Gå til innhold

Core i7 920 5027.22 MHz på Vann.


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-Pqy3rC
For min del sliter jeg voldsom med å oppnå BCLK på 210 og stabilt 4,4ghz på i7 920 med vannkjøling. Sliter og med at EVGA X58 LE kortet skrur ned multiplier når max temp. overgår 85 grader.

Øh... Jeg har 4.3 Ghz på luft (TRUE) og når kun 83c ved 1 time prime... Hvilken vcore må du opp i ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC
Er det ikke 24/7 er det waste

Vel, folk må ha lov til å ha det gøy. Dog er jeg litt enig i at klokking kun for cpuz stats er litt sært, maskinen kan jo (normalt) ikke brukes til en dritt på de settingene.

 

Får du derimot kjørt et par runder 3dmark/Vantaga etc. kan det jo som regel spilles på kassa også selv om det neppe er stabil 24/7 klokk.

Lenke til kommentar
For min del sliter jeg voldsom med å oppnå BCLK på 210 og stabilt 4,4ghz på i7 920 med vannkjøling. Sliter og med at EVGA X58 LE kortet skrur ned multiplier når max temp. overgår 85 grader.

Øh... Jeg har 4.3 Ghz på luft (TRUE) og når kun 83c ved 1 time prime... Hvilken vcore må du opp i ?

 

Hei,

 

har variert Vcore mellom 1,400 og 1,4500 men sliter med høye temperaturer og at prosessor senker multiplier når temp overgår 85 grader. Er på temmelig tynn is når det gjelder kunnskap om innstillinger, så her er det i all hovedsak prøving og feiling inkl. en liten frykt for ødelagte komponenter.

 

Jostein

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
har variert Vcore mellom 1,400 og 1,4500 men sliter med høye temperaturer og at prosessor senker multiplier når temp overgår 85 grader.

Kan hende CPU'en din er vanskeligere enn min, jeg når 4.3Ghz ved 1.25 vcore (4.2Ghz ved 1.22). Kommer du over 1.35 blir det som regel for varmt til luft og selv om du kan dra den litt lenger med vann er det neppe gunstig for 24/7 drift...

 

Note: Start evt. en ny tråd...

Lenke til kommentar
Joda fin clock det men idle temp er ikke det som gjelder gutten min.

 

Hvor lenge klarer den seg i prime før pcen quitter?

 

Lmao, kom deg tilbake på skolebenken din noob. Du har ikke peil på dette og burde holde deg til å lese så tråder som dette kan holde en viss kvalitet uten å bli forpestet med allskens vissvass...

Endret av Robert
Fjernet sitat av slettet innlegg.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
Ikke den mest nyttige benchmarken, men det samme kan sies om nesten alle single threaded benchmarks på dagens flerkjernede cpu'er.

Sant nok. Uansett så er vel en maskin, som blir optimalisert for kun å gjennomføre en enkelt oppgave, rimelig håpløs å bruke som måling av generell prestanda. Sånn sett er jo all benchmarking like meningsløs. Det blir mer en lek enn noe annet.

 

Det finnes vel ingen "general multi-usage-performance test", som går over ei uke eller noe sånt, og hadde som formål å teste alt som var i daglig bruk over tid. Jeg antar at for få ville orke å vente på resultatet, men en slik test ville jo kansje vært litt mere nyttig enn andre korte "kamikaze" tester.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Benchmarken er rett og slett å lagre en valideringsfil. Ikke noe stabilt systemt, men likefullt en benchmark. Scoren du får ut er frekvensen du har fått.

 

Forøvrig er jo ikke Formel 1-biler noe nyttige å ha i bytrafikk med fartsdumper og gatelys. Det gjør det ikke mindre relevant å kjøre kjappest mulig rundt baner fri for hindringer. Dette er idrett, og intet mindre eller mer enn det. Relevans kommer i annen rekke, og vel så det.

 

(men er ikke dette egentlig feil plass å filosofere om benchmarkenes nytteverdi?)

Endret av Robert
Fjernet sitat av slettet innlegg.
Lenke til kommentar
Joda fin clock det men idle temp er ikke det som gjelder gutten min.

 

Hvor lenge klarer den seg i prime før pcen quitter?

 

Lmao, kom deg tilbake på skolebenken din noob. Du har ikke peil på dette og burde holde deg til å lese så tråder som dette kan holde en viss kvalitet uten å bli forpestet med allskens vissvass...

 

Er det ikke 24/7 er det waste, og gratulere med 2009 spam awareden AM. Lukter sam_oslo eller hva han nå hetet lang vei.

 

 

Du har vært forumbruker siden 2001 og har enda ikke lært deg hva threadcrapping er? Spam my ass... det er i det minste relevant - dette er en BENCHMARKTRÅD, ikke noe24/7-stabiltetsfreak-fristed for folk som er for puslete til å faktisk tyne utstyret litt... Makan.

 

Jeg ser ikke en eneste benchmark. Dette er suicede tråd.

 

Benchmarken er rett og slett å lagre en valideringsfil. Ikke noe stabilt systemt, men likefullt en benchmark. Scoren du får ut er frekvensen du har fått.

