Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hva er skadene ved bruk av hasj?


MrBjoern

Anbefalte innlegg

Og langere er mennesker de og, ønsker ikke å ødelegge folks liv ved å lure dem. Da selger de heroinen som heroin.

 

Langere har ikke noen følelser for andres liv når det gjelder å selge stoff. At de er glad i sine barn, kone, foreldre osv betviles ikke. Men når det gjelder stoff - nope feelings. Og ja det finnes langere som også forsøker å lure. Bøffestoff - feil vekt - uttyning av stoff osv...

 

Du kan også gjerne få en dose el tre heroin gratis av den rette langer, nettopp fordi du skal bli hekta. Og når du er hekta var kanskje ikke de tre første dosene gratis de heller. Det er der er en kynisk og brutal verden.

 

Men er det kun hasj som handles styrer man nok unna det verste her. Dog er langere farlige - fordi de alltid vil frykte å bli avslørt. Og hvem avslører dem til polisen??? Jo som oftest kundene deres....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 5 måneder senere...

Håper hasj blir legalisert, så de som røyker det nå får vite om 20 år at det framkaller lungekreft i en større grad enn tobakk.

 

Lungekreft er noe av det verste et menneske kan oppleve, også for pårørende. Jeg har sett det, og jeg HÅPER, og det mener jeg, at dere får det, så får dere se hva dere har gjort landet og dere selv, for det er AKKURAT det samme som tobakk, kokain og alle andre stoffer, de var ikke bevist farlige før.

 

For den saks skyld, kokain er et sterkere stoff, så det er lettere å bevise at det er farlig, men hasj er i en gråsone, det er mye fordommer, så det er få som står fram som hasjrøyker, så rapporter er vanskelig å framkalle.

 

Blir det lovlig derimot, og alle som røyker nå står fram, så kan vi få andre tall om noen år.

 

 

Forøvrig, man blir ikke nødvendigvis rolig av hasj. Har en perfekt historie om akkurat det.

 

En kompis jobber på Shell, jeg og to andre venner står og snakker med han. Så stikker jeg og henter en anna kompis, og når vi kommer står Shell-kompisen og snakker med en fyr som han kjenner. Han spør han et spørsmål, og fyren klikker, river ned pølseholderen, trekker seg tilbake, og kommer tilbake og spytter han i ansiktet. Han stikker ut og tilsynelatende bort fra Shell og sine handlinger.

 

Men den gang ei. Han kommer plutselig inn igjen, går rett i brødhylla som står ved åpninga til disken, bak disken, tar tak i Shell-venn og er på tur å slå ham.

 

Tegn: Forstørrede pupiller, lukta hasj, oppførte seg ikke som vanlig (ifølge Shell-venn og andre kjenninger av ham)

 

 

Det faktum at du kan skade folk og deg selv i hasjrus er grunn nok til å ha forbud på det. Akkurat det samme som at det er ulovlig å kjøre bil under alkoholrus. Du kan skade andre og deg selv.

 

Ikke kom nå og si at "Ja, men alkohol gjør akkurat det samme, du kan skade deg selv og/eller andre". Ja, det kan det, men vi kan ikke si nå at det er ulovlig, etter det er blitt lovlig.

 

 

Med dette kommer jeg til poenget mitt, litt innviklet og innavlet innlegg men...

-Hasj er ulovlig, så få brukere står fram med det. Så derfor vet vi ikke med sikkerhet hvor farlig det er. OM det blir lovlig, så er sjansen stor for at det bevises at det er farligere man tror. Kan vi da gjøre det ulovlig, med flere titusener med brukere? NEI! Jeg vil ikke finne ut om det er så farlig som det faktisk kan være. La Nederland finne ut av det, så kan jeg vurdere mine poeng og min side i saken da :)

Lenke til kommentar

Det kommer alt ann paa psyken din og miljOet rundt deg.. jeg trokka i salaten og fyrte hasj i flere maaneder daglig naar jeg fra fOr av hadde daarlig psyke.. noe som har fOrt til at jeg er parnaoid og har angst den dag i dag.. heftige depresjoner som varte i 5 maaneder etter at jeg hadde rOykt heldigvis har anti dep hjulpet meg.. saa viss du har psyken paa plass saa er det egentlig bare og fyre ( med maate ) men viss du har problemer med psyken ( spesielt noe kronisk ) saa holder du deg langt unna.. du kan utvikle psykoser, til og med schizophrenia.. Dette har jeg opplved, og jeg unner ingen det..

