 

Å hvor herlig var ikke spa-delen? Det uttrykket til George når han gikk inn i garderobe-rommet. Ted Danson FTW! Også Jonathan sin forkledning, priceless. Å toppe av episoden med litt smålig spade-actiong og legen med transestitten. Faen denne serien er herlig.

 

Sesongfinalen next :D

Endret av Empire of Maury
Lenke til kommentar

Elsket dagens episode :) Dette er å bli en meget underholdene serie!

 

Ja, det var en veldig fin sesongavslutning. Elsket scenen med Jonathan og Green ^^

 

Blir spennende å se hvordan sesong 3 kommer til å utvikle seg. Jonathan som ser ut som han har akseptert at han vil være en forfatter og en detektiv, George som nå har sluttet magasinet og nok kommer til å jakte hver eneste lyst han har, og hvordan Ray kommer til å håndtere all suksessen med Super Ray og å ha vunnet tilbake Leah. Trist at vi må vente så lenge. :\

Lenke til kommentar

Sesong 1 & 2

(2009/2010)

"Men face reality, women don’t. That’s why men need to drink."

 

Da har man med fornøyelse sett sesongfinalen av andre sesong til den noir-aktige, komiske og uhorvelig underholdene tv-serien Bored To Death fra den amerikanske og populære fjernsynskanalen HBO. De sendte den første episoden 20.september 2009 og nå omtrent 14 måneder senere har de fått produsert to hele sesonger av dette tv-serieverket med tilsammen 16 episoder. Det er kanskje litt uvanlig å bare ha 8 episoder i hver sesong, men det er en hel del serier nå til dags som benytter seg av dette og utgjør seg best med et mindre antall episoder i hver sesong. Dette fungerer perfekt for denne serien, dog jeg hadde ikke hatt noe imot om de hadde laget flere episoder siden det er så fortreffelig fantastisk å følge med på.

 

Her er det manusforfatter, produsent og skuespiller Jonathan Ames som er skaperen hvor det hele baseres på tre personers svært forskjellig og småkjedelig liv i New York. I hovedrollene får vi Jason Schwartzman, en så og si velkjent skuespiller fra filmer som Rushmore, I Heart Huckabees, The Darjeeling Limited og Fantastic Mr. Fox. Ved hans side står Zach Galifianakis, en komiker med sitt ikoniske skjegg som i de siste årene har blitt en verdenstjerne på grunn av hans bidrag i filmen The Hangover og andre litt mindre prosjekter den siste tiden. Det siste medlemmet i trioen er den dyktige, erfarne og nå litt gamle Ted Danson som for de fleste er mest kjent fra tv-serien Cheers som med hele 11 sesonger gikk fra 1982 til 1993 og blir fortsatt regnet som en av tv-historiens beste. Disse tre deler skjermen sammen og utgjør en av de beste trioene man kan finne.

 

Jonathan Ames (Schwartzman) er en strevende og jødisk romanforfatter som akkurat har blitt dumpet av kjæresten Suzanne på grunn av hans dop røyking og drikking. Han blir så inspirert av hans favoritt Raymond Chandler roman til å legge ut en annonse på nettsiden Craig's List der man kan tilby hjelp som en ulisensiert privatetterforsker. Der tar ikke lang tid før han blir ringt opp av en ung jente som leter etter sin bortkomne søster og fra der av kommer sakene rullene inn hvor nye utfordringer og endringer virkelig merkes på hans ellers kjedelige liv.

Samtidig har Ray Hueston (Galifianakis), en tegneserieskaper og Jonathans beste venn, dype psykologiske problemer med seg selv som kjæresten Leah syns han skal konfrontere. Underveis har han skapt en superhelt basert på seg selv hvor superkreften er en enorm penis som redder dagen.

Med dette møter vi George Christopher (Danson), Jonathans venn og sjef, som er redaktør av New York magazine Edition og en livlig middelaldrende mann som liker å ta seg noen fester hvor hans forhold til alkohol, marihuana og sex begynner å kjennes på helsa. Han er også innblandet i diverse komplikasjoner med eks-kona, sjef og andre tilfeldig kvinnelige forhold som overtar hans liv fullstendig.

 

Serien har et slags noir-aktig preg over seg hvor spesielt Jason Schwartzman får vist det fram under hans privatetterforskning på natten. Ted Danson bringer det sofistikerte og de ulykkelige gledene over livet inn i serien, mens Zach Galifianakis definitivt er den komiske og morsomme delen av trioen.

Deres problemer med kjedsomhet, sex, følelser og jobb gjør at de må håndteres på de rareste, mest spennende og interessante måtene en kan tenke seg. Jonathan, Ray og George som er tre vidt forskjellige karakterer, forandrer seg over tid hvor de møter nye personligheter og oppdagelser langs veien som gjør at de ser lysere på livet og at de står sterkere som en trio. Her det vennskap, kjærlighet og sorg det blir spilt på, sammen med en hel masse av behagelig, smart og morsom kjemi som aldri kunne vært bedre enn det akkurat er her.