 

Forøvrig er jo ikke Formel 1-biler noe nyttige å ha i bytrafikk med fartsdumper og gatelys. Det gjør det ikke mindre relevant å kjøre kjappest mulig rundt baner fri for hindringer. Dette er idrett, og intet mindre eller mer enn det. Relevans kommer i annen rekke, og vel så det.

 

(men er ikke dette egentlig feil plass å filosofere om benchmarkenes nytteverdi?)

 

Gratulere du har klart å boote windows og starte cpu-z som krever ingen ting av cpu. Det er et avlesningsprogram. Bechmark meg en viss plass, har klokket siden celeron dager og det skal mye mer en par noobs som slenger egen produsert fakta før jeg slutter å bry meg om sannheten.

 

Lmao, du har ikke lært mye på den tiden ser jeg... hvis du kan boote på en klokk er det ikke i nærheten av å være noe suicide. Du bruker clockgen/setFSB/whatever og tyner siste lille flik av frekvens ut av CPUen, gjerne på så høye spenninger at den dør bare tanken om 3dmark streifer gjennom rommet pcen står i. Forøvrig er det bare tullinger som starter CPUZ mens de er på bristepunktet, du starter CPUZ på bootefrekvens, og så klokker du opp ETTER at du har startet programmet, for å minste stress på systemet på disse frekvensene.

 

Og btw, hvis du kaller meg noob kan du godt hoste opp noen links som plasserer deg over meg ift klokkeerfaring og resultater. Så får vi se hvem som kan dette og hvem som ikke har peil i det hele tatt...

 

CPUZ skriver en fil, som da blir selve testen, og scoren er den frekvensen du greier å ha en stabil nok rigg til å skrive denne 1-2kb store fila. Stabilitet? Nei. Men benchmark? Ja.

 

(Fra wiki:) In computing, a benchmark is the act of running a computer program, a set of programs, or other operations, in order to assess the relative performance of an object, normally by running a number of standard tests and trials against it.

 

Kort fortalt står det at en benchmark måler relativ ytelse, oftest (men ergo ikke et krav) ved å kjøre diverse tester. Oppfyller CPUZ dette? Ja. For du måler relativ ytelse i form av frekvensøkning.

Lenke til kommentar

Det du sier er at din oppfatning blir noe likt av :

 

Jeg booter min pc inn på en latterlig Mhz, åpner egneskaper for min datamaskin for å se MHz og åpner notepad så lagrer jeg tallet jeg fikk. Mye til benchmark? Hvis du vil mygle over en formalitet greit nok, la meg endre til kjør noe som krever noe av ditt system som kan isåfall genere 50% workload og opp av systemet ditt.

Endret av Robert
Fjernet sitat av slettet innlegg.
Lenke til kommentar

At du kun ser på 24/7 klokk som noe å skryta av er en dårlig unnskyldning for å rakke ned på folk som har andre synspunkter på klokking og benchmarking.

 

Så lite som oc miljøet i dette landet her er så er det veldig synd at gamle særinger ødelegger for unge folk som viser interesse for denne edle art.

Lenke til kommentar

JA skjønner godt det med max mhz er utrolig godt å se 5ghz i gpu-z når du enedlig får pcen til å boote helt inn til windows med det.

Har selv clocket min til 5.2ghz men da hadde jeg nettopp begynt med overclocking så jeg husker ikke instillingene. (om noen ikke tror meg på den Ghz'en så er det greit)

Men da viste jeg ikke om at det gikk å laste opp resultatene på Gpu-z sin nettside, hvis ikke skulle jeg gjort det.

 

Men personlig setter jeg mer pris på et 24/7 høyt clocket cpu :)

 

Angående den kommentaren min tidligere her, hadde ikke lest hele tråden på det tidspunktet.

Endret av Moozoren
Lenke til kommentar

I henhold til retningslinjene §1. Innleggets Innhold, påpekes det at innlegget skal holdes i en høflig og saklig tone. Fokuser på sak og ikke person, diskuter anstendig. Merk spesielt følgende, flaming og andre former for personangrep er forbudt. Trolling likeså. Provokasjoner vurderes ellers ut fra formål. Kommenter og still spørsmål ved tematikken, men da på en saklig og skikkelig måte.

 

Rapporterer overtramp! Ikke svar på trolling og/eller personangrep, men la en moderator ta seg av det. For selv de som bryter retningslinjene er også beskyttet av dem. Om noen kaller deg en idiot så legitimerer det altså ikke at du kan kalle han en idiot tilbake. Det er lov - om enn vanskelig - å ignorere troll.

 

Vi ønsker ikke å redigere innlegg da vi ikke vil manipulere intensjonen med det aktuelle innlegget, dermed forsvant dessverre også gode innlegg, men som var svar på de allerede slettede. Ønsker du å diskutere en bestemt sak som ikke er direkte relatert til tråden, oppretter du en egen tråd i korrekt kategori.

 

I henhold til retningslinjene ble '21' innlegg slettet fra tråden.

 

Dette innlegget skal ikke kommenteres. Eventuelle reaksjoner på moderering skal gjøres via "Personlig Melding".

 

4549441574a.gif

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...