Lenke til kommentar

Hvorfor fortsatte du å fyre når du selv viste du hadde en dårlig psyke? Jeg merket at etter et halvt år med konstant røyking at jeg ble veldig "moody", og humøret mitt endte opp som en berg- og dalbane. Da innså jeg selv at jeg hadde røykt for mye, og nå ligger forbruket på 2-4 ganger i månden.

 

Bra du kom deg ut av det da!:thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg så en studie på mus, hvor man testet mus som hadde brukt cannabis fra ung alder. Disse musene hadde store problemer med å navigere fra et sted til et annet mot normale mus. Mus som fikk cannabis først i "voksen alder" hadde derimot ikke dette hukommelsesproblemet.

 

Man bør unngå å bruke cannabis før 15-16 års alderen. Etter den alderen er hjernen mer moden og blir ikke påvirket på samme vis med minnetap.

 

Det største problemet med cannabis i voksen alder, er potensielle psykiske problemer.

Hvor stort dette problemet er i virkeligheten kjenner jeg ikke til, men jeg tipper at man må være svært kritisk til slike rapporter (høna og egget).

 

Når man ser på rusmiddelpolitikk, så må man sammenligne med alternativene.

Alkohol og tobakk er som kjent massemordere i statlig innpakning.

Lenke til kommentar

Hei, fakta er at man vet lite om virkningene av hasj og weed. Bruker man hasj som man bruker alkohol tviler jeg på at det er noe problem i det hele tatt. Problemet med hasj er at det alltid passer og ta seg en bønne. Det er mye vanskeligere og ha et kontrolert forhold til det. Jeg og hele venne gjengen begynte med weed for noen år siden. Vi starta med og gjøre det en sjelden gang. Vi snakka om hvor sjuk han og han fyren var som tok seg en bønna om morran og kvelden, hvor slapp han så ut. Det tok ikke lange tiden (et år eller noe) hvor halvparten av vennen mine, vi snakker da om ca 10 av 20, røyka hver dag. Personlig så har jeg sluttet, men tar meg av og til et blås når jeg er hjemme på ferie. Men jeg får mindre og mindre lyst ettersom jeg ser hva som skjer med vennene mine. De er alltid fjerne, leilighetene deres stinker hasj, de er blitt utrolig sløve, driter i alt. Blir irriterte over at andre ikke gidder og røyke. Og de snakker alltid om at nå blir weed straks legalisert:P Og det har de snakket om en stund nå.

 

Til dere som påstår at man ikke kan bli avhengie av weed har null peil. Man blir psyskisk avhenige, man blir avhengie av følelsen. Du sliter med å få sove uten et drag, du har det ikke gøy uten et drag, du blir deppa uten et drag. Dette har vennene mine som fortsatt røyker fortalt meg.

 

Poenget mitt er vel egentlig: Har man et sundt forhold til det, så er ikke hasj noe problem. Men hasj kan veldig fort bli en del av den sosial tingen man gjør hver kveld og da er det ikke bra i det hele tatt. Du får kansje ikke noen fysiske skader eller sykdommer, men ikke tro at hjernen forblir urørt.

 

Mitt tips, finn heller på noe annet å gjøre. Weed og Hasj er digg som faen i starten, skal ikke nekte for det. Men så blir det bare til at man har det "vanlig" med og kjipt uten.

Lenke til kommentar

Hvorfor fortsatte du å fyre når du selv viste du hadde en dårlig psyke? Jeg merket at etter et halvt år med konstant røyking at jeg ble veldig "moody", og humøret mitt endte opp som en berg- og dalbane. Da innså jeg selv at jeg hadde røykt for mye, og nå ligger forbruket på 2-4 ganger i månden.

 

Bra du kom deg ut av det da!:thumbup:

Fornuftig. 2-4 ganger i måneden skader ikke :)

 

Type hver dag skader.. man blir veldig moody, og man blir lett apatisk.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...