Gå til innhold

DFI og Creative sammen på P55


Anbefalte innlegg

Jeg mente ikke å påstå at det var spraking i Azalia. Det var en mer en dårlig presisert fotnote som påpekte at Azalia mest sannsynlig er mer utbredt enn AC'97 i dag, selv om artikkelen får det til å virke som om AC'97 er enerådende i dag.

Azalia har faktisk ingenting med spraking på den analoge utgangen å gjøre, og på den digitale utgangen burde det i hvert fall ikke være spraking. Støyen på den analoge utgangen kommer som oftest fra dårlig skjerming av de analoge banene etter DACen. Det går relativt mange og store strømmer rundt omkring på hovedkortet, og disse har lett for å påvirke billige analog-løsninger.

 

Kjører du egen hodetelefonforsterker med DAC Theo343?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kjører du egen hodetelefonforsterker med DAC Theo343?

Det var den biten jeg egentlig stusset på. Jeg har bare koblet på frontpanelkabelene til Azalie HD på hovedkortet og plugger øretelefonene rett i utgangen i frontpanelet. Hvis det er analog lyd jeg da får fra hovedkortet er den i såfall helt uten ulyder.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
fordelen med creative kort er at man kan kjøre thx surround, noe dem har tatt patent på utrolig nok. pga. dette er jeg ikke spesielt glad i creative, men er liksom ikke noe valg hvis man skal kjøre skikkelig surround. men man får 5.1 6.1 og 7.1 surround på andre kort, men ikke thx. :mad:

 

Hva slags merverdig mener du denne betegnelsen gir? Og har creative tatt patent på THX-sertifisering? Høres veldig merkelig ut.

 

AtW

 

Creative har patent på thx til lydkort for pc, ja det er merkelig. men som nevnt tidligere i forum så er man ikke nødt til å kjøre thx for å få surround, thx er bare en av mange moduser.

Lenke til kommentar
Kjører du egen hodetelefonforsterker med DAC Theo343?
Det var den biten jeg egentlig stusset på. Jeg har bare koblet på frontpanelkabelene til Azalie HD på hovedkortet og plugger øretelefonene rett i utgangen i frontpanelet. Hvis det er analog lyd jeg da får fra hovedkortet er den i såfall helt uten ulyder.
Det er nok analog lyd, ja.

Jeg ser ikke bort fra at noen hovedkort er bedre enn andre, men begge mine billig-kort (fra vidt forskjellige generasjoner vel og merke) har hatt støy i mer eller mindre grad. Det nye er bedre enn det gamle, men fremdeles ikke bra nok synes jeg. Så kanskje det bare er jeg som har vært uheldig.

 

 

Creative har patent på thx til lydkort for pc, ja det er merkelig. men som nevnt tidligere i forum så er man ikke nødt til å kjøre thx for å få surround, thx er bare en av mange moduser.
THX er ikke noen modus. Det er en sertifisering som Creative bruker for å få folk til å velge Creative i stedet for andre merker.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...