 

Over to sesonger er det utvikling, personlig endring og de menneskene som er viktigst for en som rammer serien. Og sammen med livets stadig nye utfordringer, gleder og entusiasme resulterer Bored To Death i en av de beste tv-seriene med kanskje den mest spesielle og interessante trioen som fins.

 

"But what do you want to do tonight?"

"Well, let's get stoned and get something to eat in Brooklyn. It's not the Amazon but we can make it lively."

10/10

post-123100-0-66945500-1289902509_thumb.jpg

post-123100-0-22985500-1289902514_thumb.jpg

post-123100-0-47598500-1289902636_thumb.jpg

post-123100-0-76492400-1289902640_thumb.jpg

post-123100-0-47511200-1289902770_thumb.jpg

post-123100-0-03454200-1289902774_thumb.jpg

post-123100-0-87488000-1289902778_thumb.jpg

Endret av .........
Lenke til kommentar

^ Bra oppsummering, ".....". Digger foresten sitatet ditt av Ray; "People think that I don't feel things, the truth is that I feel everything". En av sesongens beste! Lo høyt over hvor dyp Ray oppførte seg.

 

Takk for det :) Jeg både lo og var overrasket av utsagnet. Blir bare mer og mer overrasket hvor god Zach Galifianakis spiller i denne serien. Han er veldig morsom, utrolig seriøs og dyktig. Noe som er en særdeles god kvalitet og egenskap hos en skuespiller. Genial karakter og skuespiller!

Endret av .........
Lenke til kommentar

Ja, er helt enig. Ikke nok med han er naturlig morsom (mye som er improvisert i serien) og er en utrolig god komiker - han er også en veldig, veldig god skuespiller. Er sjeldent at man får alle de tre kvalitetene i én person. ^^

 

Jepp! Rart han ikke har blitt en større skuespiller før de siste årene. Han har jo vært en aktiv komiker med noen filmer gjennom det forrige tiåret uten liksom å fått sjansen til å bli med på noe stort. Elsker gjennombruddet hans i Hangover og rollen hans i Bored To Death, liker han i Out Cold og Dinner For Schmucks. Gleder meg til å se han i It's Kind of a Funny Story, Due Date og Hangover 2.

post-123100-0-45920400-1290245500_thumb.jpg

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Æsj, nå hadde jeg forventa noen juicy facts om sesong 3, Maury, når du kjørte full resurection på denne tråden...Ingen sjanse for at Ames klarer å trykke ut mer enn åtte episoder til høsten? Noen gjesteroller som er offentliggjort, av typen Kristen Wiig og Kevin Bacon?

 

Og selv om jeg er enig med deg i at Danson er råest vil jeg si at det morsomte er vel nesten når alle tre er på skjermen samtidig, fordi da råder det som regelt et helt hysterisk kaos.

Lenke til kommentar

“If he sticks a pencil in my twat and I feel it, I'm going to regret this.”

 

Er veldig klar for en ny sesong nå! Føler Bored kan holde på i mange sesonger hvis supertrioen Jason, Ted og Zach er interessert, kombinert med at Jonathan Ames fortsetter å skrive så flotte manuskripter. Leser forresten en essay/artikkel/dagbok-samling av Ames nå. Den eneste boken som jeg ikke har lest ferdig av han. Så kan love dere at han har flere nok av historier han kan bruke som inspirasjon til Bored! Noe som er litt gøy for oss som har lest bøker av Ames er referansene han bruker til egne verk.

 

Vil forresten tipse dere om Ames' "creator blog" på HBO. Her skriver han litt om hver episode. Ganske interessant å lese.

 

Ames' Creator blog - HBO

 

For å komme i stemning til neste sesong:

 

http://www.youtube.com/watch?v=YQfVmTYIWPY

 

+

 

Behind the scenes:

 

http://www.youtube.com/watch?v=7KwP_qRE_Rk

Lenke til kommentar

Kunne lett sett for meg at How To Make It In America og Bored To Death blir sendt samme kveld hvertfall fra september neste år, selv om det virker som at blir slik i høst og. Men Eastbound & Down som er annen HBO-komiserie som blir sendt i samme periode har sin siste sesong i år, så da hadde det vært spot-on om HBO hadde parra de to seriene sammen de neste sesongene. To serier i New York-settingen med helt anderledes plot kan kanskje bli økonomisk og.

 

Leste et sted at Ames likte How To Make It In America, og kunne tenkt seg en liten produsent-rolle på serien hvis tiden gjorde det mulig. Desverre så er workloaden hans grei nok, så skjer ikke ved første øyeblikk akkuratt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...