Gå til innhold

Core i7 920 5027.22 MHz på Vann.


Anbefalte innlegg

Man ser jo en del 5Ghz overklokker, men som regel er de på kompressor, ln2 eller dice.

Når man ikke har det, så får man bruke det man har.:)

 

I allefall her er min på vann: Core i7 920 @ 5027.22Hmz på vann |CPU-Z Validator|

 

Hwbot.org link

 

Jeg har prøvd å klokke 5Ghz to ganger før, men kom til 4977mhz, så var vel mer enn mindre 1.5 BCLK(FSB) unna 5ghz. Men etter dette lot jeg det dvale en stund, leste litt om tweaking for stabilitet og generelt om mer overklokking. For tiden går det i overklokking på mitt 775 oppsett med Asus Commando, og jeg venter på en Kingpin F1 CPU potte med alu forlengre som jeg skal bruke til Tørris i den første tiden. Slik at man lærer seg basics med isolering og kuldegrader uten å ta livet av hardware.

 

Tja, 5ghz eller ikke. Sikker ikke noe å skryte av. Men har ikke sett så mange av de på vann enda, mer om at folk er har i bakhode at 1366 er et dyrt oppsett og er mer enn mindre redd for litt volt:D. Som regel tåler CPU bra med volt for litt max OC på den kjøleløsningen du har, men du vet jo aldri. Hovedkortet må jo konstat levere høy volt til CPU og andre komponenter så riskoen er der.

 

Det er i allefall mer juice igjen i den chipen, om man pumper opp litt volt på et par andre ting. Og bruker en IDE-DISK og et gammelt pcie skjermkort, skal man nok få pumpet opp litt mer PCIE frekvens, uten å korrupte HHD's osv.

 

Oppsett av Hardware:

 

- Core I7 920 D0 Batch: 3849A769

- EVGA Classified x58 760

- Corsair Dominator GT 2000Mhz CL8 6GB

- Corsair HX1000w

 

Kjøling:

- Apogee GTX med messing top Eier: Amanita Muscaria tusen takk for lånet, den er veldig hjelpene når jeg tester chiper på 775 også.:)

- TFC Monsta 420/360 med 6x Koolance 140x25 vifter 92cfm

- D5 og MCP355.

- Black ICE 240 GTX X-flow med 2x Scythe Ultra Kaze 120x38mm med 38mm Shrouds. plassert i vinduet.

- EK Classified Fullcoverblokk. Mosfet, NB og SB.

__________________________________________________________________

 

Takker for mye god hjelp fra Amanita Muscaria/Pharma/JG:D

 

 

Regards Kriztoffer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Der har vi jo gutten min :love:

Ikke dårlig 5ghz på vann, så du kan trygt si at det er bra ja.

Få litt kulde på den chipen og du kommer garantert høyere og du kan benche på den hastigheten..ikke bare suicidal-shots:)

 

 

Takk:D

 

Ja, jeg skal bestille Kingpin F1 snart, så blir vel litt dice action med noe 5870 greier vil jeg tro.:)

Aye, men det er jammen artig å sitte å tweake Mhz ut av en chip :D

Lenke til kommentar

Har du noen flere resultater? Gjerne av den litt mer interessante sorten, der man bruker prosessoren til noe mer en å vise cpu-z :)

 

Suicide shots kan være morsomme, spesielt når man knekker 5Ghz med vann. Men, super-pi, 3dmark, wprime og cinebench er fortsatt det som gjelder.

 

Gjerne litt 3DM01 også :D

 

 

BTW: Kjøler du radiatoren med den stadig kaldere uteluften, eller vanlig inneluft ?

Lenke til kommentar
Der har vi jo gutten min :love:

Ikke dårlig 5ghz på vann, så du kan trygt si at det er bra ja.

Få litt kulde på den chipen og du kommer garantert høyere og du kan benche på den hastigheten..ikke bare suicidal-shots:)

 

 

Takk:D

 

Ja, jeg skal bestille Kingpin F1 snart, så blir vel litt dice action med noe 5870 greier vil jeg tro.:)

Aye, men det er jammen artig å sitte å tweake Mhz ut av en chip :D

 

Ja, men nå må du få til og benche på 5ghz;)

Lenke til kommentar

Noe han ikke har kjørt på med den volten, bare suicidal-shots ennå.

Og du primer ikke på den hastigheten eller volten, man bencher=)

Noe han skal etterhvert, han venter på rør så han får begynt med kulde.

Den gutten der kommer til og komme med mye bra hvis han fortsetter i sporet han gjør nå.

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
Noe han ikke har kjørt på med den volten, bare suicidal-shots ennå.

Uhm... figures.

Og du primer ikke på den hastigheten eller volten, man bencher=)

Feigt... :p ... benche ny "highscore" i Realtemp ?

Lenke til kommentar

Satser på masse WR's i RealTemp XSBench, det kommer til å bli masse morro :p

 

Og det med at CPU-Z ikke er en benchmark, syns jeg er feil. Høye CPU-Z Validater er skills det også, det er en grunn til av noen av verdens beste klokker holder WR's i CPU-Z.

 

Jo, kanskje det er litt suicidal, som regel tåler hardware mye, men du vet aldri. Å klokke 5Ghz på vann er som regel litt mer enn bare smekke opp volten til 1.6vcore å høyne BCLK.

 

Nah, jeg hadde bare lyst å prøve å få tynet 5ghz ut av chipen på vann. Syns det var morro, neida, chipen der kommer til å leve like lenge som alle andre :D

 

 

Pen klokk :D

 

Blir spennende å se hva du klare i sp1m, wprime, 06 etc.

 

Takker.:)

 

Blir når jeg får CPU potta mi. Men først og frems vil jeg fokusere på 775 klokking med min Asus commando og C/P4/Core2 chiper.

Lenke til kommentar

Hei,

 

imponerende med 5 Ghz på vann.

 

Hvilke vifter har du på radiatoren din, og hvor mye tror du viftevalget betyr for nedkjølingsevnen?

 

Kjekt om du kunne lagt ut info om volt-innstillingene dine.

 

For min del sliter jeg voldsom med å oppnå BCLK på 210 og stabilt 4,4ghz på i7 920 med vannkjøling. Sliter og med at EVGA X58 LE kortet skrur ned multiplier når max temp. overgår 85 grader.

 

mvh

Jostein

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...